Már a nyitány is szoros volt

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.07.11. 22:21
Címkék
A négy év körüli kisfiú, aki az édesapja nyakában ülve figyelte a Veszprém-rali prológjának eseményeit, belefújt a sípjába, majd kiköpte, és elkiabálta magát: pálya!
Ifjabb Tóth János a pénteki prológ megnyerésével üzent hadat idei legyôzôinek (fotó: Meggyesi Bálint)
Ifjabb Tóth János a pénteki prológ megnyerésével üzent hadat idei legyôzôinek (fotó: Meggyesi Bálint)
Ifjabb Tóth János a pénteki prológ megnyerésével üzent hadat idei legyôzôinek (fotó: Meggyesi Bálint)
Ifjabb Tóth János a pénteki prológ megnyerésével üzent hadat idei legyôzôinek (fotó: Meggyesi Bálint)
Ifjabb Tóth János a pénteki prológ megnyerésével üzent hadat idei legyôzôinek (fotó: Meggyesi Bálint)
Ifjabb Tóth János a pénteki prológ megnyerésével üzent hadat idei legyôzôinek (fotó: Meggyesi Bálint)
A laikusok számára ez talán semmit sem jelent, a ralirajongók azonban tudják, ez azt jelzi: vigyázz, versenyző van a pályán! És nem árt, ha ezt már ilyen fiatal korban tudják a szurkolók.
Mert a rali veszélyes üzem, még akkor is, ha a királyszentistváni szinkronpálya olyan profi módon volt kiszalagozva, hogy a nézők akkor sem kerülhettek veszélybe, ha nagyon akartak volna. Ezt a pályát egyébként direkt erre az alkalomra építették a rendezők, a méltán népszerű Bajnokok Tornája ötletéből kiindulva.
A prológ eredménye ezúttal sem számít bele a verseny végeredményébe, ám presztízsokokból mindenképpen nagy a jelentősége. És a hangulat fokozása érdekében fordított sorrendben rajtolt a mezőny, a World Rally Carok tehát a végén.
Belőlük ezen a viadalon hat volt, egyikük volánjánál egy régi-új WRC-s pilóta, Kiss Ferenc. A pécsi rajongók számára jó hír, hogy a korábbi kétszeres abszolút bajnok újra topautóba ülhetett, bár a pilóta szerényen azt mondta, akkor is elégedett lenne, ha a WRC-seken kívül más kategóriák versenyzőitől nem kapna ki. Persze a drukkerek ezt másképp gondolják, hiszen "Fefe” nem felejtett el vezetni azóta, hogy négy évvel ezelőtt bajnok lett egy Subaruval. Természetesen ez a Subaru most egészen más, de a Kiss, Tábori duó valószínűleg mindent megtesz majd annak érdekében, hogy ne okozzon csalódást a rajongóinak.
Volt még valaki, aki némi kihagyás után újra ott van a pályán: az évet szintén WRC-vel (éppen azzal, amelyikkel most Kiss megy) kezdő Szilágyi János, aki most az A8-as kategóriában méreti meg magát. Abban a kategóriában, amelynek képviseletében Turi Tamás a nyitányon néhány WRC-t is maga mögé utasítva abszolút negyedikként végzett.
A kacskaringós pályán az N-csoportos autókkal közlekedők nem érezték túl otthonosan magukat, közülük Spitzmüller Csaba volt a leggyorsabb. A kategóriában az idén debütáló versenyző már az utóbbi viadalokon is remekül terelgette a Mitsubishit, úgyhogy az ellenfelek elkezdhetnek aggódni (ha már nem tették eddig is).
Az F2-esek csatája szokás szerint a Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettős sikerét hozta. A piros Citroen Saxo pilótáját az utóbbi egy évben nem győzték le versenyen. Bár riválisa és csapattársa, Herczig Norbert mindent megtesz annak érdekében, hogy borsot törjön az orra alá, most óvatosabbnak kellett lennie, hiszen a csütörtöki teszten eltört a Saxo hátsó hídja, és a tréningautóból tettek bele egyet.
A csattanó, vagyis a WRC-k párharca a végére maradt. A legnagyobb érdeklődés természetesen az utolsó kettős küzdelmét kísérte: a hatszoros bajnok ifjabb Tóth János ugyanis a bajnokság jelenlegi éllovasával, Benik Balázzsal gurult a pályára. Hol a Peugeot, hol a Ford volt előrébb, végül azonban "Janika” örülhetett, hiszen, ha csak három tizeddel is, de megelőzte a trónkövetelőt. Pedig a rajt előtt azt mondta, a prológon nem kockáztat, nem siet… Felvetődik a kérdés: mi lesz, ha még sietni is fog?

10. Veszprém-rali, az ob 5. futama
Prológ: 1. ifj. Tóth János, Tóth Imre (Bomba Rally Team, Peugeot 206 WRC) 2:26.2, 2. Benik, Somogyi (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 2:26.5, 3. ifj. Angyalfi, Kazár (Szerpen Team, Subaru Impreza WRC) 2:29.5, 4. Turi, Kerék I. (Botka Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 2:29.9, 5. Szabó G., Kerék B. (Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 2:31.1, 6. Tagai T., Tagai R. (Intermédia Motorsport, Subaru Impreza WRC) 2:31.6
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik