Három újonc lesz az idén a mezőnyben

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2004.02.14. 20:29
Címkék
Pontosan három hét múlva elkezdődik a Formula1 55. évadja, amelyben először szurkolhatunk magyar versenyzőnek. Baumgartner Zsolt szereplése miatt fokozott várakozás előzi meg Magyarországon az idényt, amelyben az F1 1950-es indulása óta először rendeznek 18 futamot. Két új és egy visszatérő viadal szerepel a naptárban, Bahrein és Kína először, Belgium egy év kihagyás után ötvenedszer látja vendégül a mezőnyt.
A húszas rajtlistán három újoncot és két visszatérőt találunk, Szato Takuma és Felipe Massa is egyéves tesztpilótai munka után került vissza a versenyzők közé. Giorgio Pantano, Christian Klien és Gianmaria Bruni első F1-es versenyén vesz részt Melbourne-ben, ahol Baumgartner harmadszor állhat rajthoz, így ő nem számít újoncnak. Nick Heidfeld és Giancarlo Fisichella csapatot cserélt, rajtuk kívül mindenki más maradt volt munkaadójánál. (A tavalyi névsorból hiányzik Jacques Villeneuve, Heinz-Harald Frentzen, Antonio Pizzonia, Justin Wilson, Ralph Firman, Jos Verstappen és Nicolas Kiesa.)Ami a hétvégék lebonyolítását illeti, pénteken 11 és 14 órától egy-egy órás szabadedzés lesz, ezeken a Ferrari, a Williams, a McLaren és a Renault kivételével mindenki indíthatja harmadik autóját is a tesztpilótájával. Szombaton kétszer háromnegyed órás tréning lesz (10-től és 11.15-től), 14 órától pedig gyors egymásutánban megtartják a két hivatalos időmérő edzést, amely lebonyolításában megegyezik a tavalyi, péntek-szombat rendszerű kvalifikációval.Amint azt tavaly megszokhattuk, egymás után, egyesével hajtanak az autók a pályára, és mindenki egy mért kört tesz meg, és ha ezalatt hibázik, drágán megfizet érte. Az első menetben ezúttal viszont már nem vb-sorrendben, hanem az előző verseny végeredménye alapján hajtanak aszfaltra a versenyzők (tehát az kezd, aki győzött az előző viadalon, és az elsőként kieső megy ki utoljára). Ausztráliában még a tavalyi vb-sorrend lesz a meghatározó. A második, rajtsorrendről döntő forduló ötperces szünet után kezdődik, elsőként a leggyengébb időt futó pilóta hajt az aszfaltra, és természetesen a leggyorsabbal zárul a tréning.Az autókhoz ezután sem nyúlhatnak hozzá a rajtig, sőt, a versenyzőknek egy motorral kell teljesíteniük a teljes versenyhétvégét. Akinek motort kell cserélnie a futam előtt, az tíz hellyel hátrébb kerül a rajtrácson.
A 2004-es idény csapatai
Ferrari (Ferrari, B) 1 Michael Schumacher (német) 2 Rubens Barrichello (brazil)
Williams (BMW, M) 3 Juan Pablo Montoya (kolumbiai) 4 Ralf Schumacher (német)
McLaren (Mercedes, M) 5 David Coulthard (brit) 6 Kimi Räikkönen (finn)
Renault (Renault, M) 7 Jarno Trulli (olasz) 8 Fernando Alonso (spanyol)
BAR (Honda, M) 9 Jenson Button (brit) 10 Szato Takuma (japán)
Sauber (Petronas/Ferrari, B) 11 Giancarlo Fisichella (olasz) 12 Felipe Massa (brazil)
Jaguar (Cosworth, M) 14 Mark Webber (ausztrál) 15 Christian Klien (osztrák)
Toyota (Toyota, M) 16 Cristiano da Matta (brazil) 17 Olivier Panis (francia)
Jordan (Ford, B) 18 Nick Heidfeld (német) 19 Giorgio Pantano (olasz)
Minardi (Cosworth, B) 20 Gianmaria Bruni (olasz) 21 Baumgartner Zsolt (magyar)
A 2004-es idény csapatai
Ferrari (Ferrari, B) 1 Michael Schumacher (német) 2 Rubens Barrichello (brazil)
Williams (BMW, M) 3 Juan Pablo Montoya (kolumbiai) 4 Ralf Schumacher (német)
McLaren (Mercedes, M) 5 David Coulthard (brit) 6 Kimi Räikkönen (finn)
Renault (Renault, M) 7 Jarno Trulli (olasz) 8 Fernando Alonso (spanyol)
BAR (Honda, M) 9 Jenson Button (brit) 10 Szato Takuma (japán)
Sauber (Petronas/Ferrari, B) 11 Giancarlo Fisichella (olasz) 12 Felipe Massa (brazil)
Jaguar (Cosworth, M) 14 Mark Webber (ausztrál) 15 Christian Klien (osztrák)
Toyota (Toyota, M) 16 Cristiano da Matta (brazil) 17 Olivier Panis (francia)
Jordan (Ford, B) 18 Nick Heidfeld (német) 19 Giorgio Pantano (olasz)
Minardi (Cosworth, B) 20 Gianmaria Bruni (olasz) 21 Baumgartner Zsolt (magyar)
A csapatok után zárójelben a motor- és a gumiszállító (B: Bridgestone, M: Michelin) szerepel, majd a pilóták rajtszámát, nevét és nemzetiségét tüntettük fel. A tavalyi idényhez képest végbement változásokat vastag betűvel jelöltük.
A 2004-es idény versenyei
Március 7. Ausztrál GP (Melbourne) 5303 58 307.574 14 (4)
Március 21. Malajziai GP (Sepang) 5543 56 310.408 15 (8)
Április 4. Bahreini GP (Manama) 5417 57 308.769 14.30 (13.30)
Április 25. San Marinó-i GP (Imola) 4933 62 305.609 14
Május 9. Spanyol GP (Barcelona) 4627 66 305.256 14
Május 23. Monacói GP (Monte-Carlo) 3340 78 260.520 14
Május 30. Európai GP (Nürburgring) 5148 60 308.863 14
Június 13. Kanadai GP (Montreal) 4361 70 305.270 12.30 (18.30)
Június 30. Egy. Áll. GP-je (Indianapolis) 4192 73 306.016 12 (19)
Július 4. Francia GP (Magny-Cours) 4411 70 308.586 14
Július 11. Brit GP (Silverstone) 5141 60 308.355 13 (14)
Július 25. Német GP (Hockenheim) 4574 67 306.458 14
Augusztus 15. Magyar GP (Mogyoród) 4381 70 306.663 14
Augusztus 29. Belga GP (Spa-Francorchamps) 6973 44 306.812 14
Szeptember 12. Olasz GP (Monza) 5793 53 306.720 14
Szeptember 26. Kínai GP (Sanghaj) 5451 56 305.256 14 (8)
Október 10. Japán GP (Szuzuka) 5807 53 307.573 14.30 (7.30)
Október 24. Brazil GP (Interlagos) 4309 71 305.909 15 (19)
A helyszín után a pálya hosszát (méterben), a körök számát, a versenytávot (kilométerben) és a kezdési időpontot tüntettük fel. Zárójelben az időzónabeli eltérés esetén a magyar idő szerinti kezdés szerepel.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik