1. szabadedzésSepangDúl a belviszály a WilliamsnélEsőt jósolnak SepangbanNégy kritikus pontCsapatok, pilóták - 2004Hiába tett meg a hatszoros világbajnok német pilóta huszonkét kört a második szabadedzésen és futott ismét a régi rekordon belüli időt, ezúttal nem sikerült a vízválasztónak is beillő 1:35 perc alá kerülnie. Ám ez csupán az egyik változás volt számára az első szabadedzéshez képest, hiszen ezúttal ketten mégis átlépték ezt az ominózus időhatárt. Ráadásul 1:35-on túl, de a jaguáros Webber is beelőzött, így Michael Schumacher még a képzeletbeli dobogóról is leszorult.
A Ferrari számára a másik, ha nem is arculcsapásnak is beillő, ám mindenképpen figyelemfelkeltő dolog volt, hogy a csapat másik – második? – pilótája, a brazil Barrichelo tizenkilenc kör megtétele után csak a tizedik időt futotta.
A második szabadedzés – amelyen hasonlóan az elsőhöz, ezúttal is huszonöt pilóta tesztelte magát, autóját és a pályát - mindenképpen a finn Kimi Räikkönené, aki tizenhét kör alatt a pályán valaha mért leggyorsabb kört futotta. Bizonyítva egyrészt tehetségét, rátermettségét, másrészt pedig, hogy az olasz csapatnak és pilótáinak minden híreszteléssel, jósolással és meglátással ellentétben igenis vannak potenciális, versenyképes riválisai.
A Mc-Laren-Mercedes finn versenyzőjén kívül illik megemlíteni egy másik csapat, a Williams-BMW két pilótáját, akik a második és az ötödik időket érték el, ezzel is tudatosítva az élmezőnyben: bizony velük is érdemben kell számolni.
Baumgartner Zsolt ezúttal tíz kört tett meg, négy másodpercet javított az első szabadedzésen mért legjobb idején. Ez ahhoz volt elég, hogy egy pozíciót előre lépve a huszonkettedikként zárja a mai napot.
Csapattársa, az olasz Gianmaria Bruni továbbra is megelőzi ugyan, ám a rivális Jordan három alkalmazottja közül kettő sikerült lehagyniuk, miként a Minardi tesztpilótáját, a belga Bas Leinderst is, aki ahogy az első, úgy a második szabadedzést is az utolsó helyen zárta.
Baumgartner elégedettBaumgartner Zsolt a két szabadedzést követően elégedetten nyilatkozott a Minardi-Costworth legutóbbi, ausztrál futamon gyengén muzsikáló autóiról. Az első szabadedzés a biztonság és a pálya minél alaposabb megismerésének jegyében telt, használt gumikkal, kímélő üzemmódban. A beállításoknak és az új gumiknak köszönhetően a második szabadedzésen másodperceket javított korábbi köridején, de összességében is megbízhatóbbnak érezte maga alatt a versenyautót, mint legutóbb. Saját teljesítményéről nem nyilatkozott maximális elégedettséggel, hiszen amikor leggyorsabb köridejét futotta, a hajrában vezetési hibát vétett, minek következtében majdnem keresztbefordult a pályán. A technikai személyzet szerint mindez egy másodperces mínuszt jelentett számára. Ám így sincs oka kizárólag bosszúságra, hiszen két Jordan-autót megelőzött a háromból.
Sepang, Malajziai Nagydíj, második szabadedzés: |
1. K. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) | 1:34.395 p |
2. R. Schumacher (német, Williams-BMW) | 1:34.693 |
3. M. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) | 1:35.054 |
4. M. Schumacher (német, Ferrari) | 1:35.094 |
5. J. P. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) | 1:35.100 |
6. J. Trulli (olasz, Renault) | 1:35.115 |
7. F. Massa (brazil, Sauber-Petronas) | 1:35.288 |
8. F. Alonso (spanyol, Renault) | 1:35.300 |
9. D. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) | 1:35.301 |
10. R. Barrichello (brazil, Ferrari) | 1:35.373 |
11. J. Button (angol, BAR-Honda) | 1:35.407 |
12. O. Panis (francia, Toyota) | 1:35.524 |
13. R. Zonta (brazil, Toyota) | 1:35.850 |
14. C. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth) | 1:35.996 |
15. Sz. Takuma (japán, BAR-Honda) | 1:36.292 |
16. G. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas) | 1:36.353 |
17. A. Davidson (angol, BAR-Honda) | 1:36.708 |
18. B. Wirdheim (svéd, Jaguar-Cosworth) | 1:36.883 |
19. C. Da Matta (brazil, Toyota) | 1:36.907 |
20. N. Heidfeld (német, Jordan-Ford) | 1:37.725 |
21. G. Bruni (olasz, Minardi-Cosworth) | 1:37.818 |
22. Baumgartner Zsolt (Minardi-Cosworth) | 1:38.588 |
23. T. Glock (német, Jordan-Ford) | 1:38.796 |
24. G. Pantano (olasz, Jordan-Ford) | 1:39.324 |
25. B. Leinders (belga, Minardi-Cosworth) | 1:41.485 |