Merész tervek hangzottak el a palermói operaházban csütörtökön a Renault R24-esének bemutatóján: a francia csapat 2004-ben a világbajnoki címért csatázna a Ferrarival, a Williamsszel és a McLarennel.
A Renault-istálló az R24-estôl, valamint a három versenyzôtôl (balról Montagny tesztpilóta, Alonso és Trulli) várja a kiugrást
A Renault-istálló az R24-estôl, valamint a három versenyzôtôl (balról Montagny tesztpilóta, Alonso és Trulli) várja a kiugrást
A tavalyi Magyar Nagydíjon Fernando Alonso már megmutatta, hogy a Renault olykor méltó ellenfele lehet a többi nagycsapatnak, az idén viszont már állandósítani akarja jó formáját a Flavio Briatore vezette gárda. " A világbajnoki címért fogunk küzdeni a nagy hármas ellen. Minden eddiginél közelebb leszünk az élen állókhoz, és a végén a gumikon fog múlni a vébé végkimenetele. Mi a Michelinnel folytatjuk, míg a Ferrari a Bridgestone-nál maradt. Nemsokára kiderül, ki választott jól" – mondta Briatore. A Williams és a McLaren michelines kapcsolatáról nem ejtett szót Briatore, akire jókora nyomás nehezedik az idén. Jövőre ugyanis Louis Schweitzer helyett új elnök kerül a Renault élére, és az eredmények nagyban befolyásolhatják a gyár F1-es részlegének támogatottságát. Patrick Faure sportigazgató nem mert a vb-címről beszélni, de elárulta, feltétlenül dobogóra várja a csapatot az év végén. A mérnökök még visszafogottabban nyilatkoznak, nem olyan merészek, mint a főnökök. A mértékletességre a motor utasítja őket, a V10-es ugyanis az idén már nem a tavalyi 110 fokos hengerelrendezésű megoldás, hanem a kilencvenes évek második felében alkalmazott 72 fokos. A többi gyár által használt, 90 fokos motor tervezésére a mérnökök szerint nem volt idő, de már készül a 2005-ös technika. Ki tudja, lehet, hogy a modell beválik 2004-ben, az első tesztek legalábbis azt mutatják, hogy az R24-essel valóban számolni kell. "Az első percektől kezdve, ahogy beültem az R24-esbe, ugyanazt a kellemes élményt kaptam, mint az R23-assal. Az új motor jobban pörög és erősebb, mint az elődje, emellett magas fordulatszámon nem olyan agresszív, tehát zavartalan a működése. Ezzel sokat javult a kocsi kanyarból kijövet, és elmondhatom, már el is felejtettem az R23-ast" – mondta Alonso, aki azonban kizárta a vb-cím megszerzését. A spanyolhoz hasonlóan csapattársa, Jarno Trulli is elégedett volt az első tesztek után. "Az első két nap az új kocsival mindig nagyon nehéz, az autónak általában rengeteg apró hibája van. Ám ebben az esetben semmi gond sem volt, és ez igen biztató" – fogalmazott az olasz. A tavalyi idény során rengeteget fejlődő csapaton továbbra is hurráhangulat uralkodik, pedig a télen a Toyota kedvéért elhagyta az istállót Mike Gascoyne technikai igazgató, akinek a távozása a szakemberek szerint lelassítja, esetleg meg is állítja a csapat fejlődését. Az idei autó tervezését azonban még Gascoyne irányította, tehát az esetleges gondok csak 2005 elején jelentkezhetnek. Csütörtökön Valenciában Antonio Pizzonia volt a soros rekorder, a jaguaros kitérő után a Williams-istállóhoz visszatérő brazil a tavalyi FW25-össel érte el 1:09.165 perces időeredményét. Közben mindkét Schumacher fivér elhagyta Valenciát, a vb-címvédő Michael Fioranóba utazott, hogy a Ferrari új F2004-esét tesztelhesse, míg Ralf Salzburgba repült, hogy kivizsgáltassa rejtélyes altesti fájdalmai okát.
Formula–1-es teszt, Valencia Csütörtök: 1. Pizzonia (brazil, Williams-BMW, Michelin) 1:09.165, 2. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:09.414, 3. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:10.440, 4. Button (brit, BAR-Honda, M) 1:10.466, 5. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas, B) 1:10.473, 6. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:11.319, 7. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth, M) 1:11.443, 8. Davidson (brit, BAR-Honda, M) 1:11.712, 9. Baumgartner (magyar, Minardi-Cosworth, B) 1:12.306