"Nem lesz könnyű megismételni a tavalyi győzelmemet, mert az ellenfeleink sokkal agresszívabbak, mint tavaly. Mindenesetre ezen a pályán általában jól megy nekünk, úgyhogy nagyon magabiztosan megyünk Hockenheimbe" – nyilatkozta Montoya. A Williams az indianapolisi versenyen súlyos balesetet szenvedő Ralf Schumacher távollétében "félkarú óriásként" utazik a versenyekre, Montoya mellett a tesztpilóták kapnak lehetőséget. Marc Gené nem tudott élni vele sem Franciaországban, sem Nagy-Britanniában, ezért Németországban Antonio Pizzonia ülhet be a négyes rajtszámú Williams-BMW-be.
A BAR-csapat az elmúlt néhány versenyen visszaesett, Jenson Button az elmúlt három versenyen nem állhatott fel a dobogóra, pedig előtte hét versenyből haton pezsgőzhetett. Szato Takuma az Egyesült Államokban megvillant, de azóta neki sem megy igazán. A Toyota új autóval érkezik Hockenheimbe, hogy mekkorát lép előre vele Ralf jövőbeli csapata, azt egyelőre nem lehet megjósolni. "Szimulációs programokból kiszámoltuk, körülbelül mennyit javulunk, de pénteken derül csak ki, hogy ezek az adatok mit is jelentenek a versenypályán" – fogalmazott Mike Gascoyne, a Toyota technikai igazgatója. A jeles szakember az idény elején érkezett a kölni csapathoz, az eddig használt autó tervezéséhez és építéséhez nem járulhatott hozzá nagyban, de a TF104B már az ő irányítása alatt készült el.
A Jaguarnak ezen a versenyen 14 pontot kellene szereznie ahhoz, hogy utolérje a Saubert (persze, ha a svájciak nem szereznek pontot), és a konstruktőrök között a hatodik helyre ugorva megtarthassa Mark Webbert a 2005-ös idényre. Erre minimális az esély, úgyhogy a Williams-istálló állítólag már felkészült arra, hogy a Német Nagydíjat követő napokban megnevezze az ausztrált, mint egyik 2005-ös versenyzőjét. A Magyar Nagydíj előtt egyéb bejelentések is várhatóak, a jól értesültek szerint a Toyota Jarno Trulli, a Renault pedig Giancarlo Fisichella érkezését jelenti be augusztus első felében. Ezekből a pletykákból pedig egyenesen következik, hogy Nick Heidfeld lesz a favorit a Williams másik autójára. A jelek szerint egyébként a 2005 előtti holt idényben a Ferrari és a BAR kivételével mindegyik csapat lecseréli legalább az egyik pilótáját.