Ennek tudható be, hogy tavaly egy futam erejéig vendégszerepelt a Renault Clio-kupában, és az is, hogy a hét végén a Fehérvár-ralin láthatjuk egy Skoda Favorit volánja mögött.
Ferjánczon és Rangán nőtt fel, nem csoda, hogy mindig is vonzotta a rali világa. Nem éppen könnyű versenyt választott (a fehérvárit sokan kis Akropolisz-ralinak is nevezik, és aki ismeri az autógyilkos görög pályákat, tudja, hogy miért), de talán ez áll a legközelebb ahhoz a talajtípushoz, amit a terepraliból ismer.
Persze, a kétkerékhajtású Skoda Favoritot nem éppen ilyen pályákra tervezték, és a tréningen Szalay is elismerte, az Opel Fronterával több esélye lenne az ugratós, gödrös, köves gyorsasági szakaszokon. De hát valahol el kell kezdeni, és a pilóta nem a World Rally Carokhoz szeretné hasonlítani magát, hanem a vele egy kategóriában autózókhoz.
Szalay a navigátorkérdésben is jól döntött, mivel megszokott mitfahrere, Bunkoczi László szolgálatait nem veheti igénybe (ő megszokott ralistársa, Dornai Tibor mellett ül a jobb oldali ülésben), a mostanában a terepraliban tevékenykedő, de korábban ralis babérokat is arató Rack György mellett tette le a voksát.