Max Mosley, az FIA elnöke kedden beszélgetésre hívta össze a Formula1-es csapatfőnököket. A diskurzus a Concorde-szerződésről folyt, amely immár 22 esztendeje szabályozza a világbajnoki sorozat működését, és amely 2007-ben lejár. A megújításról a tárgyalásokat nem lehet elég korán elkezdeni, főleg hogy Mosley nem tartja fenntarthatónak a jelenlegi állapotokat. Szerinte mindenképp két részre kellene bontani a szerződést: egyrészt a rendezésről és a lebonyolításról kellene megállapodnia az FIA-nak és a csapatoknak, másrészt egy kereskedelmi megállapodásnak is kellene születnie a csapatok és a kereskedelmi jogokat birtokló cégek között.
Korábban a nagy autógyárak felvetették egy rivális sorozat megszervezését, ami végül azért nem jött össze, mert nem voltak hajlandóak garanciákat adni. Az új szerződéstervezet egyértelműen a nagycsapatokat részesítette előnyben, a kicsik fellázadtak, és lehetetlenné tették a megállapodás megkötését. Az új sorozat tehát már nem téma, csak az a kérdés, hogy 2008-ban ki lesz még benn a F1-ben és ki dönt úgy, hogy inkább távozik. A realitás az, hogy a csapatoknak nincs választásuk, maradniuk kell, ám szeretnének minél jobb pénzügyi feltételeket kicsikarni a FOM-tól, ami pillanatnyilag hetven százalékát birtokolja a befolyó pénzeknek. Ha a FOM nem enged, akkor a nemzetközi szövetség és a csapatok összefognak, hogy kikényszerítsék ezt. Kérdés, hogy Mosley mennyit hajlandó engedni a szabályjavaslataiból és hogy melléállnak-e a csapatok. Az utóbbi napok a lobbizással teltek, és a monacói megbeszélés előtt úgy tűnt, hogy Mosley megszerezte a Ferrari és a BMW támogatását.
Jean Todt egy hónap múlva a Ferrari-gyár második számú embere lesz
Ha már a csapatfőnökökről beszéltünk, mindenképp említést kell tennünk Jean Todtról, aki új kihívás előtt áll. A Ferrari Formula–1-es istállójának főnöke június 1-jétől a Ferrari-gyár általános igazgatója lesz. Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy az 58 éves francia szakember – aki 1993-ban csatlakozott a Ferrarihoz, és a munkássága idején Michael Schumacherrel négy egyéni és öt konstruktőrbajnoki címet szerzett a csapat – egy hónap múlva Luca di Montezemolo után a második ember lesz a Ferrarinál. Beszéljünk a hét végi barcelonai viadalról is, amelynek egyik legfőbb esélyese az eddig százszázalékos Michael Schumacher. A hatszoros világbajnok ennek ellenére nem bízza el magát, sőt óvatos az esélylatolgatással: "A tesztek azt mutatják, hogy a BAR-Honda nagyon erős lesz Barcelonában, ráadásul a mi autónk a tesztek során nem volt csúcsformában ezen a pályán – mondta a német. – Az idény első felének legnehezebb viadala következik." Juan Pablo Montoya ezzel szemben bizakodó: arra alapoz, hogy a csapat az idén már 13 napot töltött Barcelonában, amelyek során jó néhány friss tapasztalattal gazdagodott. A kolumbiai az újabb megméretés előtt jótékonysági teniszmérkőzésen vesz részt néhány "kollégájával", reméli, ez is növeli az elszántságát.