Az utolsó rohamra készültek a kerekesek vasárnap reggel, a gyöngyösi rajtnál az eddig ragyogóan küzdő ferencvárosiak fogadkoztak: a zárószakaszon is megvédik Remák Zoltán első helyét az összetettben.
Kerekesek lepték el a Lánchidat – közülük Remák Zoltán (jobbra) volt a legboldogabb (Fotók: Árvai Károly)
Kerekesek lepték el a Lánchidat – közülük Remák Zoltán (jobbra) volt a legboldogabb (Fotók: Árvai Károly)
Az már szombaton eldőlt, hogy a legjobb hegyimenő a P Nívó-Betonexpressz–FTC szlovákiai légiósa lett, hiszen behozhatatlan előnyre tett szert a kék trikóért zajló pontversenyben, s a csapatok csatájában is a zöld-fehérek vezettek – tetemes előnnyel. A kép a nemzeti körverseny utolsó szakaszán sem változott: a ferencvárosiak olyan erős tempót diktáltak, hogy a kihívóknak szinte esélyük sem volt a szökésre, így aztán a megfogyatkozott mezőny tagjai (a 89 indulóból 55 érte el a budapesti célt) együtt tekerték végig a távot. "Két-három szökési kísérlet így is történt, de ezeket is hamar vissza tudtuk verni. Nagyon sokat dolgozott a csapat a sikerért, nem véletlen, hogy ilyen jó eredményeket értünk el, de azt is hozzá kell tenni, hogy ebben a szakaszok nehézségi foka és alakulása is segített bennünket. Úgy alakult minden nap, hogy aki egyszer leszakadt a mezőnyről, annak már nem volt esélye felzárkózni, ezért több ellenfelünk is meggyengült az utolsó napokra” – összegzett a két etapsikert jegyző Lengyel Tamás. A részhajrák idején azért néhány kerekesnek sikerült megbontania az FTC sorát, az első hegyihajránál például a cseh Buchacek alakított nagyot: a Joko Velamos profija már szombat délelőtt is felhívta magára a figyelmet, akkor közel 100 kilométeren keresztül egyedül volt szökésben, és kis híján meg is nyerte a kékestetői befutót, ezúttal a pontszerzésre összpontosított. Szirákon és Várgesztesen is Buchacek volt a leggyorsabb, míg az 5. szakasz egyetlen gyorsasági részhajráját a piros trikós cseh Klasa nyerte, később aztán kiderült, ez sem volt elég a pontverseny megnyeréséhez. Öt kilométerre a céltól az ukrán Popkov támadott, de Lengyelék résen voltak, s felvezették a sort a budai befutóhoz. A mezőny a pesti oldalon, északról érkezett a fővárosba, a pesti rakparton hajtott a forgalom elől lezárt Lánchídig, majd a budai oldalon a macskaköves Sikló utcán át érkezett meg a Várba. A hajrában a szlovák válogatott legjobbja, Remák legerősebb kihívója, Matej Jurco volt a leggyorsabb, két kerékpárhosszal előzte meg a második helyen érkező sárga trikóst és a harmadik helyezett Árvai Attilát. Jurco nyerte a veszprémi prológot és az utolsó etapot is, ráadásul a piros trikót is elorozta Klasától. "Nagyon erős a srác, nem véletlen, hogy már profi szerződése van a De Nardihoz, ősztől már velük versenyez” – jegyezte meg Lengyel. "Szerettem volna megnyerni a budai befutót is, de Jurco jobb nálam a sprintekben, most is nagyon erős volt, meg aztán kockáztatni sem akartam, hiszen a sárga trikó megtartása volt számomra most a legfontosabb. Amikor elkezdtem kerékpározni, azért tettem, hogy egyszer majd nagy versenyeket nyerjek, arra azonban sokáig nem is gondoltam volna, hogy ezek között lesz a Magyar körverseny is. Boldog vagyok, hogy sikerült, és köszönöm a csapattársaimnak, hogy segítettek benne. Akadtak kritikus pillanatok a verseny során, túl korán, már az első szakasz után átvettem a sárga trikót és ezt kellett minden nap védenie a csapatnak. A legnehezebb szakasz számomra az első és a második volt, a pécsi befutó előtt a Mecsekben egyedül kellett sokáig küzdenem, míg a Szeged és Békéscsaba közötti hosszú, sík szakaszon még nem tudta igazán a csapat, mire számítson, hogyan versenyezzen. A végén viszont nagyon jól ment, a kékestetői befutó nagyon jól sikerült, s ugyanezt elmondhatom az utolsó szakaszról is” – sommázta a 30. Tour de Hongrie győztese, Remák Zoltán. Emlékezetes küzdelmet hozott a Magyar körverseny, amelynek sikeréért több százan dolgoztak, a rendőrök, a polgárőrök és a versenyen közreműködők tettek arról, hogy a kerekesek a lehető legnagyobb biztonságban érjék el céljukat. Az érintett településeken ezrek láthatták a színes karavánt, amely talán belopta magát a szívekbe. Egy hazánkban kevésbé, de világszerte rendkívül népszerű sportág próbál újra gyökeret verni Magyarországon, s a hat nap során úgy tűnt: van esélye erre…
30. Tour de Hongrie 5. (utolsó) szakasz, Gyöngyös–Budapest, Budai Vár (117 km): 1. Matej Jurco (Szlovákia) 2:48:48, 2. Remák Zoltán (szlovákiai, P Nívó-Betonexpressz–FTC I.) 3 mp h., 3. Árvai Attila (P Nívó-Betonexpressz–FTC I.) 4 mp h., 4. Sowinski (lengyel, Joko Velamos) 6 mp h., 5. Gazdova (szlovén, Perutnina Ptuj) 11 mp h., 6. Lengyel Tamás (P Nívó-Betonexpressz–FTC I.) azonos idővel. Összetett verseny a DHL Nagydíjért: 1. (sárga trikóban) Remák Zoltán 19:57:54, 2. Jurco 1:04 p h., 3. Sowinski 3:01 p h., 4. Valach (Szlovákia) 3:37 p h., 5. Lengyel Tamás 4:20 p h., 6. Kvasina (horvát, Kamen) 4:53 p h. Gyorsasági pontverseny a Toyota Nagydíjért: 1. (piros trikóban) Matej Jurco 33 pont, 2. Remák 31, 3. Klasa (cseh, Joko Velamos) 29 Hegyi pontverseny a Michelin Nagydíjért: 1. (kék trikóban) Remák Zoltán 49, 2. Buchacek (cseh, Joko Velamos) 25, 3. Arany Gábor (P Nívó-Betonexpressz–FTC I.) 23 A csapatverseny végeredménye: 1. P Nívó-Betonexpressz–FTC I. (magyar) 80:10:42, 2. Joko Velamos (cseh) 32:49 p h., 3. Kamen (horvát) 50:14 p h.