A magyarok közül Kisék végeztek előrébb (a 21. helyen), a pilóta mégsem volt elégedett. A táv háromnegyedéig ugyanis simán tartotta a lépést a gyári Mitsubishikkel, akkor azonban oldalról beleütközött az autójába egy quad (négykerekű motor). A magyar pilóta éppen előzte a versenyzőtársát, amikor az valamit ki akart kerülni, és egyenesen a Nissanra húzta a kormányt. Az ütközés következtében a quados hatalmasat esett, és Kiséknek természetesen meg kellett állniuk segíteni. Ez körülbelül húsz percbe tellett, illetve még további percek mentek el azzal, hogy Kis magához térjen a sokkból. A motoros röpülése ugyanis nem volt valami megnyugtató látvány. Szóval, ha megvan az a húsz perc, a magyar páros most a negyedik helyről várná a folytatást. Csak a sportban ugyebár nincs értelmük a ha-val kezdődő mondatoknak. Kis prológgyőzelme egyébként a nemzetközi sajtóban is visszhangot kapott, a rangos francia sportnapilap, a L’Équipe például ,,Ki ez a Kis?" címmel közölt tudósítást a viadal nyitányáról.
De térjünk vissza a keddi napra, hiszen nemcsak Kisék miatt érdekes számunkra ez a viadal. A Palik László, Darázsi Gábor kettősnek ez az első versenye a Nissannal (néhány héttel ezelőtt jelentették be, hogy közös csapatban versenyeznek Kissel, és hogy Palik márkát vált), de nem ez jelentette számára a fő gondot ezen a napon. Még érezte magában a dakari hatalmas esést. Az érzés körülbelül a táv egyharmadáig tartott (addig meglehetősen óvatos volt), utána azonban már minden a régi volt, tudta élvezni a sivatagban való autózást. A célba érkezés után bevallotta: még "magázódik" a kocsival, de már most imádja.
Érdekesség, hogy most először indul versenyben a csapat kamionja (tisztán magyar egységgel szeretnének rajtolni a jövő évi Dakaron), és a Szaller Zoltán vezette Mercedes simán teljesítette az első napot, az autósok mezőnyében a 85. időeredmény volt az övé. ---- T ---- 1