Oroszlánnak tetszik az új autó

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2004.03.31. 23:55
Címkék
Oroszlán László az egyik első magyar raliversenyző, aki versenykörülmények között, zárt pályán próbálhatta ki a Mitsubishi Evo8-asát, amelyből hamarosan jön a versenyváltozat. A hírek szerint a háromgyémántos márka újszülöttje iránt itthon is nagy az érdeklődés: az N-csoportból jó néhányan tervezik, hogy év közben lecserélik a régi verdát erre a gyönyörűséges masinára.
Oroszlán László szerint az Evo 8-as az N-csoport jövôjének elôfutára. A rutinos versenyzô a remek géppel készen áll a feltörekvô fiatalok elleni csatára
Oroszlán László szerint az Evo 8-as az N-csoport jövôjének elôfutára. A rutinos versenyzô a remek géppel készen áll a feltörekvô fiatalok elleni csatára
Oroszlán László szerint az Evo 8-as az N-csoport jövôjének elôfutára. A rutinos versenyzô a remek géppel készen áll a feltörekvô fiatalok elleni csatára
Oroszlán László szerint az Evo 8-as az N-csoport jövôjének elôfutára. A rutinos versenyzô a remek géppel készen áll a feltörekvô fiatalok elleni csatára
Oroszlán László szerint az Evo 8-as az N-csoport jövôjének elôfutára. A rutinos versenyzô a remek géppel készen áll a feltörekvô fiatalok elleni csatára
Oroszlán László szerint az Evo 8-as az N-csoport jövôjének elôfutára. A rutinos versenyzô a remek géppel készen áll a feltörekvô fiatalok elleni csatára
Természetesen a háromszoros N-csoportos bajnok Oroszlán László is köztük van, hiszen az ausztriai Melk melletti tesztpályán igencsak megkedvelte az Evo8-ast.
– A vezetéstechnikai pálya körüli aszfaltcsíkot folyamatosan locsolták, így kipróbálhattuk, milyen érzés vizes pályán vezetni az Evo8-ast – mondta Oroszlán. – Könnyebben lehetett csúsztatni a kocsit, és mondhatom, nagyon elégedett voltam a viselkedésével. Az előző modellhez képest meglepően jó az úttartása, a stabilitása, és az elektronikus differenciálmű segítségével nagyon jól lehetett korrigálni a megcsúszásokat.
– Mennyiben hasonlít ez az Evo8-as a majdani versenyváltozatra?
– Az N-csoportban az autók nagy mértékben hasonlítanak az utcaihoz, a legfőbb különbséget a versenyautóba épített speciális lökésgátló és a rugó jelenti, de ennek hiányát az aszfalton nem éreztem. Hogy a teljesítménye milyen lesz versenykörülmények között, azt egyelőre nem tudom.
– De azért tetszik?
– Nagyon! Mindenképpen ez a modell jelenti a jövőt. Az Evo7-esnél jóval könnyebb, és a súlypontját is lejjebb vitték, ami a versenyzés szempontjából nagyon fontos.
– Ez azt jelenti, hogy esetleg ön is pályázik egy ilyen kocsira?
– Igen, de nem én vagyok az egyetlen, a mezőnyből többektől hallottam, hogy szeretnének vásárolni, vagy építeni Evo8-ast. Mi is foglalkozunk a gondolattal, persze, sok mindentől függ, hogy valóra váltjuk-e a terveinket. Például attól, hogyan állunk majd félévkor a bajnoki pontversenyben.
– A cél?
– Természetesen a bajnoki cím, ahogy 1978 óta mindig. Nem lesz könnyű dolgunk, hiszen az idén is az N-csoportban várható a legnagyobb küzdelem – tizenkilencen neveztek a kategóriánkban a hét végi idénynyitó futamra, a Start Autó-ralira, és közülük legalább nyolcan esélyesek a bajnoki cím megszerzésére. A legnagyobb ellenfelek közé sorolnám Spitzmüller Csabát, Szajky Istvánt, Garami Zoltánt, Elek Istvánt, no és van jó néhány "sötét ló", akikkel még sohasem versenyeztem együtt.
– Előnyt jelent a hatalmas rutin, ami ön mögött áll?
– Sokat segíthet, de vele szemben a fiatalok vehemenciája áll, és ez a kettő szerintem kiegyenlíti egymást.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik