Az időjárás szabotálta a második időmérő edzést a Spanyol Nagydíj helyszínén, Jerez de la Fronterában, így az járt jól, aki erre számítva már pénteken kihozta magából a maximumot. Szombaton ugyanis egyszerűen lehetetlen volt javítani. A pole pozícióból való indulás jogát Valentino Rossi (MotoGP), Sebastian Porto (250 kcm) és Marco Simoncelli (125 kcm) szerezte meg. A nyolcadliterben Talmácsi Gábor a 9., Tóth Imre a 18. helyről várhatja a lámpa szabad jelzését.
Talmácsi Gábor az EU-csatlakozás tiszteletére különleges festésû motorral rajtol a spanyol viadalon. Isten hozott, Magyarország! – hirdeti az angol nyelvû felirat a Malaguti oldalán
Talmácsi Gábor az EU-csatlakozás tiszteletére különleges festésû motorral rajtol a spanyol viadalon. Isten hozott, Magyarország! – hirdeti az angol nyelvû felirat a Malaguti oldalán
A nyolcadliteres géposztály menői az eső után éppen felszáradó pályán köröztek szombaton, de ez nem segített túl sokat rajtuk, ugyanis a néhány perccel azelőtti zuhé miatt hideg volt az aszfalt, tehát nem lehetett rajta olyan gyorsan menni, mint egy nappal korábban, verőfényes napsütésben. Amint ez kiderült, a pilóták elkezdték a beállításokat próbálgatni, volt, aki új alkatrészeket tesztelt. Marco Simoncelli pedig valószínűleg majd kiugrott a bőréből örömében, hiszen 17 évesen megszerezte pályafutása első pole pozícióját (korábban is indult már az első sorból, de eddig a harmadik helyezésnél előrébb nem jutott). Közvetlenül mellőle Alvaro Bautista indulhat, ami azért érdekes, mert csapatának, a Seedorf Racingnek (a csapat a Milan-focista Clarence Seedorf tulajdona) ez az egyik legjobb eredménye. Casey Stoner harmadik helye senkit sem lepett meg, sokan őt tartják a viadal egyik esélyesének, persze a hazai pályán motorozó Bautista mellett. A magyarok közül Talmácsi Gábor a "súlyos" Malagutival (9 kilóval nehezebb, mint vetélytársai) a parádés kilencedik helyen kvalifikálta magát a versenyre, Tóth Imre pedig élete legjobb vébés edzéseredményét produkálva a 18. pozícióból indulhat. A 250 köbcentis géposztályban is meglepetés született: Sebastian Porto úgy szerezte meg az első rajtkockát pénteken, hogy közben a tréning leglátványosabb bukása is az ő nevéhez fűződött. A motorja hátsó kereke lecsúszott az aszfaltról a fűre és a Honda úgy dobta át magán az argentin versenyzőt, hogy Porto egy látványos szaltó után a fején landolt. Borzalmas látvány volt, a csodával határos, hogy megúszta súlyosabb sérülés nélkül. A pilóta visszabotorkált a boxba, felpattant a tartalék motorjára, visszament a pályára, és megszerezte a legjobb időt. Nem lehet azonban teljesen nyugodt, hiszen mellőle két korábbi világbajnok, Manuel Poggiali és Daniel Pedrosa indulhat, igaz, utóbbi újonc a kategóriában, a Honda az idén költöztette fel a 125 köbcentis géposztályból. A MotoGP-vel kapcsolatban az volt a legnagyobb kérdés, vajon tud-e ismét remekelni Valentino Rossi a lesajnált Yamahával. Nos, az olaszok ötszörös világbajnoka nem hagyta sokáig kétségek között a rajongóit: pénteken megdöntötte a pályacsúcsot (egyedül ő jutott 1:41 perc alá), ezzel gyakorlatilag meg is szerezte az újabb rajtelsőséget. A 25 éves olasz pilóta az elmúlt három évben megnyerte a topkategória viadalát Jerezben, és úgy tűnik, erre most is jó esélye van. Bár a márkaváltás miatt egy kicsit nehezebb a dolga, de így is magasan a mezőny fölé nő. Korábbi munkaadója, a Honda legjobbja, Sete Gibernau majdnem négy tizedmásodperccel marad le tőle, a többiek pedig még többel. A spanyol hondás mellett honfitársa, a legjobb yamahás időmérését produkáló Carlos Checa, valamint Max Biaggi indulhat az első sorból. ---- Spanyol Nagydíj, a vb 2. futama Jerez de la Frontera A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Simoncelli (olasz, Aprilia) 1:48.106, 2. Bautista (spanyol, Aprilia) 1:48.245, 3. Stoner (ausztrál, KTM) 1:48.302, 4. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:48.363, 5. Dovizioso (olasz, Honda) 1:48.392, 6. Locatelli (olasz, Aprilia) 1:48.410, …9. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 1:48.653, …18. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:50.051. 250 kcm: 1. Porto (argentin, Honda) 1:43.673, 2. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:44.054, 3. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:44.163, 4. De Puinet (francia, Aprilia) 1:44.196, 5. Rolfo (olasz, Honda) 1:44.716, 6. Elías (spanyol, Honda) 1:44.989. MotoGP: 1. Rossi (olasz, Yamaha) 1:40.818, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 1:41.198, 3. Checa (spanyol, Yamaha) 1:41.427, 4. Biaggi (olasz, Honda) 1:41.546, 5. Tamada (japán, Honda) 1:41.631, 6. Nakano (japán, Kawasaki) 1:41.645 Tv: Eurosport, 10.00 ---- Talmácsi Gábor (125 kcm, Malaguti, 9. hely): – Nem gondoltam volna, hogy Jerezben ilyen jó helyen kvalifikálom magam a versenyre, mivel ezen a pályán azért már kijönnek a motorok közötti erőkülönbségek. A Malagutim beállítása tökéletes, már csak nüansznyi változtatások lehetségesek. A pole pozíciós Simoncelli öt tizedmásodpercre van tőlem, tehát nincs messze, de sok minden múlik az időjáráson is. A legjobb időmet puha gumival értem el, ami nagyon hamar elolvadna a versenyen, az eggyel keményebbel viszont nincs kellő tapadás. A gumiválasztással tehát egy kicsit bajban vagyunk, ezenkívül azonban minden rendben van. Tegnap már nem kínoztam magam halálra, tudtam, hogy az időjárás miatt úgysem tudunk javítani a pénteki eredményeken, úgyhogy inkább teszteltem egy új alkatrészt a motorblokkba.
Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 18. hely): – A pénteki eredményem a legjobb, amit Jerezben valaha is elértem, úgyhogy elégedett vagyok vele. Sajnos, nem jó taktikát választottunk az első időmérésen, folyamatosan állítgattuk a motort, hogy szombatra tökéletes legyen, ám kiderült, hogy fölöslegesen, mert az eső miatt megváltoztak a pályaviszonyok. Szóval állítgattunk, és csak a tréning végére tetettem fel új gumit. Három perc volt a leintésig, úgyhogy a legvégén értem el a legjobb időeredményt. Ha még van egy kör, legalább öt tizeddel gyorsabb lettem volna… Szombaton már nem volt lehetőség javításra, de azért a tizennyolcadik rajthely sem olyan rossz.