Az utolsó pillanatig rendkívül izgalmas küzdelem zajlott a gyorsasági szakaszokon, de az élen nem változott a helyzet: a győzelemért járó tíz pontnak Petter Solberg örülhetett.
A címvédô Petter Solberg okosan autózva megszerezte idei elsô világbajnoki futamgyôzelmét, és ezzel felzárkózott az éllovasok mögé az összetettben
A címvédô Petter Solberg okosan autózva megszerezte idei elsô világbajnoki futamgyôzelmét, és ezzel felzárkózott az éllovasok mögé az összetettben
A norvégok világbajnoki címvédője a verseny nagy részében vezető pozícióban volt, de egyszer sem sikerült egérutat nyernie, mindig nagyon közel voltak hozzá az ellenfelek. És nem akárkik üldözték. Solberg be is vallotta, ha van valaki, akit nem akart üldözőül a záró napra, akkor az Marcus Grönholm. A kétszeres világbajnok finn ugyanis nagyon tud küzdeni, minden gyorsaságin úgy nyomja a gázt, mintha az élete múlna a sikeren. Ám ezúttal Grönholm hiába nyert meg a hatból három szakaszt, hiába vette át a vezetést három szakasszal a cél előtt, utóbb mégis meg kellett elégednie a második helyezéssel. Mert ugyan Solberg is hibázott (megütött egy sziklát a vasárnapi harmadik szakaszon – ezzel veszítette el átmenetileg a vezetést), de Grönholm is. A finn megpördült, és ezzel odalettek a győzelmi reményei. A három nap alatt megszerzett hét részsiker azonban azt jelzi, hogy a Peugeot 307 WRC kezd határozottan versenyképes lenni, és lassan kinövi gyerekbetegségeit. De térjünk vissza még egy kicsit a győztes Solbergre, aki bevallotta, hogy a kiélezett csatában teljesen kimerült, de azért nagyon élvezte. A verseny utáni sajtótájékoztatón pedig tett egy nagyon szimpatikus gesztust a rendezőknek: a tavaly autóbalesetben elhunyt tehetséges új-zélandi ralis, Possum Bourne emlékének ajánlotta a győzelmét.
A dobogó harmadik fokára a Ford reménysége, Markko Märtin állhatott, akinek Grönholm megpördülése miatt az utolsó szakaszon a második hely megszerzésére is volt esélye. Tizedmásodpercre azonos idővel álltak a második pozícióban, és Märtinnek két lehetősége volt: döntő támadást indít a finn ellen, és kockáztat, vagy pedig megelégszik a harmadik hellyel és azzal, hogy a világbajnoki pontversenyt immár egyedül vezeti négy verseny után. Az észt fiatalember az utóbbi megoldás mellett döntött, és így az az érdekes helyzet alakult ki az összetettben, hogy Märtint, Loeböt, Grönholmot és Solberget egy-egy pont választja el egymástól. Három különböző gyár képviselője állhatott tehát a dobogóra Új-Zélandon, és itt kell beszámolnunk a negyedik márka, a Citroen szerepléséről. Nos, a franciák ezen a hétvégén vetették be először az idei fejlesztésű Xsara WRC-t, amellyel szemben nagy volt az elvárás, hiszen az elődjével három futam után Sebastien Loeb holtversenyben vezette a vb-pontversenyt. Csakhogy úgy tűnik, az új autón van még mit fejleszteni, mert a Citroen francia üdvöskéje egyáltalán nem nyújtott olyan meggyőző teljesítményt vele, mint a korábbi verzióval. Loeb negyedikként ért célba, csapattársa, a szintén elég visszafogottan közlekedő Carlos Sainz pedig hatodik lett. A Citroen így is második a gyártók pontversenyében a Ford mögött. Az N-csoportban a kategória korábbi világbajnoka, Manfred Stohl söpörte be a győztesnek járó pontokat, az osztrák versenyző így két "nullás" verseny után megkezdte a felzárkózást. Az öszszetettben továbbra is az új-zélandi viadal utolsó napján kieső Daniel Sola vezet, igaz, mindöszsze egy pont az előnye a finn Jani Paasonen előtt. ---- E ----