Ellentmondásba került egymással Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója és Michael Schumacher, a maranellóiak ötszörös világbajnok versenyzője.
Michael Schumachert nem bosszantotta fel Montoyával történt ütközése, a német örült, hogy növelte elônyét Räikkönen elôtt
Michael Schumachert nem bosszantotta fel Montoyával történt ütközése, a német örült, hogy növelte elônyét Räikkönen elôtt
A brit szakember faragatlannak nevezte Juan Pablo Montoyát, amiért az Európai Nagydíjon kívülről próbálta megelőzni Schumit, míg a manőver végén félig az úton, félig a kavicságyban kikötő német azt mondta, ő ugyanúgy cselekedett volna, mint kolumbiai vetélytársa. A 60 körös futam második szervizköre után Montoya sokkal gyorsabb volt a világbajnoki címvédőnél, néhány körön belül ott termett a ferraris mögött. A 43. körben előzési manőverbe kezdett, a Dunlop-hajtűben kívülről próbált ellenfele elé kerülni. A két autó összeért, és bár Montoya továbbment, Schumi a kicsúszása után végül az ötödik lett. "Montoya őrült kísérletbe kezdett, mindketten kieshettek volna. Faragatlan, éretlen előzési kísérlet volt, és nem az első, amit Montoyától láttunk” –zsörtölődött Brawn. Percekkel később Schumacher a következőket mondta: "Fej fej mellett mentünk, de túl szűk volt a kanyar kettőnk számára. Szerintem teljesen normális versenybaleset volt, senkit sem szabad hibáztatni miatta. Gyorsabb volt nálam, előbb-utóbb úgyis elment volna mellettem, de sürgősen cselekedett, nem hagyta, hogy gondolkodjam. Tökéletesen ugyanezt csináltam volna a helyében.” Szóval, Schumiban nem maradt szálka, a német elfogadta, hogy ezen a versenyen nem került a dobogóra. Az események feldolgozásában minden bizonnyal segített neki, hogy legnagyobb ellenfele, Kimi Räikkönen akkor már kiesett a versenyből, és nem szerezhetett pontot. Brawnt ez nem vigasztalta, szerinte Montoyának vissza kellene fognia magát. "Tavaly kiütötte David Coulthardot, most meg Michaelt –ebből a szempontból nem túl megnyerő stílusú pilóta. Mások sokkal tisztességesebben versenyeztek, Mika Häkkinen a legjobb példa. Ô számos alkalommal csatázott Michaellel, de sohasem került egyikük sem a kavicságyba” –mondta Brawn. A végül a csapattársa, Ralf Schumacher mögött a második helyen végző Montoyát mindenesetre nem hatották meg Brawn szavai, akárcsak Schumi, ő is tipikus versenybalesetnek minősítette a történteket. A német újraindulásával kapcsolatban többen szabálytalanságra gyanakodtak, a világbajnokot ugyanis megtolták a pályabírók, és csak így folytathatta a versenyt. Az F1 szabálykönyvének 154. cikkelyében az áll, hogy "…ha a pilóta képtelen magától elmozdulni egy veszélyes helyről, a pályabíróknak segíteniük kell rajta. Ha e segítség útján újraindul az autó motorja, és a versenyző csatlakozhat a versenyhez, ki kell zárni a versenyből.” A szabályzatban tehát és van, nem pedig vagy, azaz a németet csak akkor lehetett volna kizárni, ha mindkettő – a motor újraindulása, illetve a versenyhez való csatlakozás – érvényesül a kocsi megtolása által, nem csak az egyik. Schumacher az ötödik helyezésének köszönhetően négy ponttal gazdagodott, ennyivel növelte előnyét Räikkönen előtt. A finn a pole pozícióból indult, a verseny leggyorsabb körét futotta, és vezetett, amikor a 26. körben kifüstölt mögötte a Mercedes-motor. "Elmondhatatlanul csalódott vagyok, simán nyerhettem volna. Tökéletesen indultam, magabiztosan vezettem, de aztán bekövetkezett a motorhiba. Fogalmam sincs, mi történt, egészen addig csodálatosan ment az autó. Nem tehetünk mást, a hét végi Francia Nagydíjra összpontosítunk. Jó eredménnyel fel tudok zárkózni Michaelre, Magny-Cours-ban ez lesz a célom” – mondta Räikkönen. A McLaren-csapat másik pilótája, David Coulthard szintén a pálya szélén, idő előtt fejezte be a versenyt, a skót Fernando Alonsóval vívott a negyedik helyért, amikor a Veedol-sikán előtt megcsúszott, és a kavicságyban ragadt. "Hosszú csatát vívtunk, egyszer a fűre is kerültem. Néhány körrel később elképesztően korán fékezett, nagyon oda kellett figyelnem, hogy elkerüljem az ütközést. Azt hiszem, ezt még személyesen meg kell beszélnem Fernandóval, aki nagyon tapasztalatlan, meg kell tanulnia, hogyan védheti meg a pozícióját szabályos eszközökkel” – mondta DC. A Renault azzal védekezett, hogy Alonsónak súlyos problémái voltak a gumijaival, ezért integetett is néha a fékezéseknél, és ezért érte utol a végén őt Michael Schumacher.
A 2003-as menetrend
Ausztrál Nagydíj, Melbourne
Coulthard
Coulthard (10, 2)
Malajziai Nagydíj, Sepang
Räikkönen
Räikkönen (16, 6)
Brazil Nagydíj, Interlagos
Fisichella
Räikkönen (24, 9)
San Marinó-i Nagydíj, Imola
M. Schumacher
Räikkönen (32, 13)
Spanyol Nagydíj, Barcelona
M. Schumacher
Räikkönen (32, 4)
Osztrák Nagydíj, A1-Ring
M. Schumacher
Räikkönen (40, 2)
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Montoya
Räikkönen (48, 4)
Kanadai Nagydíj, Montreal
M. Schumacher
M. Schumacher (54, 3)
Európai Nagydíj, Nürburgring
R. Schumacher
M. Schumacher (58, 7)
Francia Nagydíj, Magny-Cours
július 6.
Brit Nagydíj, Silverstone
július 20.
Német Nagydíj, Hockenheim
augusztus 3.
Magyar Nagydíj, Hungaroring
augusztus 24.
Olasz Nagydíj, Monza
szeptember 14.
Egyesült Államok Nagydíja, Indianapolis
szeptember 28.
Japán Nagydíj, Szuzuka
október 12.
A már megrendezett verseny után a győztes, illetve a vb-pontverseny éllovasa (pontjainak száma, illetve előnye) áll.