Miskolc környékén nagyon szeretik a ralit, nem meglepő tehát, hogy a Vredestein-rali minden évben az egyik kedvenc futama a versenyzőknek és a nézőknek egyaránt. A viadal az idén is tartogat újdonságokat a résztvevők számára a részletekről a hétfő délelőtti sajtótájékoztatón számoltak be a szervezők.
Az országos bajnokság második futama az immár hagyományos, salakpályás prológgal kezdődik, amely ugyan nem számít bele a verseny végeredményébe, de minden évben nagy érdeklődés mellett zajlik, hiszen a raliban szokatlan, hogy nemcsak a stopper az ellenfél, hanem egymással küzdenek a párosok – ráadásul tökéletesen belátható pályán. A szombati és vasárnapi pályákról azt kell tudni, hogy zömében már ismerősek a versenyzők és a nézők számára (bár jó néhányat közülük ellentétes irányban rendeznek, mint tavaly), emellett van egy régi-új és egy vadonatúj gyorsasági szakasz. A rendezők biztonsági okok miatt úgy döntöttek, hogy minden szakasz kétszer szerepel a programban, vagyis a szurkolók komplett napi programot kapnak akkor is, ha nem rohannak át egyik helyszínről a másikra.
Egy futam után Turi Tamás vezeti a bajnokságot (fotó: Meggyesi Bálint)
A sajtótájékoztatón a versenyzőket Szabó Gergő és Aschenbrenner György képviselte (öszszesen 119 páros adta le a nevezését a Vredestein-ralira). Az idénynyitón rengeteg technikai gonddal küszködő, de végül harmadikként célba érő Szabó bevallotta, a miskolci az egyik kedvenc versenye és azt is hozzátette, az Egerben tapasztalt gondokat sikerült megoldani. "Asinak" szintén elkészült a Mitsubishije, igaz, ő az idénynyitón szerzett tapasztalatait nem mondhatta el, mert akkor még tartott az eltiltása, úgyhogy ez lesz az első futama az idén. A célja az A8-as bajnoki cím megvédése, de reméli, azért egy-két abszolút futamgyőzelem is összejön. Erre rajta kívül még jó néhányan pályáznak.