Tagai döntött: Octavia!

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2004.05.03. 20:57
Címkék
Újabb Octavia WRC érkezik a magyar ralimezőnybe, méghozzá egy harmadik evolúciós változat, vagyis ugyanolyan, mint amivel Turi Tamás pillanatnyilag százszázalékos teljesítménynyel vezeti a ponttáblázatot.
Ezt a Skodát tavalyelőtt négy világbajnoki futamon vezette Kenneth Eriksson, tavaly pedig Törökországban indult vele Didier Auriol. S hogy ki ül majd itthon az autóban? Tagai Tamás és Tagai Róbert. A rendkívül szimpatikus testvérpár eladta a régi Subarut, és úgy tervezi, hogy a hátralévő hat országos bajnoki futamon rajthoz áll az Octaviával. További eggyel bővül tehát a győzelemre esélyesek sora, bár Tagaiék egyelőre szerényen nem győzelmeket, hanem dobogós helyeket tűztek maguk elé célul.

Tagai Tamás bízik benne, hogy az Octavia akár a gyôzelemre is jó lehet
Tagai Tamás bízik benne, hogy az Octavia akár a gyôzelemre is jó lehet
Tagai Tamás bízik benne, hogy az Octavia akár a gyôzelemre is jó lehet
– Mikor vették át az Octaviát?
– Csütörtökön, de még bőven van mit csinálni rajta – mondta Tagai Tamás. – Az utolsó versenye után félretolták, és hozzá sem nyúltak, úgy adták el nekünk, úgyhogy a fiúknak van mit csinálni vele.
– Mit kell tudni a "kicsikéről"?
– Ez egy utolsó fejlesztésű modell, amivel még nem mentem túl sokat – tegnap néhány kilométert –, de egyelőre nagyon tetszik. Nehéz megmondani, hogy a Subaru volt a gyorsabb, vagy ez, hiszen tavaly októberben ültem utoljára versenykocsiban, már alig emlékszem, hogy milyen volt. A szekvenciális váltó például – az a Subaruban még nem volt – határozottan kedvemre való. Egyáltalán nem volt nehéz átállni rá, persze azt mondják, az ember a jót könnyen megszokja.
– Marad idő egy hosszabb tesztre a három hét múlva esedékes Fehérvár-rali előtt?
– Nagyon remélem. Egyrészt régen ültem legutóbb versenyautóban, másrészt ezt a kocsit még egyáltalán nem ismerem úgy, ahogyan szeretném. Jó lenne összebarátkozni vele, kipróbálni egy hosszabb teszten is.
– Miért pont Octavia?
– Elég egyszerű a magyarázat: most ez elérhető. Nemcsak az ára jó, de a fenntartása is kevesebbe kerül, ha sérül az autó, könnyebb alkatrészt szerezni. Ha csak abból indulunk ki, hogy például az első ajtaja (ami elég gyakran összetörik) megegyezik az utcai autó méretével… Persze a gyári ajtó könnyebb, de végső esetben az utcait is használhatjuk.
– Tavaly a Zemplén-ralin remekül szerepeltek, voltak pillanatok, amikor a győzelemre is volt esélyük. Könnyedén autózott, és rögtön jöttek a jó eredmények, ellentétben azzal, amikor görcsösen akarta a sikert.
– Tudja, a jó szerepléshez nemcsak egy megbízható autó kell, meg az, hogy az ember gyors legyen, hanem hogy jól válasszon gumit, legyen biztosítás a kocsin satöbbi. A pilótának nem kéne azzal foglalkoznia, hogy megsérül a kocsi, vagy sem, nem kéne a fejében járnia annak, hogy ha összetörik, akkor tönkremegy. A versenyzés akkor tud működni, ha mindent félre tudsz tenni, és csak arra koncentrálsz.
– Kitől tart a legjobban az ellenfelek közül?
– Mindenki ellenfél, aki World Rally Carban ül, a tapasztalatok azt mutatják, hogy többesélyes a dobogós helyekért folyó küzdelem. Persze leszámítva Turi Tamást, mert ő simán nyerte mindkét futamot.
– Meglepte Turi sikere?
– Egyáltalán nem. Mindenki tudta, hogy Tomi ügyes, és ezek szerint az Octaviában is benne van a győzelem.
– Ezek szerint az önökében is?
– Nagyon remélem!

Szavazás

Ki nyer az abszolútban?

Az N-csoportban?

A Szuper1600-ban?

Rali ob: ki nyer az abszolútban?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik