A Renault V6-os bajnokság és a Dallara Nissan-világsorozat jövőre egyesülni fog, és Renault-világsorozatként indul útjára jelentették be Párizsban a két sorozat szervezői.
Az új, 450 lóerôs négykerekût, amely egyelôre csak a tervezôasztalon létezik, októberben mutatják be
Az új, 450 lóerôs négykerekût, amely egyelôre csak a tervezôasztalon létezik, októberben mutatják be
A hírt számunkra az teszi különösen érdekessé, hogy a tíz versenyt felölelő 2005-ös idény során Magyarországra is ellátogat a mezőny. A Hungaroringen pedig a Formula–1-hez hasonló felhajtást szeretnének csinálni, színvonalas betétfutamokkal, látványos show-műsorokkal, Formula–1-es Renault-bemutatóval. Mindezt ráadásul ingyen tekinthetik meg az érdeklődők, akik akár a boxutcába és a paddockba is belátogathatnak. Az autók a jelenleg is zajló Dallara Nissan-sorozat négykerekűihez hasonlítanak majd, a kasztnit továbbra is a Dallara építi, a három és fél literes, mintegy 450 lóerős motort pedig a Nissan szállítja. A Formula–1-es biztonságtechnikát, a kormányművet, a fékeket, az egyéb kiegészítőket és mindenekelőtt a pénzt a sorozatnak nevet adó Renault szolgáltatná. A két ötletgazda Jean-Paul Mari, a Renault Sport versenyigazgatója és Jaime Alguersuari, a spanyol központú Dallara Nissan-sorozat stratégája. A párizsi bemutatón mindketten azt hangsúlyozták, hogy az új sorozatban szereplő csapatok alacsony költségvetésből dolgoznak majd; mindannyian ugyanazt a technikát használják, amitől kiegyenlített lesz a mezőny; a szurkolók pénztárcáját is megkímélik, ráadásul – bizonyos időpontokban – közel engedik őket a főszereplőkhöz. Bár nem mondták ki, ezekkel a Formula–1 gyengéit próbálják kihasználni, és azokra a részletekre erősítenek rá, amelyek miatt az F1 válságba került. Ehhez magas szintű promócióra, élő televíziós közvetítésre és nagynevű pilótákra is szükség lesz. A szervezők egyelőre nem hirdették ki a versenyek időpontjait, ezekkel megvárják az F1 és a MotoGP irányítóit, és lehetőség szerint az üres hétvégékre teszik a viadalokat. A magyar futam – amelyre valószínűleg júniusban kerül sor – mellett Spanyolországban (Barcelona vagy Bilbao), Olaszországban (Monza), Nagy-Britanniában (Donington Park), Franciaországban (Le Mans), Portugáliában (Estoril), Németországban (Oschersleben), Hollandiában (Zandvoort) és Belgiumban (Spa vagy Zolder) rendeznek versenyt, és ha összejön, a monacói F1-es futam betétversenyeként is lesz egy viadal. A futamokat a Dallara Nissan mintájára bonyolítanák le, azaz lenne egy rövidebb és egy hosszabb verseny. A betétversenyek közül kettő már biztos, a Formula Renault 2000 Európa-bajnokság és a Megane-kupa mindegyik állomáson szerepelni fog. A Megane-ok a német túraautó-bajnokságban szereplő autókhoz hasonlítanának, 930 kilogrammos súlyukhoz 320 lóerő társulna. Emellett veterán versenyautók viadala vagy bemutatója is elképzelhető, és nem kizárt, hogy a hazai Renault Clio-kupa egyik versenyét is megrendezik a hét végén. A Renault-világsorozat látszólag nevelőkategória lenne a fiatal pilóták számára, a Formula–3000-es nemzetközi sorozatból GP2-vé alakuló széria legnagyobb konkurenciája. Alguersuari és társai hangsúlyozták, hogy mindenképpen Bernie Ecclestone-tól független bajnokságot akarnak, de gazdaságilag maradnak az F1A-sorozatok partnerei, a GP2-nek ugyanis a Renault szállítja a motort 2005-ben. Talán az új sorozat nem is a GP2-vel akar rivalizálni, a felépítésére és a körítésére vonatkozó tervek szerint az F1 szurkolótáborát akarja elcsábítani. Mari kiemelte, hogy az álmuk egy olyan sportesemény létrehozása, amely Franciaországban a Roland Garrosszal, a Tour de France-szal vagy a Le Mans-i 24 órás viadallal vetekszik. "A jövő most kezdődik" – szólt a rendezvény szlogenje. A tervek nagyon szépen hangzanak, és Nyugat-Európában biztosan vevők lesznek rá az emberek, Magyarországon viszont más a helyzet, de egy jól szereplő magyar pilóta itt is kivinné a szurkolókat a Ringre.