A Ferrari-istálló pilótái nyerték meg a pénteki szabadedzéseket Bahreinben, ahol a kétszer egyórás tréning első felvonásán Michael Schumacher, a másodikon Rubens Barrichello utasított maga mögé mindenkit.
Bahrein egyben mindenképpen hasonlít a világ más országaihoz: az itt élô emberek is imádják a Formula–1-es Ferrari-istállót
Bahrein egyben mindenképpen hasonlít a világ más országaihoz: az itt élô emberek is imádják a Formula–1-es Ferrari-istállót
Igen érdekesen alakult a "sivatagi show" első napja, számos kicsúszás és defekt tarkította a meglehetősen poros pályán megtartott programot. A legnagyobb bajba Kimi Räikkönen került, a McLaren finnjének az autójában tönkrement a Mercedes-motor, amelyet kicserélnek szombatig, így a tavalyi vb-ezüstérmes a szombaton kiharcolt rajtpozíciójához képest tíz hellyel hátrébbról rajtol. Räikkönen neve a nap összesített listáján csak az utolsók között szerepelt, de ő tette meg a legkevesebb kört. Baumgartner Zsoltnak sikerült megelőznie az északit, honfitársunk ráadásul mindkét minardis társánál gyorsabb tudott lenni. "Nagyon csalódott vagyok, hogy a második edzést teljes egészében ki kellett hagynom, hiszen az elsőn csak a biztonságra törekedtem. Alig ismertem meg a pályát, nem is mentem igazán gyors kört rajta" – fogalmazott az első két futamon motorhiba miatt kieső Räikkönen, akinek csapattársa, David Coulthard defektet kapott a második tréningen. A skóthoz hasonlóan járt Fernando Alonso és a napot meglepetésre harmadikként záró Anthony Davidson is. "A defekt ellenére elmondhatatlanul sajnálom, hogy nem maradhatok itt versenyezni" – nyilatkozta a BAR brit tesztelője. A defekteket egytől egyig michelinesek szenvedték el, ennek oka pedig valószínűleg azok a ragasztós homoktömbök voltak, amelyeket a pályát elhagyó versenyzők kitörtek az aszfaltcsíkot szegélyező területről. Többen megemlítették, hogy ezek a tömbök kővé alakulva záporoztak rájuk, miközben valaki mögött haladtak. A pályára fújt homok is megnehezítette a pilóták dolgát, az olykor látványos felhők között gyakoriak voltak a megcsúszások, szinte nem volt versenyző, aki hiba nélkül haladt körbe pénteken. A több mint 50 Celsius-fokos aszfalton egyébként az ideális íven kívüli részek nagyon porosak voltak, ez az előzést nagyon meg fogja nehezíteni. A kicsúszásnak súlyos következményei lehetnek, a gumira tapadó por ugyanis nem kopik le egyhamar a kerekekről, és emiatt lassulhat a hibázó sofőr.
Rubens Barrichello (képünkön) a péntek délutáni szabadedzésen egy ezredmásod-perccel elôzte meg Juan Pablo Montoyát
"Nagyon koszos a pálya, ezért az első nap eredményei nemigen tükrözik a valós erőviszonyokat. Szombaton sokat kell dolgoznunk, hogy megtaláljuk a versenybeállításokat" – mondta Barrichello, aki délután mindössze egy ezredmásodperccel előzte meg a második helyezett Juan Pablo Montoyát. "Nagyon érdekes a pálya, szokatlan kihívás elé állít minket. Szorosnak tűnik a mezőny, de úgy érezzük, mi versenyben leszünk a győzelemért" – fogalmazott Michael Schumacher, aki egy nagy megpördülés után a negyedik lett. Montoya délelőtt kétszer is megpördült, de a többséghez hasonlóan ő is roppant elégedett volt a pályával. "Ilyen aszfaltcsíkon kellene megrendezni az összes futamot" – mondta a kolumbiai. Montoya jövőre a McLarennél folytatja, de hogy kit hoznak a helyére a Williamshez, azt még nem lehet tudni. Jenson Button mindenesetre biztosan nem igazol át Brackleyből Grove-ba. "Olyan jól megy a BAR-nak, hogy gondolni sem merek a váltásra. Száz százalék, hogy itt maradok jövőre is" – nyilatkozta a pénteki edzéseket a hetedik helyen záró angol.