A húszas rajtlistán három újoncot és két visszatérőt találunk, Szato Takuma és Felipe Massa is egyéves tesztpilótai munka után került vissza a versenyzők közé. Giorgio Pantano, Christian Klien és Gianmaria Bruni első F1-es versenyén vesz részt Melbourne-ben, ahol Baumgartner harmadszor állhat rajthoz, így ő nem számít újoncnak. Nick Heidfeld és Giancarlo Fisichella csapatot cserélt, rajtuk kívül mindenki más maradt volt munkaadójánál. (A tavalyi névsorból hiányzik Jacques Villeneuve, Heinz-Harald Frentzen, Antonio Pizzonia, Justin Wilson, Ralph Firman, Jos Verstappen és Nicolas Kiesa.)Ami a hétvégék lebonyolítását illeti, pénteken 11 és 14 órától egy-egy órás szabadedzés lesz, ezeken a Ferrari, a Williams, a McLaren és a Renault kivételével mindenki indíthatja harmadik autóját is a tesztpilótájával. Szombaton kétszer háromnegyed órás tréning lesz (10-től és 11.15-től), 14 órától pedig gyors egymásutánban megtartják a két hivatalos időmérő edzést, amely lebonyolításában megegyezik a tavalyi, péntek-szombat rendszerű kvalifikációval.Amint azt tavaly megszokhattuk, egymás után, egyesével hajtanak az autók a pályára, és mindenki egy mért kört tesz meg, és ha ezalatt hibázik, drágán megfizet érte. Az első menetben ezúttal viszont már nem vb-sorrendben, hanem az előző verseny végeredménye alapján hajtanak aszfaltra a versenyzők (tehát az kezd, aki győzött az előző viadalon, és az elsőként kieső megy ki utoljára). Ausztráliában még a tavalyi vb-sorrend lesz a meghatározó. A második, rajtsorrendről döntő forduló ötperces szünet után kezdődik, elsőként a leggyengébb időt futó pilóta hajt az aszfaltra, és természetesen a leggyorsabbal zárul a tréning.Az autókhoz ezután sem nyúlhatnak hozzá a rajtig, sőt, a versenyzőknek egy motorral kell teljesíteniük a teljes versenyhétvégét. Akinek motort kell cserélnie a futam előtt, az tíz hellyel hátrébb kerül a rajtrácson.
A 2004-es idény csapatai |
Ferrari (Ferrari, B) | 1 Michael Schumacher (német) | 2 Rubens Barrichello (brazil) |
Williams (BMW, M) | 3 Juan Pablo Montoya (kolumbiai) | 4 Ralf Schumacher (német) |
McLaren (Mercedes, M) | 5 David Coulthard (brit) | 6 Kimi Räikkönen (finn) |
Renault (Renault, M) | 7 Jarno Trulli (olasz) | 8 Fernando Alonso (spanyol) |
BAR (Honda, M) | 9 Jenson Button (brit) | 10 Szato Takuma (japán) |
Sauber (Petronas/Ferrari, B) | 11 Giancarlo Fisichella (olasz) | 12 Felipe Massa (brazil) |
Jaguar (Cosworth, M) | 14 Mark Webber (ausztrál) | 15 Christian Klien (osztrák) |
Toyota (Toyota, M) | 16 Cristiano da Matta (brazil) | 17 Olivier Panis (francia) |
Jordan (Ford, B) | 18 Nick Heidfeld (német) | 19 Giorgio Pantano (olasz) |
Minardi (Cosworth, B) | 20 Gianmaria Bruni (olasz) | 21 Baumgartner Zsolt (magyar) |
A 2004-es idény csapatai |
Ferrari (Ferrari, B) | 1 Michael Schumacher (német) | 2 Rubens Barrichello (brazil) |
Williams (BMW, M) | 3 Juan Pablo Montoya (kolumbiai) | 4 Ralf Schumacher (német) |
McLaren (Mercedes, M) | 5 David Coulthard (brit) | 6 Kimi Räikkönen (finn) |
Renault (Renault, M) | 7 Jarno Trulli (olasz) | 8 Fernando Alonso (spanyol) |
BAR (Honda, M) | 9 Jenson Button (brit) | 10 Szato Takuma (japán) |
Sauber (Petronas/Ferrari, B) | 11 Giancarlo Fisichella (olasz) | 12 Felipe Massa (brazil) |
Jaguar (Cosworth, M) | 14 Mark Webber (ausztrál) | 15 Christian Klien (osztrák) |
Toyota (Toyota, M) | 16 Cristiano da Matta (brazil) | 17 Olivier Panis (francia) |
Jordan (Ford, B) | 18 Nick Heidfeld (német) | 19 Giorgio Pantano (olasz) |
Minardi (Cosworth, B) | 20 Gianmaria Bruni (olasz) | 21 Baumgartner Zsolt (magyar) |
A csapatok után zárójelben a motor- és a gumiszállító (B: Bridgestone, M: Michelin) szerepel, majd a pilóták rajtszámát, nevét és nemzetiségét tüntettük fel. A tavalyi idényhez képest végbement változásokat vastag betűvel jelöltük.
A 2004-es idény versenyei |
Március 7. | Ausztrál GP (Melbourne) | 5303 | 58 | 307.574 | 14 (4) |
Március 21. | Malajziai GP (Sepang) | 5543 | 56 | 310.408 | 15 (8) |
Április 4. | Bahreini GP (Manama) | 5417 | 57 | 308.769 | 14.30 (13.30) |
Április 25. | San Marinó-i GP (Imola) | 4933 | 62 | 305.609 | 14 |
Május 9. | Spanyol GP (Barcelona) | 4627 | 66 | 305.256 | 14 |
Május 23. | Monacói GP (Monte-Carlo) | 3340 | 78 | 260.520 | 14 |
Május 30. | Európai GP (Nürburgring) | 5148 | 60 | 308.863 | 14 |
Június 13. | Kanadai GP (Montreal) | 4361 | 70 | 305.270 | 12.30 (18.30) |
Június 30. | Egy. Áll. GP-je (Indianapolis) | 4192 | 73 | 306.016 | 12 (19) |
Július 4. | Francia GP (Magny-Cours) | 4411 | 70 | 308.586 | 14 |
Július 11. | Brit GP (Silverstone) | 5141 | 60 | 308.355 | 13 (14) |
Július 25. | Német GP (Hockenheim) | 4574 | 67 | 306.458 | 14 |
Augusztus 15. | Magyar GP (Mogyoród) | 4381 | 70 | 306.663 | 14 |
Augusztus 29. | Belga GP (Spa-Francorchamps) | 6973 | 44 | 306.812 | 14 |
Szeptember 12. | Olasz GP (Monza) | 5793 | 53 | 306.720 | 14 |
Szeptember 26. | Kínai GP (Sanghaj) | 5451 | 56 | 305.256 | 14 (8) |
Október 10. | Japán GP (Szuzuka) | 5807 | 53 | 307.573 | 14.30 (7.30) |
Október 24. | Brazil GP (Interlagos) | 4309 | 71 | 305.909 | 15 (19) |
A helyszín után a pálya hosszát (méterben), a körök számát, a versenytávot (kilométerben) és a kezdési időpontot tüntettük fel. Zárójelben az időzónabeli eltérés esetén a magyar idő szerinti kezdés szerepel.