A Minardi-istálló különgépe fél órával hamarabb érkezett a tervezettnél. "Hátszéllel jöttünk mondta Paul Stoddart csapatfőnök, majd viccesen hozzátette Egy Formula1-es csapattól elvárható, hogy gyors legyen, nem?!"
Bruni (balra) és Stoddart (középen) Baumgartnernek köszönhetôen a magyar nyár után az itteni téllel is megismerkedhet (Fotó: Meggyesi Bálint)
Bruni (balra) és Stoddart (középen) Baumgartnernek köszönhetôen a magyar nyár után az itteni téllel is megismerkedhet (Fotó: Meggyesi Bálint)
A Boeing egyébként "meglepő módon" az ausztrál üzletember tulajdonában lévő European Aviation légitársaság gépe, és a futamok többségére (Európába és Észak-Amerikába) ezzel utazik az olasz kiscsapat legénysége. Így jobban megéri, mint minden egyes csapattagnak repülőjegyet venni. (Ezt egyébként már Baumgartner Zsolt, a gárda újdonsült Formula–1-es pilótája árulta el, akit ezek szerint már az ehhez hasonló apró részletekbe is beavattak.) Stoddart az egyetlen az érkezők közül, akinek – ausztrál lévén – szüksége van vízumra a belépéshez. Semmi gond, a reptéren elintézik, de addig várni kell. A milliárdos azonban nem aggódik, öszszébb húzza magán fekete minardis dzsekijét, és az ajtó elé vonul rágyújtani. A cigisdoboz is Minardi-design – hiába no, a Formula–1-ben a kiscsapatok is odafigyelnek a részletekre. "Nem gondoltam, hogy ilyen hideg lesz – vallja be a csapatfőnök. – A futam idején azért sokkal jobb idő szokott lenni. A hó ellenére örülök, hogy eljöttünk, ez nagyon fontos a csapat számára. Tudja, szerintem az országoknak, amelyek Formula–1-es pilótát adnak a világnak, joguk van elsőként megismerni a versenyzőjük csapatát. A mi istállónknál szokás az utóbbi években, hogy mind a két pilótánk hazájába ellátogatunk az idénynyitó előtt. Tavalyelőtt Malajziában hatvanezren voltak kíváncsiak ránk egy ugyanilyen prezentáció alkalmával." A szervezők itt, Magyarországon is óriási érdeklődésre számítanak – a Minardi két kétüléses versenygépe vasárnap délután 14 órától száguld a Kós Károly sétányon. Baumgartner Zsolt és csapattársa, Gianmaria Bruni (aki szintén szombaton délután érkezett) négy-négy szerencsést ajándékoz meg a Formula–1-es érzéssel. (Az első magyar Formula–1-es pilóta támogatói klubjának tagjai közül sorsoltak ki hetet, a nyolcadik utas kiléte azonban meglepetés lesz a közönség számára.) Ha esik a hó, nem lesz könnyű dolguk a rendezőknek, hiszen az utat teljesen le kell tisztítani. Zsolt azonban elárulta: erre is gondoltak, megbeszélték a repülőtérrel, hogy kölcsönkérnek egy olyan szerkezetet, amivel a kifutópályákat tisztítják. Egyértelműen látszik: Baumgartner ez alatt a néhány hét alatt, mióta folynak a tesztelések, kiválóan beilleszkedett a csapatba. Az egyik pillanatban a falon lógó fényképre nézve ecseteli a műrepülés szépségeit Bruninak, a másikban meg már Stoddarttal cseveg. "Zsolt nagyszerű ember – szögezi le az ausztrál üzletember. – Engem azzal fogott meg, ahogyan a tavalyi magyar futamon viselkedett. Ahogyan a hazai közönsége előtt, az utolsó pillanatban beugorva hiba nélkül tette a dolgát. A Formula–1-hez ugyanis nemcsak tehetség kell, hanem hideg fej is. És Zsolt nagyon okos pilóta. Erről a teszteken is meggyőződhettem. Tudjuk, mindenkinek el kell kezdeni valahol – a Minardi pedig remek nevelőegyesület, ezt bizonyítják korábbi pilótáink sikerei is." S hogy az istálló mennyire lesz sikeres az idén? Nos, Paul Stoddart ebben a kérdésben is rendkívül optimista. A Cosworth-motor kifejezetten jó, és az autóval is elégedett a csapatfőnök. Azt mondja, pilótái néhány pontot simán elcsíphetnek az idény során. A néhány másodperccel korábban még komolyan esélyeket latolgató Stoddart ezután sem hazudtolja meg önmagát. Lehajol, valamit matat a cipőjénél, majd egy termetes hógolyót vág az egyik munkatársnője bőröndjéhez. Nem véletlen, hogy Charlie Whiting, a Formula–1 versenyigazgatója egyszer azt mondta róla: ha Eddie Jordanről az a hír járja, hogy kissé őrült, akkor Paul kétszeresen is az. Nos, Stoddart akcióiról már Bruni is mesélt Zsoltnak – az ausztrál úriember ugyanis állítólag a csapat utazásai alkalmával át szokta venni a gép irányítását, és hajmeresztő mutatványokkal riogatja a munkatársait. De egy csapatfőnök esetében az ilyesmi bocsánatos bűnnek számít…