Hermetikusan lezárták a pályát Békéscsaba és Gyula között, az egész nap csepergő eső elállt, mi több, a nap is előbújt a felhők közül, igazán ideális időben versenyezhetett a Tour de Hongrie mezőnye a viadal negyedik napján.
Remák Zoltán (középen) és alakulata nyerte meg a Békéscsaba–Gyula–Békéscsaba távon rendezett csapatidôfutamot, és ezzel összetettben átvette a vezetést (Fotó: Kiss Zoltán)
Remák Zoltán (középen) és alakulata nyerte meg a Békéscsaba–Gyula–Békéscsaba távon rendezett csapatidôfutamot, és ezzel összetettben átvette a vezetést (Fotó: Kiss Zoltán)
Sorsdöntő szakaszra került sor: a csapatidőfutam a várakozásnak megfelelően át is rendezte az összetett élmezőnyét - az etap végén egy jó ismerős, a tavaly az összetettben győztes Remák Zoltán húzhatta fel a sárga trikót. Az együtteseket hárompercenként indították, elsőként a csapatverseny utolsó helyezettje, a Postás SE indulhatott útnak, s Dömötör Sándor tanítványai meg is tettek minden tőlük telhetőt, több külföldi együttest is megelőztek. Az első igazán jó időeredmény az Amsterdam Combination nevéhez fűződik, a hollandok 55:45 perc alatt teljesítették a 45 kilométeres távot. Remekelt a svéd Cykelcity és az osztrák U23-as válogatott is, de az ukrán pályaválogatott őket is közel két perccel felülmúlta. A világbajnok Poplatajkóval felálló ukrán sor a szám igazi specialistája, s a jó eredmény elárulja: az ukránok az athéni olimpián is előkelő helyekért küzdenek majd. Utolsó előttiként indult a P Nívó-Betonexpressz-FTC, s a zöld-fehérek nem sokkal maradtak el az ukránoktól, sőt, két percet behoztak az ausztrál Cyclingnews.com csapatán, vagyis a hazai kerekesek kezdhettek reménykedni. Igen ám, de a Podbrezová - élén a címvédő Remák Zoltánnal - még az ukránokat is felülmúlta: a szlovákok megszerezték a szakaszgyőzelmet, Remák pedig átvette a vezetést az összetettben. Három nappal a budapesti befutó előtt az új sárga trikós előnye majdnem három perc a legjobb magyarral, a negyedik helyen álló Lengyel Tamással szemben, vagyis Stubán Ferenc edző-menedzser kiadhatja a jelszót: a hegyekben támadni kell! A délután még egy szenzációs hírt is tartogatott: Magyarországra ékezett Jean-Marie Leblanc, a világ legnagyobb kerékpárversenyének igazgatója. A Tour de France első embere este a budapesti francia nagykövet és a Francia Intézet igazgatójának vendége volt, pénteken magánprogramon vesz részt, majd szombaton és vasárnap megtekinti a magyar körverseny szakaszait is. Ez bizonyára a mezőnyben tekerőket is doppingolja majd. ---- TÖRTÉNELEM. Pénteken - a Tour történetében először - Karcagról rajtol, majd Miskolcra látogat a karaván. A borsodi megyeszékhely az egyik legnagyobb hagyományokkal büszkélkedő város a verseny történetében, korábban már tizenhárom alkalommal látta vendégül a mezőnyt. Először 1926-ban látogatott Miskolcra a Magyar körverseny, akkor a későbbi összetett győztes Vida László szerezte meg a szakaszgyőzelmet. A legutóbb 2003-ban volt itt a befutó, akkor a ferencvárosi Lengyel Tamás ért fel elsőként a komlóstetői emelkedőre.
DRÁGA KISDOLOG. Fejenként nyolcezer forintot fizet az a nyolc kerékpáros, aki a Tour de Hongrie második szakasza során rossz helyen végezte el a kisdolgát. A szabályok nem tiltják, hogy a bringások az órákig tartó verseny során könnyítsenek magukon, ám az említett nyolc kerekes (volt köztük magyar és külföldi egyaránt) a Balatönföldvár és Pécs közötti 166 kilométeres etapon ezt az egyik település kellős közepén, a nézők szeme láttára tette. A büntetésük illetlen magatartásért fejenként 50 svájci frank. Legközelebb nyilván jobban meggondolják, hol állnak majd meg.
MILLIÓS KERÉKPÁR. Az FTC csapata alaposan felkészült a békéscsabai időfutamra, Lengyel Tamásék speciális kerékpárral álltak rajthoz. Elég csak az abroncsot kiemelni: ebben az évben ugyanilyen kerekeken gurult a T-Mobile csapata a Tour de France-on, ebből a 2004-es modellből egy pár félmilliót kóstál. Nem csoda hát, ha a zöld-fehérek jól felszerelt TREK-kerékpárjainak összértéke darabonként meghaladja az egymillió forintot. ---- 31. Tour de Hongrie. 3. szakasz a Békéscsaba Nagydíjért, csapatidőfutam
Békéscsaba-Gyula-Békéscsaba (45.4 km): 1. Podbrezová (szlovák, Remák, Prazdnovsky, Husar, Hecl, Keliar, Glajza) 53:32, 2. Ukrajna (Jakovlev, Ribin, Poplatajko, Popkov, Kononenko, Guga) 54:08, 3. P-Nívó-Betonexpressz-FTC 1 (Lengyel Tamás, Nagy Róbert, Szekeres Csaba, Garamszegi László, Kiskó Gábor, Víg Aurél) 54:22. Összetett verseny a DHL Nagydíjért: 1. (sárga trikóban) Remák Zoltán 9:08:25, 2. Prazdnovsky 1:55 perc hátrány, 3. Thuaux (ausztrál, Cyclingnews.com) 2:08 p h., 4. Lengyel Tamás 2:54 p h. Gyorsasági pontverseny a Toyota Nagydíjért: 1. (piros trikóban) Martin Prazdnovsky. Hegyi pontverseny a Michelin Nagydíjért: 1. (kék trikóban) Phil Thuaux. A legjobb magyar kerekes (Port.hu Nagydíj): 1. (bordó trikóban) Lengyel Tamás
A következő akadály A Tour de Hongrie ötödik napján újabb kemény ellenfél vár a mezőnyre: a szél. Az Alföld hosszú egyeneseiben darabokra szaggathatja a bringássorokat - ahogyan a balatoni szakasz során tette -, s szinte lehetetlen védekezni ellene. Legyen akármilyen nagy a szél, Miskolcon újra száguldani fog a mezőny, a befutó közelsége szinte repíti majd a versenyzőket, akikre az utolsó kilométereken a Bükkben még néhány húzósabb emelkedő vár, s a célkapu is egy meredek emelkedő tetején, Komlóstetőn lesz felállítva.