Felemásra sikerült a Ferrari-istálló első napja Silverstone-ban, de a maranellóiak nem keseregnek Rubens Barrichello kicsúszása miatt, inkább örülnek annak, hogy Michael Schumacher a két Williams-BMW-t megelőzve az első helyen zárta a hivatalos időmérőt.
A Jaguar-istálló a hét végén alaposan megkocsikáztatja a Terminatort
A Jaguar-istálló a hét végén alaposan megkocsikáztatja a Terminatort
A szombati edzés indulási sorrendjéről döntő tréningen ráadásul feltehetőleg Rubinhóé lett volna a második hely, hiszen részeredményei alapján alig maradt el az ötszörös világbajnoktól. Schumi és csapata nem véletlenül bizakodott a múlt heti tesztek után, az F2003-GA utolérhetetlennek tűnt a Formula–1 történetének első versenyét 53 évvel ezelőtt rendező pályán. Az sem fogta vissza Michael Schumachert, hogy a vb-pontverseny éllovasaként elsőként hajtott végig az aszfaltcsíkon, hiszen Silverstone programja az egész évben nagyon sűrű, tehát pénteken – például a Hungaroringgel szemben – nem kell attól félni, hogy túlságosan koszos lenne. Az ellenfelek a Michelin gumikból sem tudtak előnyt kovácsolni, a hűvös időben nem tudták belőle kihozni a maximumot. A Ferrarinál abban bíznak, hogy a következő napokban is hűvös marad az idő. "Megbízható, kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottam. A múlt heti munka gyümölcsét szüreteljük, és bár kicsi az előnyünk, Magny-Cours-hoz képest elégedettek lehetünk. Néhány pályán nem megy nekünk, de szerencsére Silverstone-ban visszakerülünk a megszokott helyünkre” – fogalmazott a tavalyi győztes. Schumi mögött Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher végzett, a Williams-csapaton belül ezúttal a kolumbiai autózta a jobb időt, a legutóbbi két verseny győztesének be kellett érnie a harmadik hellyel. Vélhetően mindkettőjüket megelőzte volna Barrichello, de a brazil a pálya utolsó harmadában, az éles Brooklands-kanyarban elfékezte magát, megcsúszott, és a kavicságyban, időeredmény nélkül, zárta a tréninget. A negyedik legjobb idő Fernando Alonsóé lett, a Renault most debütáló R23B kasztnijával roppant versenyképesnek tűnik a spanyol. Közé és csapattársa, Jarno Trulli közé Olivier Panis ékelődött be a Toyotával, a francia elképesztő sebességgel száguldott körbe – köszönhetően bivalyerős motorjának. Az edzés alatt folyamatosan fenyegetett az eső érkezése, de a szemerkélésnél több nem lett belőle. A McLaren belharcában ezúttal David Coulthard kerekedett felül, a legjobb brit pilótának járó Mike Hawthorn-díjat Silverstone-ban átvevő DC úgy is lehagyta Kimi Räikkönent, hogy a pálya első harmadában kapkodott, és emiatt időt vesztett. "Az a lényeg, hogy a mezőny első felében vagyok, és emiatt ugyanolyan pályaviszonyok között kell teljesítenem a körömet szombaton, mint a legfőbb vetélytársaimnak” – mondta a hazai pályán már kétszer nyerő Coulthard. Räikkönen bizony a mezőny második felében ragadt, és szombaton, akárcsak Barrichello, már a saját feladatát rég letudva figyelheti, ahogy az idejét ostromolják a pénteki legjobbak. Jacques Villeneuve is elmaradt csapattársától, Jenson Buttontól, a brit fiatalok közül talán a BAR sofőrje lehetett a legelégedettebb. Ám ő sem volt felhőtlenül boldog, szerinte a BAR-Hondában több van, mint a kilencedik hely. Ralph Firman és Justin Wilson tragikus délutánt tudott maga mögött, előbbi csak Jos Verstappennél ment jobb időt, míg utóbbi el sem tudta kezdeni mért körét, mert a felvezető körében tönkrement az autója. Így Wilson gurul ki elsőként szombaton az aszfaltra, utána jön Barrichello. A brazil ennek ellenére derűlátó. "Ha valahol nem számít, hogy elsőként vagy utolsóként hajtasz ki az edzésen, az Silverstone. Folyamatosan nagyon tiszta az aszfalt, úgyhogy nem aggódom. Sőt bízom benne, hogy az időjárás nekem kedvez, és ebből a buta hibából sikerül előnyt kovácsolnom” – bizakodott Barrichello.
A futamot beharangozó összeállításunkban megtalálja a hétvége hivatalos programját az eredményekkel együtt, a korábbi évek silverstone-i győzteseit, illetve Ön is szavazhat, hogy ki nyeri az idén a Brit Nagydíjat.