A Formula–1 mindenható ura, Bernie Ecclestone nemrég kijelentette: Silverstone nem érdemli meg, hogy a száguldó cirkusz mezőnye tiszteletét tegye ott. Pedig a pálya tulajdonosa rengeteg pénzt költött a fejlesztésekre: nem utolsó sorban háromsávos utat épített, amelynek használatával a ring sokkal könnyebben megközelíthető (három évvel ezelőtt az eső miatt káosz alakult ki, szinte járhatatlanok voltak az utak). És ez csak egy a befektetések közül.S hogy mit szólnak a kritikákhoz a versenyzők? Semmit, ők versenyezni akarnak. Egyébként pedig elég izgalmas a pontverseny ahhoz, hogy a pilótáknak ne legyen idejük a pályával foglalkozni. Az már jobban izgatja őket, hogy a mostanában tomboló kánikula ellenére az időjósok esőt ígérnek a hét végére Silverstone környékére. Egyelőre nem tudni, ez melyik csapatnak lenne jó. A korábbi tapasztalatok alapján a Bridgestone-abroncsok jobbak esőben, ám a Michelin szakemberei azt nyilatkozták, hogy javítottak nedves aszfaltra alkalmas termékük hatékonyságán. Persze, nemcsak az eső okozhat gondot az egymással rivalizáló gumigyártóknak, hiszen Silverstone az egyik leggyorsabb Formula–1-es pálya, és a hosszú, gyors kanyarok iszonyú nagy oldalirányú terhelést gyakorolnak az abroncsokra. Az aszfalt üreges szerkezetű, aminek szintén a gumi látja kárát. És akkor a taktikáról. Silverstone-ban az eső tavaly felborította az előzetesen kidolgozott stratégiát, ám mivel a boxutca be- és kijárata elég hosszú (egy kerékcsere kiállással együtt körülbelül 33-34 másodpercet vesz igénybe), két, esetleg három kiállásnál többre nem kell számítani. A tavalyi brit viadalt Michael Schumacher nyerte meg (ezenkívül csak egyszer, 1998-ban sikerült nyernie Silverstone-ban), ennek ellenére a helyszín nem tartozik a kedvencei közé. Elég ha csak azt említjük, hogy 1999-ben ezen a pályán szenvedett lábtörést, ami miatt jó néhány versenyt ki kellett hagynia. A Ferrari másik pilótája, Rubens Barrichello produkálta tavaly a leggyorsabb kört a brit ringen, és másodikként ért célba csapattársa mögött. Ez az a pálya, amelyet a brazil a legjobban ismer (még a Formula–Lotusból és a Formula–3-ból), de az igazsághoz tartozik, hogy az idén eddig nem túl fényesen szerepel, úgyhogy nem tudni, mit várhatunk tőle a hét végén. Az egyik fő rivális McLarennél nem túl egyértelműek a dolgok az idén. A csapat három autóval foglalkozik egyszerre (a tavalyival, amely jelenleg is fut, az ideivel, amit talán sosem vetnek be és a jövő évivel), és ez úgy tűnik, eléggé szétforgácsolja az erejét. David Coulthard ennek ellenére győzni szeretne hazája viadalán. A skót versenyző csapattársához, Kimi Räikkönenhez képest gyengébben szerepel az idén, ám ez lesz a tizedik silverstone-i viadala, amelyen mindenképpen bizonyítani szeretne. Az ötszörös világbajnok némethez hasonlóan egyébként Coulthard is kétszer nyert eddig Nagy-Britanniában. Az utóbbi két futamon taroló Williams-pilóták, Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya menetelésének talán egyedül az időjárás szabhat gátat, mivel eddig nem alkottak maradandót esőben az abroncsaik miatt. Bár, ha a Michelin tényleg valami új fejlesztéssel áll elő… Az mindenesetre biztató, hogy a BMW-motor erejének köszönhetően a csapat kolumbiai versenyzője tavaly a pole pozícióból indulhatott.A negyedik csapat, amelynek esélye lehet a sikerre, nem más, mint a Renault. Legutóbb, hazai pályán a francia team egyik pilótája sem tudta befejezni a versenyt, ám folytatták a fejlesztőmunkát és most az R23-as gépet lecserélik az R23B kódjelűre. "Nagy fejlesztéseket hajtottunk végre a kasztnin, és elhatároztuk, hogy az R23B-t Silverstone-ban vetjük be először, mert ezen a pályán különösen fontosak az aerodinamikai tulajdonságok. Mindkét versenyzőnktől pontszerzést várunk a hét végén” – fogalmazta meg a célokat Mike Gascoyne, a csapat technikai igazgatója.
Mindent a silverstone-i versenyről