Úgy tűnik, Petter Solberg ott folytatja, ahol Mexikóban abbahagyta. Emlékezetes, a legutóbbi futamot csak azért nem nyerte meg fölényesen a norvégok világbajnoki címvédője, mert az egyik szervizelés előtt leállt az autója, és mivel idegen segítséget vett igénybe a tologatásnál, súlyos időbüntetést kapott. Viszont a záró nap összes gyorsaságiját megnyerte.
Petter Solberg három szakaszgyôzelmet aratott, és vezet
Petter Solberg három szakaszgyôzelmet aratott, és vezet
Erről azért nem volt szó pénteken, de a három részsiker is vezető pozíciót jelent számára. Igaz, nem lehet tökéletesen nyugodt, hiszen Harri Rovanperä mindössze öt másodperccel marad le mögötte. "Remek csatát vívtunk Harrival, de mindketten tudjuk, hogy az első nap csak afféle bemelegítés – mondta Solberg. – A rali igazából holnap kezdődik, azok az eredmények már mérvadók lesznek." Nem csoda, hogy a norvég óvatosan fogalmaz, hiszen az előző futamokkal ellentétben a Peugeot 307 WRC ezúttal szinte tökéletes (Rovanperä az esti szuperspeciális előtt vezetett is a versenyben), a kétszeres világbajnok Marcus Grönholm félperces hátránya is annak tudható be, hogy a finn pilóta a pénteki negyedik szakaszon felborult. A Peugeot sztárja bevallotta, tavaly ugyanennek a szakasznak ugyanezen a pontján ugyanígy két kerékre emelkedett az autója, ám amit akkor megúszott, azt most nem sikerült. A 307 WRC túlbillent, és Grönholm fejtetőn találta magát. Körülbelül fél percet veszített, pont annyit, amennyivel most Solberg vezet előtte. A Subaru mellett tehát a Peugeot-istálló lehet igazán elégedett, de abban igaza van Solbergnek, hogy tényleg nem szabad messzemenő következtetéseket levonni az első nap történéseiből. A jelenleg a negyedik helyen tanyázó Markko Märtin ugyanis az első napon szinte alig rúgott labdába, mivel a pontverseny éllovasaként ő "takarította" az utat a többiek előtt. Ugyanebben a cipőben jár Sebastien Loeb is, aki az észttel holtversenyben vezeti a vb-t. Igaz, a franciának nemcsak a "söprögetésre" kell figyelnie, hanem az autója beállításaira is, hiszen bár az idei fejlesztésű Xsara WRC a hírek szerint gyorsabb elődjénél, a pilótáknak még meg kell barátkozniuk vele. Az N-csoportban (elegánsabb nevén production car kategória) két "lenullázott" futam után a korábbi világbajnok Manfred Stohl újra a régi. A magyar szurkolók körében is jól ismert osztrák pilóta fölényesen vezet Marcos Ligato előtt, ami azért is meglepő, mert privát csapat tagjaként versenyez.
Új-Zéland-rali, a 16 futamos vb 4. viadala Az állás a 9 gyorsasági szakasz után: 1. Petter Solberg, Phil Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 1:25:09.5, 2. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 307 WRC) 5.0 mp h., 3. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 31.0 mp h., 4. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 31.2 mp h., 5. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 48.0 mp h., 6. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 53.5 mp h., 7. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 1:03.1 p h., 8. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza WRC) 1:24.8 p h.