Haga ismét a mezőnyben

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2004.02.26. 21:16
Címkék
A szuperbike-vb tulajdonosainak, az olasz Flammini testvéreknek a MotoGP 2002-es megjelenése óta folyamatosan ki kell találniuk valami újat annak érdekében, hogy a szériamotorok világbajnoksága továbbra is színvonalas és nézőcsalogató maradjon, illetve hogy a gyártók ne hagyják el a sorozatot. Az idei, 17. idény előtt  amely pénteken 10 óra 30 perckor az első szabadedzéssel rajtol el  azonban minden eddiginél nehezebb volt Maurizio és Paolo Flammini feladata.
Regis Laconira (képünkön) az idén csak ducatis csapattársa, James Toseland jelenthet veszélyt a szuperbike-világbajnokságon
Regis Laconira (képünkön) az idén csak ducatis csapattársa, James Toseland jelenthet veszélyt a szuperbike-világbajnokságon
Regis Laconira (képünkön) az idén csak ducatis csapattársa, James Toseland jelenthet veszélyt a szuperbike-világbajnokságon
Regis Laconira (képünkön) az idén csak ducatis csapattársa, James Toseland jelenthet veszélyt a szuperbike-világbajnokságon
Regis Laconira (képünkön) az idén csak ducatis csapattársa, James Toseland jelenthet veszélyt a szuperbike-világbajnokságon
Regis Laconira (képünkön) az idén csak ducatis csapattársa, James Toseland jelenthet veszélyt a szuperbike-világbajnokságon
A gyártók szövetsége, az MSMA ugyanis felrúgta azt a 2002-es egyezményt, amelynek értelmében 2004-ben minden márka visszatér a szuperbike-vb-be. Flamminiéknak határozniuk kellett: vagy továbbra is az a néhány gyári csapat uralja a vb-t, amelyik egyáltalán benevez, vagy pedig új technikai szabályokkal a privát alakulatokat is versenyképessé teszik. Flamminiék az utóbbi mellett döntöttek, a motorok tuningolását a minimálisra csökkentették, és exkluzív gumiszállítási szerződést kötöttek a Pirellivel.
Az új szabályok először nagyon heves tiltakozásokat váltottak ki: az MSMA a mai napig bojkottálja a vb-t, amelyből a Suzuki kiszállt, és amelyet a Dunlop beperelt a Pirelli egyeduralma miatt. A téli tesztek azonban bebizonyították, az új szabályok helyesek, mert az erőviszonyok sokkal kiegyenlítettebbek lettek. A Honda, megkerülve az MSMA embargóját, két év után ismét benevezett a vb-be, mindenki nagyon elégedett a Pirellivel, továbbá sztárok térnek vissza, illetve mutatkoznak be a vb-n.
A vb-címre azonban még mindig a Ducatihoz tartozó pilóták a legesélyesebbek, hiszen az olasz gyár csapata a legerősebb, és a 22 induló közül 12 az ő motorjain versenyez. Számos világnagyság költözött át a MotoGP-ből, és ült fel Ducatira: elég megemlíteni a 2000-ben vb-ezüstérmes japán Haga Norijukit és az ausztrál Garry McCoyt, aki öt futamgyőzelemmel büszkélkedhet a gyorsasági vb-ben.
A Ducatinak azonban nem ők a vezérpilótái, a vb-arany első számú várományosa a francia Regis Laconi, akinek minden sansza megvan arra, hogy Raymond Roche után ő legyen a második francia világbajnok. A 29 éves motoros rengeteg tapasztalatot halmozott fel, győzött már az 500-ban, pontszerző volt a MotoGP-ben, és hat érmet szerzett a szuperbike-ban is. Laconi csapattársa, a brit James Toseland szintén esélyes, nagyon ütőképes a motorja, amellyel minden teszten a leggyorsabb volt.
A ducatisok legnagyobb ellenfele a hondás Chris Vermeulen lehet, aki tavaly a valaha volt legfiatalabb szupersport-világbajnok lett. A 22 éves ausztrál ugyan papíron csak egy félgyári hondás csapatban versenyez – a Honda hivatalosan nem akarta felrúgni az MSMA bojkottját –, ennek ellenére minden adva van számára a sikerhez. Vermeulen csapata, a holland Ten Kate már kétszer világbajnok volt a szupersportban, míg a Honda valószínűleg örülne, ha vadonatúj egyliteres, négyhengeres motorja, a CBR1000RR már az idén odapörkölne a Ducatinak.
A szupersportban – itt szintén csak Pirellit lehet használni – nincs olyan, aki Laconihoz hasonlóan kiemelkedne a mezőnyből, de az biztosnak tűnik, hogy a yamahások és a hondások küzdenek a vb-címért. A yamahásoknál a francia világbajnok Fabien Foret, a tavalyi bronzérmes holland Jürgen van den Goorbergh, az ausztrál Kevin Curtain és a tavalyi szupersport Európa-bajnok olasz Matteo Baiocco várja hatalmas reményekkel az idényt. A hondások közül három nevet kell megemlíteni: a két ausztrál, Karl Muggeridge, valamint Broc Parkes rekordokat döntögetett a teszteken, és a francia Sébastian Charpentier is nagyon jó formát mutatott.

A 17. szuperbike-vb és a 6. szupersport-vb menetrendje
Február 29.: Spanyol GP (Valencia), március 28.: Ausztrál GP (Phillip Island), április 18.: San Marinó-i GP (Misano), május 16.: Olasz GP (Monza), május 30.: Német GP (Oschersleben), június 13.: Brit GP (Silverstone), július 11.: Amerikai GP (Laguna Seca – csak szuperbike), augusztus 1.: Európai GP (Brands Hatch), szeptember 5.: Holland GP (Assen), szeptember 26.: Olasz GP (Imola), október 3.: Francia GP (Magny Cours)
Tv: Eurosport, vasárnap 00:45, 23:45, hétfő 00:45
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik