A BAR-nak előny a hazai pálya

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.07.08. 21:28
Címkék
"Mindenki jobban játszik a saját pályáján"  idézte az ősi futballbölcsességet a BAR csapatfőnöke, David Richards, akinek brit pilótája, Jenson Button a hét végén bravúrra készül Silverstone-ban.
Nem titok, a fiatal, nagyon tehetséges versenyző szeretné már végre megszerezni pályafutása első világbajnoki futamgyőzelmét. És hol máshol nyílna erre kedvezőbb alkalom, mint otthon?
A szervezők körülbelül százezer brit szurkolóra számítanak, és ők vélhetően kivétel nélkül Buttonért szorítanak majd.
Az idény tíz versenyéből kilencet megnyerő Ferrarinak sem kell azonban pánikba esnie, hiszen a legutóbbi silverstone-i teszten rendkívül versenyképes volt Michael Schumacher piros autója, ráadásul az utóbbi években a maranellóiak sokszor ünnepelhettek Silverstone-ban: legutóbb Rubens Barrichello pezsgőzött a győzelme után.
Persze, az igazsághoz tartozik, hogy az idény során eddig tíz versenyből kilencet megnyerő Schumachernek a mumusa ez a pálya. Az emlékezetes 1999-es balesete óta mindössze egyszer tudott itt nyerni, négyszer kiesett, egyszer kizárták. Ennél rosszabb statisztikája csak a hazai nagydíján van Schuminak, aki azonban sohasem érdekeltek igazán a számok. "Olyan verseny után, mint amilyen a Francia Nagydíj volt, már alig várom a következőt" – mondta a hatszoros világbajnok, aki az elmúlt hét végén négykiállásos taktikával is győzni tudott.
Öccsét, Ralfot ezúttal is Marc Gené helyettesíti a Williamsnél. Az eddig is nyilvánvaló volt, hogy a kettős csigolyarepedés miatt "betegszabadságon" lévő pilóta kapcsolata nem éppen baráti a csapattársával, Juan Pablo Montoyával. Ez abból is kiderül, hogy a kolumbiai fel sem hívta őt, hogy az egészségi állapota iránt érdeklődjön. Montoya azt mondta, nincs ezen mit csodálkozni, azért nem hívta fel, mert nem tudja a számát…
Az idény végén egyébként mindkét pilóta elhagyja, a csapatot, Montoya a McLarenhez szerződik, Ralf pedig a Toyotához, amely a hírek szerint áttérne a Michelin-abroncsokról a Bridgestone-okra. A gumigyár szóvivője semmi konkrétumot sem közölt az újságírókkal, azt azonban elmondta: a Bridgestone örülne neki, ha a Ferrari mellett még egy ütőképes csapata lenne.
És még egy hír a háttérből: húszévi munka után távozik posztjáról Nick Hayes, a motorszállító Cosworth Racing technikai igazgatója. A Cosworth Racing a Ford konszern tagja, s jelenleg a Jaguar, a Jordan és a Baumgartner Zsoltot is foglalkoztató Minardi számára készít erőforrásokat. A Formula–1-es munka a jövőben két részlegre oszlik a coventryi székhelyű vállalatnál, a versenyzéssel kapcsolatos ügyekért Simon Corby, míg a motorfejlesztésért Alex Hitzinger lesz felelős.
Legfrissebb hírek

„Megnehezítem a saját életemet" – Norris elvesztette a vezetést a bajnokságban

F1
25 perce

Hétfői sportműsor: Kecskemét–Újpest meccs az NB I-ben, BVSC–Vasas az NB II-ben

Minden más foci
56 perce

Meglepetés, a Saint-Étienne legyőzte a Lyont a Ligue 1-ben

Francia labdarúgás
57 perce

A Real Madrid a 93. percbeli Valverde-rakétával győzött az Athletic Bilbao ellen

Spanyol labdarúgás
1 órája

„Mégis hova kellett volna mennie Verstappennek?" – a Red Bull értetlenkedett, az FIA érvelt

F1
1 órája

Kikapott az Atalantától és távolodik a kupainduló helyektől a Milan

Olasz labdarúgás
1 órája

A Leverkusen botlásával a Bayern a következő fordulóban akár bajnok is lehet

Német labdarúgás
2 órája

Hosszabbításban az USA nyerte meg a női jégkorong-vb-t

Jégkorong
2 órája
Ezek is érdekelhetik