Herczig Norbertről eddig is tudtuk, hogy nem mindennapi tehetség, de a raliban az az igazi mérce, ha valaki már abszolút futamgyőzelemmel is büszkélkedhet. Nos, az elmúlt hét végétől kezdve neki ez is megvan – Tóth Imre navigálásával ugyanis megnyerte a Veszprém-ralit. – Megemésztette már a történteket? – Szerencsére az ilyen falat nem akad az ember torkán – mosolyog Herczig Norbert. – Így egy nap elteltével már kezdem lassan felfogni, hogy nyertem, meg azt is, hogy ettől semmi sem változott. Jönnek megint a dolgos hétköznapok. – Miért, korábban azt hitte, hogy ha egyszer nyer, akkor minden megváltozik? – Dehogyis! Tudom, hogy nem kell attól hanyatt vágódni, hogy ez most sikerült. Nekünk egy kicsit gyorsan is jött, van aki több évet vár rá, és még akkor sem biztos a siker. – Hogy aludt szombat este annak tudatában, hogy életében először vezet az abszolútban?
Herczig elôször nyert abszolútban (Fotó: Kollár Attila)
– Meglepően jól. Egyáltalán nem görcsöltem. – Amúgy görcsölős fajta? – Nem kifejezetten, de egészséges versenydrukk mindig van bennem. Most érdekes módon nem éreztem magamon nyomást amiatt, hogy vasárnap én voltam az első az úton. Hihetetlen érzés volt, hogy én mentem oda elsőként a gyorsasági szakaszokra, hogy én álltam be elsőnek a rajthoz. – Az utolsó szervizpark bejáratánál megkönnyezte ezt a győzelmet. – Tényleg eléggé meghatódtam, főleg attól, hogy mennyire örül a csapat. A kislányom születése és a feleségemmel való megismerkedés után ez volt a harmadik legszebb dolog az életemben. – Pedig mennyire távolinak tűnt ez a szezon elején. Akkor úgy nézett ki, hogy nem is tud versenyezni. – Azt szoktam mondani, hogy semmi sem történik véletlenül. Ha márciusban kérdez, azt mondtam volna, nagy szerencsétlenség, hogy nem tudtam folytatni a kis Citroennel, most azonban azt mondom, szerencse, hogy akkor nem állt össze a háttér. Két versennyel később ugyanis jött ez az Octavia. – Az idén öt futamból négyet más pilóta nyert, ami azt jelenti, hogy a pontverseny is szoros. Gondol néha a bajnoki címért folyó csatára? – Egyelőre egyáltalán nem foglalkozom vele. Mindössze három versenyt teljesítettem az idén, ezek után nem érdemes számolgatni. Csak akkor lenne értelme, ha a soron következő egy-két versenyen is jó helyen érnénk célba. Akkor megnéznénk, érdemes-e elindulni az utolsó futamon. – Miért, ez most még kétséges? – Ôszintén szólva az utolsó versenyre egyelőre nincs meg az anyagi hátterünk. – Eddig csak murván versenyzett az Octaviával, viszont most aszfaltos futamok jönnek. Mit vár a Michelin Budapest-ralitól? – Nem tudom, és ezt most őszintén mondom. Eddig összesen a fehérvári prológon mentem aszfalton, de ott is murvafutóművel, úgyhogy mindenképp össze kell hoznunk egy hosszabb aszfalttesztet a főváros környéki viadal előtt. Be kell állítanunk az autót, kiismerni, hogy miként viselkedik aszfalton. Ez lesz az első versenyünk ilyen pályaviszonyok közt, és bár korábban én aszfalton voltam elememben, a World Rally Car egészen más, mint egy kétkerékhajtású gép. Szóval Budapesten a tisztes helytállásban bízom, aztán majd menet közben meglátjuk, hogy ez helyezésben mit jelent…