Világbajnoki premierre készül a Tagai Tamás, Tagai Róbert duó.A testvérpár a jövő hét végén esedékes Német Ralin mutatkozik be a vb-mezőnyben és az indulás előtt a saját versenyműhelyében tartott sajtótájékoztatót. Az eseményen az is kiderült, hogy Tagaiék nem rövid távra terveznek, ha lehetséges, akkor jövőre az összes N-csoportos Világkupa-futamon ott szeretnének lenni.
Tagai Tamás (jobbra) és Tagai Róbert az itthoni futamokon használt Subarut egy Evo6-os Mitsubishire (képünkön) cseréli a vb-n
Tagai Tamás (jobbra) és Tagai Róbert az itthoni futamokon használt Subarut egy Evo6-os Mitsubishire (képünkön) cseréli a vb-n
Egyelőre azonban maradjunk a jövő heti viadalnál, amely előtt még van teendő bőven. Elég ha csak azt említjük, hogy a hét végi Veszprém-ralin leamortizálódott Mitsubishi Lancert (Tobak Zoltán indult vele) versenyképessé kell tenni. Tagaiék azonban nem ismernek lehetetlent, főleg ha az egyik nagy álmuk valóra váltásáról van szó. – A murvás versenyek után általában így szoktak kinézni a versenyautók, úgyhogy nem ijedtünk meg nagyon, amikor megláttuk, bár bevallom, kevesebb feladatra számítottunk – mondta az ob-futamot Subaru WRC-vel harmadikként teljesítő Tagai Tamás. – Miért döntöttek a Mitsubishi mellett? – Egyrészt azért, mert az N-csoportos mezőnyben nagyobb esélyünk van ezzel a kocsival, mint a WRC-sek között lenne egy kilencvenkilencben gyártott Subaruval, másrészt pedig azért, mert jóval kevesebbe kerül. – Harminchárman neveztek az N-es küzdelembe, és vannak köztük világ- és Európa-bajnokok is. Mennyire tart tőlük? – Nem az az elsődleges célunk, hogy megnyerjük a versenyt. A tanulásnak szenteljük ezt a futamot, legalábbis az első napot biztosan. – Milyen eredménnyel lenne elégedett? – Reálisan ezzel az autóval be lehet kerülni az első tízbe az N-csoportban. – Mennyire lesznek hátrányban a technikai háttér miatt? – Szerintem semennyire. A Lancer felkészítésénél minden szabály adta lehetőséget kihasználtunk, és minden fontos alkatrészből legalább kettőt viszünk, hogy ez se lehessen gond. – Jelent nehézséget, hogy csak kétszer lehet végigmenni a pályákon a tréningen? – Nagyon oda kell figyelnünk, hiszen itthon általában többet tréningezhetünk, de ez is kihívást jelent számomra. Érdekes egyébként, hogy a világbajnokságon még azt is megszabják, hogy a különböző prioritású pilóták mikor mehetnek pályabejárásra. Gondolom, ez azért van, hogy még véletlenül se zavarjuk a gyári menőket. – Mi lesz, ha megtetszik önöknek a vébés légkör? – Nem titok, hogy jövőre szeretnénk elindulni az N-csoportos Világkupa-sorozat összes futamán, pontosabban a hétből hatszor, mert annyi kötelező. Ám ez annak is a függvénye, hogy találunk-e olyan támogatót, amely hajlandó áldozni erre. – Nem gondoltak arra, hogy mielőtt nekivágnának az egész sorozatnak, az aszfaltos német futam mellett elutaznak egy murvás versenyre is? – Dolgozunk rajta, hogy rajthoz tudjunk állni Ausztráliában, de egyelőre semmi sem biztos.