Tihanyi újra a GP-n
SALAKMOTOR. Újabb sportdiplomáciai sikernek örülhetnek a honi salakmotoros szurkolók: Tihanyi Sándor révén a szombat esti salakmotoros Grand Prix Szlovén Nagydíjának lesz magyar résztvevôje. Az elsô csatát elvesztették a hazai sportvezetôk, hiszen elsô nekifutásra lemaradtunk a szabadkártyás helyekrôl, mivel két szlovén, Matej Zagar és Izak Santej lett a kedvezményezett. Ám az utolsó héten olyan sérüléshullám söpört végig a Grand Prix mezônyén, hogy további szabadkártyás pilótákra volt szükség. Tihanyi éppen az olasz tengerparton nyaral, ám kapva kapott a lehetôségen. Az esélyeirôl annyit mondott, hogy a tavalyi krskói 22. helyénél mindenképp elôrébb akar végezni.
Tihanyi újra a GP-n
SALAKMOTOR. Újabb sportdiplomáciai sikernek örülhetnek a honi salakmotoros szurkolók: Tihanyi Sándor révén a szombat esti salakmotoros Grand Prix Szlovén Nagydíjának lesz magyar résztvevôje. Az elsô csatát elvesztették a hazai sportvezetôk, hiszen elsô nekifutásra lemaradtunk a szabadkártyás helyekrôl, mivel két szlovén, Matej Zagar és Izak Santej lett a kedvezményezett. Ám az utolsó héten olyan sérüléshullám söpört végig a Grand Prix mezônyén, hogy további szabadkártyás pilótákra volt szükség. Tihanyi éppen az olasz tengerparton nyaral, ám kapva kapott a lehetôségen. Az esélyeirôl annyit mondott, hogy a tavalyi krskói 22. helyénél mindenképp elôrébb akar végezni.
A brit fővárosba 2000 végén költöző olasz az idén még nagyobb csinnadrattát rendezett, mint az első alkalommal. Előbb látványos motorcsónak-bemutatót tartott a Temzén, majd egy óriás, 1800 köbcentis Hondán végigmotorozott London belvárosában, legvégül meg a Leicester Square-en több órán keresztül beszélgetett a többezres tömeggel. Rossi, aki az elmúlt hat évben ötször nyert a 4023 méteres Donington Parkban, mégsem ezekkel a show-elemekkel hökkentette meg a közvéleményt, hanem az Elizabethan nevű hajón elhangzott mondataival. Nem titkolta ugyanis, hogy pár év múlva kész elhagyni a Hondát és magát az egész motorkerékpársportot is!
"Sok a konfliktusom a csapatommal és a Honda mérnökeivel is, de a legnagyobb gondom az, hogy én csak egy évre akarok aláírni a teamhez, a vezetők azonban kétéves kontraktushoz ragaszkodnak. A közeljövőben legszívesebben egy Ducatival motoroznék, hiszen különleges érzés lenne olasz géppel vébécímet nyerni. Aztán, úgy három-négy év múlva kipróbálnám magam az autósportban is, vagy a Formula–1-ben, vagy a raliban. Mindenekelőtt azonban az idén újra szeretnék elrajtolni a ralivébé Brit Nagydíján, már csak azért is, hogy minél előbb feledtessem a tavalyi kudarcomat, amikor már az első szakaszon kiestem” – mondta a 2000-es, 2001-es és 2002-es sikere után sorozatban a negyedik Donington Park-i diadalára készülő Rossi a sajtótájékoztatón. Akik a hét végén keresztbe tehetnek neki: a lassan mumussá váló Sete Gibernau, valamint Max Biaggi és Loris Capirossi. Rossi és a MotoGP ugyan rendre háttérbe szorítja a 250-es, illetve a 125-ös géposztály eseményeit, mégis történik egy s más a kicsiknél is. A Dorna például tudatta, hogy az előzetes hírekkel ellentétben 2006-ig biztosan nem váltja fel egy új négyütemű kategória a 250-es géposztályt, amely hosszú évek után az idén újra a fénykorát éli. Épp ezért megjósolhatatlan, hogy ki fog nyerni vasárnap. Győzhetnek ugyanis a gyári apriliások, Poggiali, Elías, De Puniet és Fonsi Nieto, de az sem zárható ki, hogy a Holland GP után a privát apriliások, West, Battaini vagy Guintoli ismét meglepik őket.
A 125-ben még nehezebb az elsőre fogadni. Jenkner, Pablo Nieto és Thomas Lüthi egyre jobb formába lendül, Pedrosa és Cecchinello mindenképpen javítani szeretne az asseni pontnélkülisége után, míg Alex De Angelis és Stoner bármikor megtréfálhatja riválisait. Ahogyan Talmácsi Gábor is, aki az utóbbi két futamon benne volt az első tízben.
A gyorsasági vb állása125 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 124 pont, 2. Jenkner (német, Aprilia) 98, 3. Cecchinello (olasz, Aprilia) 91, …17. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 16. 250 kcm: 1. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 101, 2. Rolfo (olasz, Honda) 86, 3. Elías (spanyol, Aprilia) 84. MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 154, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 113, 3. Biaggi (olasz, Honda) 105