Ehhez jön még a magas páratartalom, és akkor a percről percre változó időjárásról már ne is beszéljünk. Maga a pálya 5543 kilométer hosszú, és az egész világbajnoki sorozat egyik legszélesebb aszfaltcsíkja, így bőven nyújt lehetőséget a pilótáknak az előzésre. A tavalyi viadalon Kimi Räikkönen pályafutása első győzelmét, míg Fernando Alonso első dobogós helyezését szerezte Sepangban, és bár a McLaren nem volt túl szerencsés az idénynyitón (Coulthard nyolcadik lett, Räikkönen kiesett), most mégis azt remélik: fordulhat a kocka. A hírek szerint az ezüst nyilakon jó néhány módosítást hajtottak végre az utóbbi napokban. A Williams is aratott már babérokat Sepangban (2002-ben kettős győzelmet), ráadásul a Michelin-abroncsok előnyt jelentenek ezen a pályán nemcsak Montoyáéknak, hanem a renault-soknak és a mclareneseknek is. Persze, ettől még a Ferrari pokolian gyors. A világbajnok Michael Schumacher az esélyekről így nyilatkozott: "A Formula–1-ben az események gyorsan változnak, ráadásul a malajziai futam az időjárás miatt mindig is kiszámíthatatlan volt."A sok bizonytalanság közepette azonban egyvalami biztos: az időmérési rendszer változni fog. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) illetékesei leszögezték: Malajziában még biztosan úgy zajlik a kvalifikáció, mint az idénynyitón, de utána változás várható. A különbség az lenne, hogy míg az első edzés továbbra is 13 órakor kezdődne, a másodikat eltolnák 14 órára. Ez lehetőséget adna a csapatoknak arra, hogy a rendelkezésre álló minimum negyedóra alatt elvégezzék a legszükségesebb munkákat az autón. Az első viadalon ugyanis volt olyan pilóta, aki mindössze két-három percet tölthetett a boxutcában. Persze, az újítás csak akkor lép életbe, ha a csapatok egyetértenek és az FIA Világtanácsa is elfogadja. Ebben az esetben Bahreinben már az új rendszer szerint zajlana a tréning.
A menetrend (magyar idő szerint)Péntek. 4.00: 1. szabadedzés, 7.00: 2. szabadedzés (Tv: ORF – élő, DSF – felvételről). Szombat. 3.00: 3. szabadedzés, 4.15: 4. szabadedzés, 7.00: 1. és 2. időmérő edzés (Tv: RTL, ORF, RTL Klub – élő). Vasárnap. 8.00: Malajziai Nagydíj (versenytáv: 56 kör, 310.408 km) (Tv: RTL, ORF, RTL Klub – élő)
Körrekord edzésen: M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone – 2001) 1:35.220 (átlag: 209.565 km/ó)
Körrekord versenyen: M. Schumacher (német, Ferrari, B – 2003) 1:36.412 (átlag: 206.974 km/ó)
A vb-pontverseny állása Pilóták: 1. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 10 pont, 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 8, 3. Alonso (spanyol, Renault, M) 6, 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 5, 5. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 4, 6. Button (brit, BAR-Honda, B) 3, 7. Trulli (olasz, Renault, M) 2, 8. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes, M) 1
Konstruktőrök: 1. Ferrari 18 pont, 2. Williams-BMW 9, 3. Renault 8, 4. BAR-Honda 3, 5. McLaren-Mercedes 1
Malajziai Nagydíj - beharangozó