A Formula1-es erőviszonyok tavaly olyannyira kiegyenlítődtek, hogy apró nüanszokon dőlhetnek el a futamgyőzelmek. Az élmezőny pilótái attól rettegnek, hogy külső körülmények, pontosabban a lekörözendő kollégáik is beleszólhatnak a verseny alakulásába, ezért minden eddiginél szigorúbb szankciókat követelnek azokkal szemben, akik netán feltartják az értékes pozíciókért küzdőket.
Michael Schumacher az utolsó imolai tesztnapon csak „belekóstolt” a vizes pályába
Michael Schumacher az utolsó imolai tesztnapon csak „belekóstolt” a vizes pályába
A problémáról a Pilóták Szakszervezetének (GPDA) tagjai közül Mark Webber, a Jaguar versenyzője beszélt az Autosport magazinnak. "Szeretnénk, ha előre meghatározott módon járnának el azokban az esetekben, amikor valaki nem engedi lekörözni magát. Az FIA-nak közleményt kellene kiadnia az Ausztrál Nagydíj előtt, amelyben tisztázzuk az elbírálási módot. Tudom, hogy Michael Schumacher beszélt Charlie Whiting FIA-versenyigazgatóval, és azt kérte, hogy szigorúan büntessék meg azokat a lekörözötteket, akik feltartják a mögöttük haladó, sokkal gyorsabb pilótát. Tudjuk, hogy ők is a saját versenyüket futják, de ha valaki hibázik, azért járjon büntetés" – mondta Webber, akinek a nyilatkozata nem sok jót ígér a minardis Baumgartner Zsolt számára, hiszen a magyart valószínűleg jó néhányszor lekörözik az idény során. A legutóbbi Olasz Nagydíj után Juan Pablo Montoya nagyon mérges volt a sauberes Heinz-Harald Frentzenre, a német ugyanis Michael Schumachert könnyedén elengedte, de neki egy körön át tartott, mire átverekedte magát a sötétkék autón. A futam után persze azonnal összefüggést találtak a Sauber és a Ferrari között, mondván, a Ferrari szállít motort a svájciaknak, és Frentzen ezért segítette Schumachert. Persze, vezetési stílustól is függ, ki milyen gyorsan jut át egy lekörözött versenyzőn – Michael Schumacher az agresszív leköröző példája, aki nem sokat vesztegel a lassú kocsi mögött. Mások viszont nem kockáztatnak, megvárják, míg félrehúzódnak előlük. A 2003-ig érvényes szabályok szerint ha valaki három kék zászlós figyelmeztetés után sem engedi el ellenfelét, át kell hajtania a boxutcán. Ám az idén megszűnik ez a szankció, helyette büntetőpontokat osztanak, és ha valakinek túl sok pontja gyűlik össze, eltiltják. A felhívás természetesen csak a lekörözésre vonatkozik, ha pozícióért harcol egymással a két pilóta, akkor az elöl haladónak – bármennyivel is lassabb – nem kell félrehúzódnia. Klasszikus példa Enrique Bernoldi és David Coulthard 2001-es, monte-carlói esete, az Arrows brazilja ugyanis több mint ötven körön át haladt a nála sokkal gyorsabb Coulthard előtt, de nem adott esélyt a skótnak az előzésre. Hogy ki küzd az idén a futamgyőzelmekért, arról megoszlanak a vélemények. A Ferrarit, a McLarent és a Williamst szinte mindenki vb-címre és futamgyőzelmekre esélyes csapatnak tartja, de egyesek szerint a Renault és a Bridgestone-ról Michelin-abroncsra váltó BAR is csatában lehet a dobogós helyekért. A héten Imolában és Silverstone-ban teszteltek a csapatok (Nagy-Britanniában rejtélyes módon visszakerültek a Jordan-Fordra Jos Verstappen személyes szponzorának, a Trustnak a logói), a San Marinó-i Nagydíjnak otthont adó ringen csütörtökön esős időben fejeződött be a felkészülés. A Ferrarival reggel Michael Schumacher mindössze egy kört tett meg, de ezután a csapat a helyi meteorológusoktól kapott információk ismeretében összecsomagolt, és maranellói székhelyére utazott. Nem tévedtek az időjósok, az eső ugyanis egész nap fokozatosan erősödött, így az Imolában maradó Toyota (Ryan Briscoe és Cristiano da Matta) és Williams (Montoya) kevés hasznos munkát tudott végezni. A legjobb időt Briscoe érte el, az ausztrál a tavalyi Toyotán próbálgatta a Michelin esőgumijait.