A Kanadai Nagydíj után több kérdés is megfogalmazódott a Formula1 szakértőiben, például hogy meddig tart Michael Schumacher győzelmi sorozata, és hogy miért képtelen ugyanarra a teljesítményre Szato Takuma a BAR-Hondával, mint csapattársa, Jenson Button?
Előbbire Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója, utóbbira Dave Richards, a BAR csapatfőnöke adott (kitérő) választ. "Nagyon nehéz megjósolni, hogy el lehet-e veszteni innen a világbajnoki címet. Nem szeretjük azt mondani, hogy nem, mert az ostobaság lenne tőlünk. Michael elképesztően vezet az idén, hihetetlen, amit produkál. Rubensnek is kiváló szezonja van, de Michael annyira jó, hogy elbújik az árnyékában. Eddig nagyon kiegyensúlyozottak vagyunk, de biztos vagyok benne, hogy a BAR, a Renault, a Williams vagy a McLaren az új autójával még az idén meg fog lepni minket – nyilatkozta Brawn. – Nem az a célunk, hogy uraljuk a Formula–1-et, csupán arra törekszünk, hogy versenyképesek legyünk. Az elmúlt nyolc évben ezt sikerült megvalósítanunk, ami miatt nagyon boldogok vagyunk. Számunkra is szokatlan érzés, hogy ilyen sokat nyerünk, ez elsősorban a többiek teljesítményén múlik. Éppen ezért nem mondhatjuk azt, hogy ez sokáig fog tartani."
Csapatfônöke szerint Szato óriási tehetség, csak eddig még nem mutatta meg, hogy mit tud
Az elmúlt szezonokhoz képest Dave Richards, a BAR csapatfőnöke is igen kényelmes helyzetben van, és kicsit hasonlít is a brackleyi csapat felállása a Ferrariéhoz abban, hogy az egyik pilóta rendkívül jó eredményekre képes, míg a másik képtelen kilépni az árnyékából. Jenson Button hatszor állt már dobogón az idén, míg Szatónak meg kellett elégednie két ötödik hellyel, amelyek mellett öt motorhibát jegyez. "Takuma óriási tehetség, és az én feladatom, hogy kihozzam belőle a tudást. Ha egyszer elkapja a fonalat, nem lehet majd megállítani. Sok ilyen autóversenyzőt láthattunk már, csak a nagy pillanatot kell megvárni. Mi is tehetünk ennek érdekében, növelnünk kell az elhivatottságát, és le kell vennünk a terhet a válláról. Nem tagadjuk, hogy eddig csalódást okozott, mert a sebessége megvan ahhoz, hogy Jensonhoz hasonlóan szerepeljen, de mindig elbaltázza valahogy. Le kell szoktatnunk erről" – fogalmazott Richards, aki nem tért ki Szato motorhibáira, amely minden bizonnyal a japán agresszív vezetési stílusával magyarázható. Végül egy hír Felipe Massáról. A Sauber brazil versenyzője nagy sebességnél kicsúszott, és a falnak ütközött Montrealban, és bár megfigyelésre kórházba szállították, nincs akadálya annak, hogy induljon az Egyesült Államok Nagydíján. A brazil először fog versenyezni Indianapolisban, 2002-ben ugyanis büntetése miatt Heinz-Harald Frentzen beugrott helyette a svájci kiscsapatba, tavaly pedig a Ferrari tesztpilótájaként dolgozott.