Remélhetőleg egy új, sikeres korszak veszi kezdetét a hazai motokrossz történetében a hét végi, gyáli országos bajnoki futammal.
Ha indulhat a vb-n, nem biztos, hogy magyar bajnok lesz ifjabb Németh Kornél
Ha indulhat a vb-n, nem biztos, hogy magyar bajnok lesz ifjabb Németh Kornél
A reményre az ad okot, hogy a Kawasaki magyarországi vezérképviselete exkluzív szerződést kötött a Magyar Motorsportszövetséggel (MAMS), aminek értelmében négy évre a Kawasaki tulajdonába került a sorozat rendezési joga. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a zöld márka eddig szokatlannak számító, hatalmas pénzösszegekkel szállt be a legnépszerűbb hazai motorkerékpáros szakágba. Hasonló megállapodásra eddig csak az amerikai bajnokságban volt példa – az előjelek tehát nagyon jók, hiszen a világban etalon a tengerentúli sorozat, amely néhány év alatt méltó riválisa lett a világbajnokságnak. De maradjunk a hazai sorozatnál! A Kawasaki a nyílt nemzetközi magyar bajnokságot Közép-Európa legszínvonalasabb és legnépszerűbb szériájává akarja átalakítani, amelyen a magyarok mellett a legjobb szlovén, horvát, osztrák, szlovák, ukrán, lengyel és cseh pilóták mérnék össze tudásukat. A márka, amely egyértelműen az élsportot kívánja előmozdítani, a legjobb magyar krosszosokat is támogatni akarja – már létre is hozott egy saját csapatot. Akkor nézzük az esélyeket! A 125-ös géposztályban szokás szerint megjósolhatatlan a bajnok kiléte, mivel nagyon sűrű a mezőny. Ennek ellenére Borka János nevét mindenképpen ki kell emelni. A 18 éves krosszos tavaly megnyerte az országos bajnokságot és a Köztársaság-kupát is, a junior Eb-n ötödik lett, a négyszeres világbajnok Harry Everts spanyolországi edzőtáborában nagyszerűen sikerült a felkészülése, tökéletesen összeszokott új motorjával, a négyütemű Kawasakival. Borkának hat veszélyes ellenféllel kell megküzdenie. Az új négyütemű Suzukival a sérüléseiből felépülő Tóth Ádám és Lécz Gergely az előszezonban már bizonyította gyorsaságát. Hujber Péter és a legendás Kamrás Károly az új négyütemű Hondával fenyeget. Szoó Gellért és a magyar krossz új tehetségének kikiáltott Horváth László pedig ugyanúgy Kawasakival motorozik, mint Borka. A 125-ös géposztálynak sajnos lesz két nagy hiányzója is. Soóky Zsolt egy héttel az ob rajtja előtt edzésen törte el a vállát, Déczi Balázsnak pedig februárban elszakadt a keresztszalagja a bal térdében. A 250-es géposztályban sokkal hígabb a mezőny. Miután Mód Csaba befejezte profipályafutását, Ivánfy Kornél pedig februárban súlyos alkar- és csuklótörést szenvedett, a nagy nevek közül csak heten, a suzukis Rauscher Roland, a kawasakis Czuni László – ő az első 125-ös futamokon is rajthoz áll –, a yamahás Darók Adrián, a KTM-es Adamek Imre, az ukrán Andrij Krichphalushy, a kawasakis Grillmayer Gábor és az egyetlen vb-menőnk ifjabb Németh Kornél maradt a kategóriában. Ha a papírformát nézzük, Némethre nem sokan lehetnek veszélyesek, ennek ellenére elképzelhető, hogy mégsem ő lesz a bajnok. Ha ugyanis sikeresek lesznek azok a tárgyalások, amelyek révén bekerülhet egy 650-es vb-csapatba, akkor két ob-futamot is ki kell hagynia. A távollétében pedig Grillmayer–Krichphalushy párbaj várható, hiszen a két versenyző már tavaly is emlékezetes csatákat vívott.
A motokrossz-ob menetrendje
250 kcm. Április 18.: Tököl, május 9.: Dunaújváros, május 23.: Tápióbicske, június 20.: Kiskunlacháza, július 18.: Kecel, augusztus 22.: Kunmadaras 125 kcm. Március 28.: Gyál, április 11.: Máriahalom, július 25.: Nagykanizsa, augusztus 1.: Debrecen, augusztus 29.: Gyomaendrőd, szeptember 19.: Miskolc