Csak Wéber védheti meg címét

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2004.04.29. 23:30
Címkék
Napra pontosan szombaton lesz tíz éve annak, hogy a San Marinó-i Nagydíjon életét vesztette a háromszoros világbajnok Ayrton Senna. Az elmúlt hét végén Imolában jó néhány rendezvényt tartottak a brazil klasszis emlékére, de nem csupán a száguldó cirkusz résztvevői, a magyar versenyzők és szurkolók sem felejtették el az utánozhatatlan stílusú pilótát.
A Renault Clio-kupa viadala fölöttébb izgalmasnak ígérkezik
A Renault Clio-kupa viadala fölöttébb izgalmasnak ígérkezik
A Renault Clio-kupa viadala fölöttébb izgalmasnak ígérkezik
A Renault Clio-kupa viadala fölöttébb izgalmasnak ígérkezik
A Renault Clio-kupa viadala fölöttébb izgalmasnak ígérkezik
A Renault Clio-kupa viadala fölöttébb izgalmasnak ígérkezik
A gyorsasági autós országos bajnokság hét végi idénynyitójának keretében vasárnap 11 órakor megkoszorúzzák a hungaroringi Senna-szobrot, a formulaautós viadalt pedig Ayrton Senna-emlékversenyként rendezik meg.
Természetesen nemcsak a formulaautósok teszik próbára a gyorsaságukat a hét végi nyitányon, hanem a többi kategória résztvevői is. Érdekesség, hogy a Renault Clio-kupában van egyedül esély a címvédésre, a tavalyi bajnokok ugyanis hatalmas vándorlásba kezdtek a különböző géposztályok között.
A nagytúraautós bajnok Turán Frigyes egy újabb végignyert év után visszatért a ralisok mezőnyébe, a kistúraautósok között hódító Kőváry Barna a cliósok mezőnyében próbálja ki magát, míg az Astra-kupa címvédője, Brachna László épített egy 1600 köbcenti alatti túraautót.
Szóval teljes a káosz, beletelik egy kis időbe, mire a nézők megszokják a változásokat. Az egyetlen biztos pont a bajnokok közül Wéber Gábor, aki hatalmas meglepetésre tavaly megnyerte az "elsőéves" Clio-kupa küzdelmeit. S hogy miért volt ez akkora szenzáció? Mert Wéber eredetileg a médiakupában indult, és a legalább öt korábbi bajnokot felvonultató mezőny tagjai mindenre számítottak, csak arra nem, hogy legyőzi őket. Wéber azonban nem ismert tréfát – utolérhetetlen volt. A léc tehát magasan van, az ellenfeleknek igyekezniük kell, ha át akarnak lendülni fölötte.
A márkakupák egyébként még mindig rendkívül népszerűek hazánkban, már csak azért is, mert azokban nem elsősorban a technikai háttér dönt (majdnem teljesen egyformák az autók), hanem a vezetési tudás. A Clio-kupában egyévesek az autók, rendkívül jó technikai hátterűek, megállták a helyüket a tavalyi Formula–1-es Magyar Nagydíj betétfutamaként is. Az Astrák ezzel szemben már tíz éve róják a köröket a Hungaroring aszfaltján, ennek ellenére még mindig jó néhány érdeklődő van irántuk, sőt az összes hadra fogható példányt "összekaparták" a műhelyekből, ez a kategória ugyanis a legolcsóbb a sorozatban. ---- C ---- A
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik