A nagy eltévedések napja

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2003.08.11. 21:24
Címkék
Az egész vasárnap este kezdődött. A vasárnapi, négy kilométeres prológ után  amely az eredménybe nem számított bele, csak a rajtsorrendről döntött  a navigátorok megkapták azt a néhány javítást, amit bele kellett írniuk az útvonaltervbe. Néhányan azonban figyelmetlenek voltak, és emiatt az élről indulók nagy része jelentős hátrányba került.
A Szalay Balázs, Révész Zsolt kettôs eltévedt, de még így is a hetedik helyen végzett (Fotó: Czagány Balázs)
A Szalay Balázs, Révész Zsolt kettôs eltévedt, de még így is a hetedik helyen végzett (Fotó: Czagány Balázs)
A Szalay Balázs, Révész Zsolt kettôs eltévedt, de még így is a hetedik helyen végzett (Fotó: Czagány Balázs)
A Szalay Balázs, Révész Zsolt kettôs eltévedt, de még így is a hetedik helyen végzett (Fotó: Czagány Balázs)
A Szalay Balázs, Révész Zsolt kettôs eltévedt, de még így is a hetedik helyen végzett (Fotó: Czagány Balázs)
A Szalay Balázs, Révész Zsolt kettôs eltévedt, de még így is a hetedik helyen végzett (Fotó: Czagány Balázs)
Az élről induló Carlos Sousa elment a jó irányba, a mögötte jövő lengyel Komornicki azonban már elvétette az utat, és a mögötte jövők a nyomok alapján (is) tájékozódva követték őt. Mire fény derült a hibára, már jó néhányan kóvályogtak a rossz úton, és mire visszataláltak, már késő volt – jelentős hátrányba kerültek. Az autóépítő fenomén Jean-Louis Schlessernek szerencséje volt, mert a prológon valamit elrontott, csak a 15. helyről rajtolt, és mire a többiek rájöttek a tévedésre, ő már a jó irányba száguldott. Úgy lett második, hogy senkit sem kellett megelőznie, és nem szenvedett az előtte haladó porától.
A hatodikként rajtoló Szalay Balázs, Révész Zsolt páros sem úszta meg tévedés nélkül. "A tizenötödik kilométerig nagyon jól haladtunk, ám akkor szembetalálkoztunk a mezőny többi tagjával, és rájöttünk, hogy eltévedtünk – mondta Szalay Balázs. – A szűk, hegyi úton azonban a megfordulás sem volt könnyű, ráadásul néhány lassúbb autó is elénk került, úgyhogy a nap további részében a porral küzdöttünk. Az út ráadásul nagyon köves is volt, nem lehetett letérni a keréknyomról, mivel óriási sziklák és hasadékok voltak az út mentén. A ritka előzési lehetőségek egyikénél ráfutottunk egy sziklára, amely nemcsak a gumit vágta szét, hanem a magnéziumötvözetből készült felnit is megsértette.”
A defektes gumi cseréje az ellenfeleknek kedvezett, hiszen néhányan megint Szalayék elé kerültek. A magyar páros végül a hetedik helyen zárta a hatnapos viadal első napját, majdnem negyvenperces hátránnyal az éllovas mögött.

Orient-rali, a Világkupa 6. futama, Törökország
1. nap, Gore–Szultanhami (össztáv: 417 km, ebből szelektív szakasz: 242 km). Autósok. Az élcsoport:
1. Sousa (portugál, Mitsubishi L200 Evo) 2:58:00, 2. Schlesser (francia, Schlesser Buggy) 1:07 perc hátrány, 3. Doblov (orosz, Honda Buggy) 17:50 p h., …7. Szalay Balázs (magyar, Chevrolet Blazer) 39:44 p h.
Következik: 2. nap, Karagol–Kurukopru (össztáv: 576 km, ebből szelektív szakasz: 317 km)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik