Hetek óta suttogtak (persze ez a szó nem igazán találó a magyar kerékpársportban) egy alakuló magyar proficsapatról. Többen tudni vélték: ami nem sikerült korábban az elmúlt évek két legerősebb magyar csapatának, a Mapei-Kanizsának és az FTC-nek, az Törökbálinton válik valóra, s végre hazánkban is lesz profi-kerékpárosklub.
Az évek óta Olaszországban versenyzô Sipôcz Dávid is a jelöltek között szerepelt (Fotó: Meggyesi Bálint)
Az évek óta Olaszországban versenyzô Sipôcz Dávid is a jelöltek között szerepelt (Fotó: Meggyesi Bálint)
Szerdán aztán "papírra" is került az információ: a világháló egyik legtekintélyesebb kerékpáros-hírügynöksége, a Cycling4all.com közölte az új magyar proficsapat, az ICET-Törökbálint névsorát. A hír szerint a harmadosztályú (TT3-as) csapat 17 versenyzővel indul útjára, a csapatfőnök az olasz Maurizio Bruni, a sportigazgató pedig egy korábbi neves profi, Marco Pantani egykori csapattársa, az olasz Simone Borgheresi lesz. Az "ICET" kulcsszóra az internetes keresőprogram szórja az adatokat: az olasz céget 1964-ben alapította Gabriele Mele, elsősorban telekommunikációval foglalkozik, honlapja büszkén hirdeti: elsőként hozott létre magánvállalatot a Szovjetunióban, s jelenleg is az ukrán, az orosz és a lett piac szereplője. A csapatra visszatérve: a versenyzők listája ugyancsak tekintélyes, a sort két profi nyitja, Francesco Cipolletta korábban a japán Nippon Hodót erősítette, az ukrán Mihajlo Halilov pedig Szekeres Csaba klubtársa volt a kolumbiai Colombia-Selle Italiában. Az "új profik" között négy olasz (Balestri, Boggia, Branchi és Tartaglia), valamint 11 magyar kerekes található – például a 2002-es Tour de Hongrie-győztes Vanik Zoltán, a hat esztendeje Olaszországban versenyző Sipőcz Dávid és a tavalyi Magyar körversenyen két szakaszon is diadalmaskodó Lengyel Tamás… A jó hírt a magyar sajtó is átvette, egy nappal később azonban már roszszabb hír is érkezett: a Magyar Kerékpáros-szövetség főtitkára jelezte, náluk nem jelentették be új csapat alakulását. Sajnos még rosszabb hírt kell közölnünk: egyelőre nem is lesz magyar proficsapat. Mindehhez nem kellett túlságosan sokat nyomozni, Lengyel Tamás például arról számolt be: egy érdeklődő telefont ugyan kapott, de nem állapodott meg semmiről. "Nagyon kellemetlen helyzetbe hoztak, csak magyarázkodhatok, hiszen eszemben sincs elhagyni a Fradit" – panaszolja. Sipőcz Dávid azért gyűjtötte évek óta olasz földön a kilométereket, hogy egyszer profiszerződést kapjon, de a magyar kerekes – aki a tavalyi U26-os Giro d’Italián két napig a zöld trikót is viselhette – éppen civil életét alapozza, elképzelhető, hogy felhagy a versenyzéssel. Persze elsőként Fallenbüchel Imrének, a törökbálintiak vezetőjének, a kerékpáros-szövetség korábbi főtitkárának nyilatkozatát kellett volna idézni: "Azzal a céllal kerestek meg Olaszországból, hogy segítsek létrehozni Magyarországon egy proficsapatot. Sokat tettünk az ügy érdekében, de hiába figyelmeztettem őket, hogy a szabályokban leírt határidőket nem tudják betartani, ez láthatóan nem érdekelte őket. Az interneten megjelent névsor csak a jelöltek listája volt, nem is tudom, hogyan került az ügynökséghez, s azt sem értem, hogy a magyar sajtó miért vette át, anélkül, hogy minket megkérdezett volna. Talán elejét vehettük volna a találgatásoknak. A csapat ugyanis nem alakul meg, nem vagyok hajlandó senkit sem olyasmire rávenni, ami a szabályokkal ellentétes. Mindent megtettem, hogy nekünk is legyen proficsapatunk, de ez kevés volt…" A történetet jobb lett volna egy kevésbé magyaros (volt, nincs magyar proficsapat…) csattanóval befejezni.