Ötös szorzóval számít bele az Európa-bajnoki sorozatba a 17. Michelin Budapest-rali, amely pénteken, a pesti alsó rakparton tartandó prológgal kezdődik.
A Benik, Somogyi duó természetesen gyôzni szeretne a hét végén – de nem mindenáron (Fotó: Meggyesi Bálint)
A Benik, Somogyi duó természetesen gyôzni szeretne a hét végén – de nem mindenáron (Fotó: Meggyesi Bálint)
Rég volt ilyen nagy csata a magyar bajnokságban, mint az idén, ráadásul a nagy nemzetközi érdeklődésnek köszönhetően nem is biztos, hogy csak a hazai pilóták esélyesek a végső győzelemre. Az egyes rajtszámot ugyanis Václav Pech kapta, aki egy Ford Focus WRC-t állít csatasorba, ugyanúgy, mint az ob-pontversenyt vezető Benik Balázs, Somogyi Pál duó. A pontverseny éllovasa viszonylag könnyű helyzetben van: hiszen ha a hátralévő három futam közül mindegyiken "csak” második, már akkor is ő az új bajnok. Ezért aztán Benik nem is akar kockáztatni: "Az első három-négy gyorsasági szakaszon meglátjuk, hogy mire vagyunk jók, aztán eldöntjük, mit tegyünk – mondta az OMV Best Racing pilótája. – Szeretnénk győzni, de a pályák nagyon nehezek, úgyhogy ésszel kell autózni rajtuk.” Benik elmondta, jól felkészültek a versenyre, ám ez a munka már része volt annak, amit a szeptemberi Ausztrál Rali előtt végez a csapat. Az összetett második Szabó Gergő tízéves ralis pályafutása alatt még egyszer sem ért célba a Budapest-ralin, így talán érthető, hogy eléggé izgatottan várja a hét végi viadalt. A Skoda Octavia WRC-vel versenyző pilóta szerint a győzelem nem reális a hét végi futamon, ezért aztán a dobogós hely a cél, amit az év végéig szeretnének megőrizni. A jelenlegi harmadik ifjabb Tóth János, Tóth Imre kettős számára minden eddiginél fontosabb lenne a győzelem. Már csak azért is, mert a verseny a magyar bajnoki értékelésben is másfeles szorzóval esik a latba, vagyis a megszokott húsz pont helyett harmincat kap a győztes. A hatszoros abszolút bajnok "Janika” az utóbbi időben általában egyes rajtszámmal indult, ám most a szlovák Pechet elé sorolták. "Sohasem volt fontos számomra, hányas rajtszámmal indulok, hiszen nyolcvanassal is nyertem már Európa-bajnoki futamot – mondta ifjabb Tóth. – A pályabejárás gond nélkül lezajlott, bár volt egy kis kavarodás az időbeosztásban. A murvás pályákat ugyanis nem készítették elő a megadott időpontra, úgyhogy még csütörtökön is tréningeztünk. De ezt leszámítva minden rendben volt.” Szombaton Eger környékén zajlik a verseny, vasárnap pedig visszatér a mezőny a legendás, főváros környéki homokos pályákra, amelyeken az egypercenkénti indítás miatt nemcsak a stopper lesz az ellenfél, hanem a por is.