"Sikerült már néhány jó eredményt produkálnunk Montrealban, remélem, az idén is fekszik majd a kocsinknak az aszfaltcsík. A múlt heti, silverstone-i és monzai tesztek bizakodásra adnak okot, hiszen érezhető a javulás. Az viszont csak a versenyen derül ki, hogy a javulás mire elég a többiekkel szemben. Rosszul kezdődött az idény, de ha mindig csak ezen rágódunk, nem jutunk előre" – nyilatkozta Ralf.
A német az utóbbi hetekben megváltozott, mert amíg korábban szinte mindenre panaszkodott, mostanában próbálja a jobbik oldaláról megközelíteni a dolgokat. A Nürburgringen nem esett neki a rajt után őt kilökő csapattársának, Juan Pablo Montoyának, most pedig a csapat javuló formáját jósolja.
Ám nem mindenki ilyen derűlátó a Williams esélyeit illetően, Gerhard Berger, a BMW egykori sportigazgatója szerint nem sok esélye van a javulásra. "Mindenki azt hiszi, hogy a csapat, akárcsak tavaly, az idény közben feltámad. Azonban ennél sokkal bonyolultabb a helyzet. Tavaly az autó a szezon elején nem volt kiegyensúlyozott, a pilóták panaszaiból pontosan tudtuk, hogy mihez kell kezdenünk. Ám jelenleg Juan Pablo és Ralf elégedett a kocsival, nincs gond az egyensúllyal. Vezetéskor mindenre remekül reagál az autó, és a boxutcában végrehajtott módosításokat is kiválóan érzékelik száguldás közben. Ilyenkor a csapat rádöbben, hogy egyszerűen nem elég gyors az autó, és nagyon nehéz megoldást találni" – fogalmazott Berger.
A Williams tavaly második lett a vb-pontversenyben a Ferrari mögött, a harmadik helyen a McLaren zárt. Az idén a Ferrari első helye nem kérdéses, ám az üldözők újak: a Renault és a BAR Michael Schumacherék legnagyobb vetélytársa. A németnek eddig nemigen okozott gondot egyik csapat sem, 2004-ben csak Monte-Carlóban nem nyert a hatszoros világbajnok. Schumi egyébként új csúcsra tör a hét végén, ő lehet az első, aki hétszer győz ugyanazon a pályán.