Több szempontból is különleges lesz a hét végi veszprémi ralibajnoki viadal. Egyrészt azért, mert a rendezők visszatértek a gyökerekhez: az idén újra tisztán murvás versenyt rendeznek ami azért is érdekes, mert ez lesz az egyetlen ilyen ez évben , másrészt a teszt és a párhuzamos pályás prológ miatt.
Szabó Gergônek fekszenek a murvás pályák, ezt Fehérváron gyôzelemmel bizonyította (Fotó: Meggyesi Bálint)
Szabó Gergônek fekszenek a murvás pályák, ezt Fehérváron gyôzelemmel bizonyította (Fotó: Meggyesi Bálint)
A tesztlehetőséget, ugye, tavaly minden rendezőnek garantálnia kellett, az idén azonban ez már nem volt kötelező. A veszprémiek azonban (eddig egyedüliként) úgy döntöttek, hogy tartoznak annyival a mezőny tagjainak, hogy kijelölnek számukra egy pályát – esetünkben a sólyi erdőben egy 2.5 kilométeres szakaszt –, amelyen csütörtökön 17 és 20 óra között próbálgathatják versenygépeiket. Ez egyrészt a nézőknek is jó, hiszen egymás után akár többször is láthatják a kedvenceiket, no meg a versenyzőknek is, hiszen lezárt pályán végezhetik el az utolsó beállításokat a versenykocsikon. És ez még csak a kezdet! A pénteki, kifejezetten erre a célra épített, szinkronpályán tartandó prológ ugyanis igazi csemege lesz a ralirajongók számára. A show 17 órakor kezdődik, és a tervek szerint 21 órakor gurul pályára Királyszentistvánon az utolsó páros – természetesen az izgalmak fokozása érdekében a végén a legjobbak. És hogy a verseny se legyen "szimpla” (bár aki látott már Veszprém-ralit, az tudja, mennyire nehéz), egy vadonatúj, 15 kilométeres pályát is avatnak Öskü mellett, amely eddig még egyetlen futam programjában sem szerepelt.