Baumgartner Zsolt legutóbb ponttal tért haza Amerikából, ám nem sok ideje maradt az ünneplésre. Jó néhány kötelezettségének kellett eleget tennie az elmúlt másfél hétben (többek között Angliában vett részt egy reklámfilmforgatáson), szerdán pedig már ismét repülőre szállt, hogy a csapattal közösen elutazzon Franciaországba.
– A csapaton belül téma még a legutóbbi viadal? – Mindenki vigyorog rám és kedves velem, de a pontszerzés már a múlt, most mindenkinek az újabb feladatra kell koncentrálnia, arra, hogy a francia futamon is ügyesek legyünk. – Önben tudatosult már, hogy a neve felkerült a pontszerzők listájára? – Viszonylag hamar feldolgoztam a tényt, talán már rögtön azután, hogy hazaértem Magyarországra. Szerintem nem jó, ha az ember sokáig pörget ilyen álmokat az agyában, mert a végén még elfelejti, hogy mi is a feladata.
Paul Stoddart csapatfônök (balra) és Baumgartner Zsolt önfeledt ünneplését most újra kemény munka váltja fel a Minardinál
– És mi lenne az? – A hét végén jó tempót autózni, az edzéseken legalább olyan jól teljesíteni, mint Amerikában, és végül célba érni a versenyen. – Úgy érzi, hogy most is van esélye a csapatnak a pontszerzésre? – Reálisan nincs, de sohasem lehet tudni… Mi mindenesetre megpróbáljuk majd a lehető legtöbbet kihozni az autóból, aztán meglátjuk, ez mire lesz elég. – Kapnak új alkatrészeket erre a hétvégére? – A csapat az elmúlt két hetet szélcsatornában töltötte, és az ott szerzett tapasztalatok alapján elkészült egy új motorháztető, amelyet a pénteki edzésnapon próbálunk majd ki. No és egy-két apróbb aerodinamikai változtatásra is sor kerül.
Nissany üléspróbán
Magyar vonatkozású Formula–1-es hír, hogy a gyorsasági autós országos bajnokság formulaautós címvédôje szerdán üléspróbán vett részt a Jordan-istállónál és július közepén két napot teszteli a csapat sárga négykerekűjét. Az izraeli Chanoch Nissany már évek óta a hazai sorozatban versenyez a Szász Motorsport színeiben, és ôt ugyanúgy Frank Tamás ajánlotta Eddie Jordan figyelmébe, mint tavaly Baumgartner Zsoltot.
– Mi lehet a siker titka a francia aszfaltcsíkon? – A pálya utolsó két kanyarját tavaly építették át, úgyhogy szerintem az idén nem lesz jelentős változás. Szeretem Magny-Cours-t, mert gyors és lendületes. Két gyors sikánnal, nagy sebességű kanyarokkal – a célegyenes utáni bal-jobb például elég gyors – nagy féktávokkal. Összességében is jó a ritmusa, nem olyan pálya, amelyiken megölöd a sebességet, hanem inkább viszed magaddal.