Tisztára olyanok voltak, mint a három testőr. Egymáséra tették a kezüket, és bár mosolyogtak, elszántság tükröződött az arcukon. Péntektől kezdve egyazon célért szállnak harcba, csak éppen nem egymást segítve, hanem egymás ellenfeleként.
A három testôr Walesben: Sebastien Loeb (balra), Petter Solberg (középen) és Carlos Sainz a hét végén a vb-címért csap össze
A három testôr Walesben: Sebastien Loeb (balra), Petter Solberg (középen) és Carlos Sainz a hét végén a vb-címért csap össze
Sebastien Loeb és Carlos Sainz holtversenyben vezet a világbajnokságon, Petter Solberg pedig mindössze egy ponttal marad le kettejük mögött. A képlet tehát viszonylag egyszerű: az lesz a világbajnok, aki előrébb végez. (Egyenlő pontszám esetén a több győzelem számít, ebből Loebnek és Solbergnek jelenleg három-három, Sainznak egy van. Loeb és Solberg között a második helyek száma dönthet, ebben a francia eggyel jobban áll.) A siker egy hajszálon múlhat, ezért is nem akaródzott egyiküknek sem válaszolni a csütörtök délutáni sajtótájékoztatón a kérdésre, hogy melyiküknek van a legjobb esélye a végső sikerre. Loeb átadta a szót Sainznak, Sainz továbbpasszolta a lehetőséget Solbergnek, és végül mégiscsak a fiatal franciának kellett nyitnia a sort. Kissé félszegen azt mondta: "Remélem, én leszek a nyerő.” Loebnek egyébként kevesebb a tapasztalata Walesben, mint a többieknek, hiszen ez csupán a negyedik brit viadala lesz. Sainz neve mellett pont tízzel több, vagyis 14 itteni verseny szerepel, sőt, két győzelem is (1990, 1992). No meg élete legrosszabb élménye, az 1998-as Brit Rali. Annyira közel talán sohasem volt a harmadik világbajnoki címéhez, mint akkor. A nagy rivális Tommi Mäkinen kiesett, neki csak a célig kellett volna elgurulnia a győzelemhez. Csakhogy az autója az utolsó gyorsasági szakaszon megállt. Sainz azt mondja, megjárta itt a poklok poklát, őt már nem érhetik meglepetések, annál rosszabb, mint akkor, nem történhet. Ezért aztán viszonylag nyugodtan várja a rajtot. Nem úgy Solberg, akinek pedig lenne oka az önbizalomra, hiszen tavaly ő nyerte meg a Brit Ralit. A csupa mosoly szőke subarus tündérmesének tartja, ami vele történik, és elmondta, szerinte Sainz mellett szól a tapasztalata és a jó taktikai érzéke. Eközben azonban senki sem felejtette el, hogy igazából eggyel több embernek kellene itt viccelődnie, hogy a negyedik "muskétásnak”, Richard Burnsnek is itt lenne a helye közöttük. A langaléta angol azonban a múlt hét végi teszt után rosszul lett, elájult, és kórházba kellett szállítani. Az okokról egyelőre semmi biztosat sem tudni, Corrado Provera, a Peugeot-csapat főnöke annyit árult el csupán, hogy egyelőre az orvosok sem tudják a pontos diagnózist. A jövő hét elején talán már biztosat mondanak. Addig is megkért mindenkit, hogy ne terjesszenek hülyeségeket Burnsszel kapcsolatban, inkább várjanak türelmesen az igazságra. A korábbi világbajnokot a hét végén Freddy Loix helyettesíti, aki szerdán négyórányi tesztlehetőséget kapott a Nemzetközi Automobil-szövetségtől. Két pilóta is búcsúzik a versenyzéstől a Brit Ralin. Az egyik közülük a négyszeres világbajnok Mäkinen, aki végleg szögre akasztja a bukósisakot, a másik pedig Colin McRae. A Citroen ásza jövőre nem kap lehetőséget egyik gyári csapatnál sem, úgyhogy egy évet biztosan kihagy. Ám ő még nem végleg csukja be maga mögött a kaput, hagy egy kis rést a visszatérésre. És természetesen győzelemmel szeretne búcsúzni. Három brit siker már áll a neve mellett. A gyártó-világbajnoki cím is itt, Cardiffban dől el: a Citroen és a Peugeot között mindössze öt pont a különbség, ráadásul előbbinek két pilótája küzd az egyéni elsőségért. Guy Fréquelin, a Citroen-istálló főnöke kijelentette, nem szeretne csapatutasítást adni. Persze, ha elkerülhetetlen lesz, akkor beszél majd a versenyzőivel, és együtt döntenek…