Palikék a legjobb húsz között

TÓTH ANITA jelenti SmarábólTÓTH ANITA jelenti Smarából
Vágólapra másolva!
2004.06.03. 21:52
Címkék
Árnyékban 48, napon 63 Celsius-fok. Ha ez még nem lenne elég, 420 kilométer szelektív szakasz  műholdas navigációs rendszer és szervizpont nélkül.

Ez volt a csütörtöki penzum a Marokkó-rali mezőnye számára. Az autósok közül széles mosollyal az arcán a veterán Jean-Louis Schlesser érkezett elsőként Smarába, aki annak ellenére megszerezte első szakaszgyőzelmét a viadalon, hogy közvetlenül a rajt után defektet kapott.
Az ellenfeleknek azonban még több gondjuk volt: Sinozuka az utolsó 40 kilométeren már sétatempóban közlekedett, mert ijesztő hangok jöttek a felfüggesztés irányából, az összetettben továbbra is vezető Peterhansel pedig három defektet kapott. (A gumik "aprításában" egyébként Sousa volt a legeredményesebb: ő négy defektet kapott.)
A motorosoknál Isidre Esteve Pujol ünnepelhetett, és nemcsak a szakaszgyőzelmet, hanem az összetettbeli éllovas pozíciót is. Az első nap után vezető Cyril Despres ugyanis 17 percet veszített egy defekt miatt. A spanyolok öröme azonban nem lehet teljes, hiszen favoritjuk, a Dakar-címvédő Joan Roma a verseny feladására kényszerült, mert kiújult a térdsérülése.
A magyarok közül újfent a Palik László, Darázsi Gábor kettős volt a leggyorsabb – a versenyzők maguk is alig merték elhinni, de a parádés kezdés után csütörtökön beverekedték magukat a legjobb húsz közé. A 85 kilométer/órás átlag ugyanis még a rali-világbajnokságon is jónak számít, nemhogy a terepraliban. Palik Lászlóék végig jó ritmusban autóztak, a Nissan ragyogóan bírta a meleget és a terepet egyaránt. "Hihetetlen, hogy ilyen jó helyen állunk, főleg ha belegondolok, honnan indultunk – mondta Palik. – Az első évben már befelé csukták a tábor kapuját, amikor megérkeztünk, most pedig még nem kezdték el osztani az ebédet. Elképesztő!"
Tényleg az, persze az akkori dízel Toyotának sem sok köze van a mostani, érces hangú Nissanhoz. Igaz, nem elég, ha egy autó gyors, azt vezetni is tudni kell.

Szalay Balázsék szerdán három ellenôrzô pontot hagytak ki, ezért a versenybizottság kizárta ôket a küzdelembôl – így az egység már hazafelé tart
Szalay Balázsék szerdán három ellenôrzô pontot hagytak ki, ezért a versenybizottság kizárta ôket a küzdelembôl – így az egység már hazafelé tart
Szalay Balázsék szerdán három ellenôrzô pontot hagytak ki, ezért a versenybizottság kizárta ôket a küzdelembôl – így az egység már hazafelé tart
Sajnos a másik két magyar autós duóról nem szolgálhatunk jó hírekkel. Szalay Balázsék a Frontera technikai hibája miatt (kigyulladt a kardán) szerdán három ellenőrző pontot hagytak ki, és a versenybizottság úgy döntött, nem folytathatják a küzdelmet. Ezért aztán ők csütörtökön elindultak hazafelé. Pedig milyen jó lett volna ez a sivatagi viadal arra, hogy teszteljenek a Dakar előtt…
Kis Sándorék helyzete egy fokkal jobb, róluk csütörtöki lapzártánkkor annyit tudtunk, hogy – a Szaller Zoltán vezette versenykamion mögött, kötélen – célba értek, és némi büntetéssel ugyan, de folytathatják majd a küzdelmet. Persze ha éjszaka sikerül rendbe hozni a kocsit.

Marokkó-rali, a Vk 4. futama
2. nap, Assa–Smara (össztáv: 450 km, ebből szelektív szakasz: 420 km). Autósok: 1. Schlesser, Borsotto (francia, Schlesser-Ford) 4:07:10, 2. Sinozuka, Lurquin (japán, francia, Nissan Pick-Up) 5:29 p h., 3. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 7:40 p h., …18. Palik, Darázsi G. (magyar, Nissan Pick-Up) 50:04 p h. Motorosok: 1. Esteve Pujol (spanyol, KTM) 4:15:17, 2. Coma (spanyol, KTM) 1:51 p h., 3. Sainct (francia, KTM) 3:38 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Peterhansel 7:39:18, 2. Schlesser 5:45 p h., 3. Sinozuka 6:03 p h., …17. Palik 1:23:50 ó h. Motorosok: 1. Esteve Pujol 6:55:14, 2. Sainct 33 mp h., 3. Coma 1:49 p h.
Következik: 3. nap, Smara–Laayoune (össztáv: 338 km, ebből szelektív szakasz: 255 km)

Szavazás

Ön elindulna-e a Dakaron?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik