Tavaly Juan Pablo Montoya tarolt a Német GP-n, 65 másodperces előnnyel nyert David Coulthard előtt, ehhez fogható különbség nem volt még az elmúlt tíz évben a száguldó cirkuszban az első és a második helyezett között. Rubens Barrichello, Kimi Räikkönen és Ralf Schumacher hármas rajtkarambolja után Michael Schumacher óriási csatát vívott Jarno Trullival és DC-vel a dobogóért, és amikor végre feljött a második helyre, defektet kapott, amely miatt visszacsúszott a hetedik pozícióba. Az idén minden bizonnyal más lesz a forgatókönyv: Ralf az indianapolisi balesete során elszenvedett kettős csigolyatörése miatt el sem indulhat a versenyen, amelyen az idény eddigi alakulását tekintve óriási meglepetés lenne Montoya fölénye. Michael Schumacher ugyanis 2003-mal ellentétben az idén minden körülmények között a mezőny legjobbja tud lenni, ennek is tudható be az eddigi 11 versenyen aratott tíz győzelme. Ráadásul az is hajtja a németet, hogy csapatával már ezen a futamon megszerezheti a konstruktőr-világbajnoki címet. Ehhez az kell, hogy a Ferrari 13 ponttal többet szerezzen, mint a Renault-csapat.
2001-ben Luciano Burti (a levegôben) és Michael Schumacher (hátsó légterelô nélkül), tavaly Kimi Räikkönen (jobbra) törte ripityára négykerekûjét a Német Nagydíj elsô kanyarjában – az idén is történhet baleset
Rajtkarambol persze ezúttal is előfordulhat, a hockenheimi Nordkurve hírhedt a baleseteiről. Csak hogy az elmúlt tíz évet említsük, 1994-ben Mika Häkkinent egy versenyről eltiltották a heveskedése miatt, 2001-ben Luciano Burti hatalmasat repült, miután nekiütközött Michael Schumacher Ferrarijának, és ugye ott van a tavalyi baleset, amely nagyban befolyásolta a vb alakulását, hiszen Räikkönen értékes pontokat veszített. A finnek az idén nincs esélye a világbajnoki cím megszerzésére, de ha jól hajrázik, a dobogóra még odaérhet. A Francia Nagydíjon bevetett új McLaren MP4-19B-vel Silverstone-ban meg tudta szorongatni Michael Schumachert, és úgy érzi, ebből erőt merítve újabb jó eredményt érhet el. "Nagy-Britanniában nagyon elégedettek voltunk az autóval, versenyképesek voltunk vele, és remélem, ez most is így lesz. A kocsiban több van, mint amit akkor kihoztunk belőle, a múlt heti tesztelésen sikerült továbbfejlesztenünk. A hockenheimi pályán nagyon nagy élvezet autózni, főleg az olyan jól irányítható autóval, mint amilyen a 19B" – mondta Räikkönen. A McLarennek és a többi michelines csapatnak tavaly az egész nyári időszakban előnyt jelentett a meleg aszfalt, a Michelin gumik ezen rendre megverték a Bridgestone-t használó Ferrarit. A francia abroncsokat használók fölénye a Német és a Magyar Nagydíjon csúcsosodott ki, az ötvenfokos aszfalton Hockenheimben a hetedik, a Hungaroringen a nyolcadik helyen ért célba a bridgestone-os, azaz Michael Schumacher. Az idén azonban kiegyenlítődtek az erőviszonyok, így Schuminak emiatt sem kell aggódnia. "Az idén már többször bebizonyosodott, hogy a gumijaink a forró aszfalton is elég erősek, és miután a múlt heti teszteken jó eredményeket értünk el, nem aggódunk amiatt, hogy megismétlődik a tavaly nyári eredménytelenség. Augusztusig már nem lehet tesztelni, de biztosak vagyunk abban, hogy jól felkészültünk a következő három futamra" – mondta Szuganuma Hiszao, a Bridgestone technikai igazgatója.