Az idénynyitó a címvédő Benik Balázs és az életében először jó autót vezető Turi Tamás párharcát hozta. A két pilóta olyan szoros versenyt produkált, amilyent ritkán látni a raliban, jó néhány gyorsasági szakaszon tizedmásodpercek döntöttek közöttük.
Turi Tamás az egri idénynyitó után nem gyôzte csókolgatni az autóját örömében – bízik benne, hogy vasárnap ismét lesz oka szeretgetni az Octavia WRC-t
Turi Tamás az egri idénynyitó után nem gyôzte csókolgatni az autóját örömében – bízik benne, hogy vasárnap ismét lesz oka szeretgetni az Octavia WRC-t
Az egri célban Turi pezsgőzhetett a dobogón, de Benik sem élte meg kudarcként a második helyet. Kettejükben az a közös, hogy mindketten estek már óriásit a Miskolc környéki pályákon. Turi 2000-ben törte totálkárosra Sajókazán a Corolláját, Benik pedig tavaly művelte ugyanezt a Forddal. Szóval eljött a visszavágó ideje: Benik és Turi most megint aszfalton csap össze, előbbi pilóta egy Focust, utóbbi egy Octaviát irányít. A fent említett két pilóta mellett muszáj szót ejtenünk Szabó Gergőről, aki a múltkori szenvedés után (rengeteg technikai probléma hátráltatta) végre szeretne egy jóízűt autózni. És ha ez összejön, abból bármi kisülhet. No és ott van ifjabb Angyalfi Károly is, akinek még mindig nem érkezett meg az Octaviája, így egy kissé öregecske Corollával próbálja felvenni a versenyt az éllovasokkal. A Toyota 1998-as, viszont az a csapat hozza, amely Beniknek is szállítja a kocsit, és ez bizalomra adhat okot.
Turi, Benik, Szabó, Angyalfi – a papírforma szerint ők négyen esélyesek arra, hogy küzdjenek a bajnoki címért, több World Rally Car ugyanis nincs a mezőnyben. (Kiss Ferencék anyagi gondok miatt maradnak távol, Tagai Róberték pedig eladták a Subarut, és még nincs új autójuk.) Ám ha az utóbbi évek tapasztalatait nézzük, a kvartettnek még valakivel számolnia kell: az A-csoportos Mitsubishit irányító Aschenbrenner Györggyel, akinek letelt az eltiltása, és a hosszú kihagyás után másra sem vágyik, mint arra, hogy bizonyítson. Az N-csoportban is lesznek nagy visszatérők: a két évvel ezelőtt súlyos jet-ski balesetet szenvedő Hideg Krisztiánt rég láthattuk már hazai pályákon, Miskolcon azonban indul, csakúgy, mint Elek István, aki már az idénynyitóra is nevezett, de csak most érkezik meg az autója. Az idén életre hívott Szuper1600-as géposztályban az egri győztes Bútor Róbert most is a kis Saxót veti be, ugyanis a Citroen C2-es még mindig nem készült el – pedig a négyszeres F2-es bajnok már többször is végső búcsút vett régi gépétől. Az idén is a miskolci salakpályás prológgal kezdődik a Vredestein-rali. A péntek délutáni program keretében egy új kezdeményezés indul útjára: a "Ralisok a lurkókért". A program lényege, hogy 11 első osztályú versenyző úgy döntött, hogy minden ob-futam alkalmából, illetve gyermeknapkor, Mikuláskor és karácsonykor egy-egy alapítványon keresztül juttatnak speciális eszközöket, felszereléseket egy kiválasztott kórháznak. A fedezetet a versenyzők által felajánlott adományok jelentik. Szép gesztus, annyi szent, és ami még fontosabb, azt bizonyítja, hogy a versenyzők összetartanak. ---- A ---- A