Két rendkívül érdekes bejelentést tettek a Shell V-Power Racing Renault Clio-kupa szervezői a kedden megtartott sajtótájékoztatójukon és bizonyos szempontból mindkettő kapcsolódik a Formula1-hez.
A Renault Clio-kupa mezônye bemutatkozik a hazai F1-es futamon is
A Renault Clio-kupa mezônye bemutatkozik a hazai F1-es futamon is
Az egyik, hogy névadó szponzorként az idén életre hívott márkakupa-sorozat mögé állt a Ferrarit is támogató olajcég, a Shell; a másik, hogy a gyorsasági autós országos bajnokságon részt vevő negyven Clio a Formula–1-es Magyar Nagydíj vasárnapján a nagyközönség előtt is bemutatkozik a Hungaroringen. A sorozatról egyébként azt érdemes tudni, hogy a korábban az Astra-kupában és a túraautós mezőnyben "vitézkedő” Zengő Zoltán találta ki és valósította meg. A célja az volt, hogy továbblépési lehetőséget nyújtson a feltörekvő fiatal tehetségek, valamint az astrások számára (négy korábbi bajnok élt is ezzel a lehetőséggel), hiszen a tíz évig futó márkakupa-sorozat autói mindössze 105 lóerősek voltak, míg a Cliók 172 lóerősek. A negyven tökéletesen egyforma gép új színt hozott a gyorsasági autós bajnokságba, és bár eddig csak hegyi pályán (az idénynyitó pécsi viadalon) láthatta őket a közönség, biztosan izgalmas lesz az is, amikor a Hungaroringen "test test” ellen küzdenek. A Formula–1-es megjelenés pedig nagyon nagy szó, hiszen évek óta nem volt példa arra, hogy az egyik gyorsasági autós kategória komplett mezőnye bemutatkozhasson a több százezres közönség előtt. "Néhány hónappal ezelőtt kezdtünk tárgyalni arról, hogy a Clio-kupa a Formula–1-es Magyar Nagydíj betétfutama legyen – mondta Frank Tamás, a Formula–1 Ostermann Kft. elnöke. – Vasárnap voltak lyukak a programban, így oda illesztettük be a márkakupa viadalát, természetesen az Ecclestone úrral való egyeztetés után.” Nem kell azonban augusztus 24-éig várniuk azoknak, akik látni szeretnék a Cliókat verseny közben, hiszen a jövő hét végén tartják az országos bajnokság idei második futamát Parádsasváron.