Cirkusz kell a népnek - ez pénteken is bebizonyosodott. Az újpesti alsórakparton kezdődött a Michelin Budapest-rali prológja, és bár a szlalomszerű különverseny eredménye nem számít bele a futam végeredményébe, rengeteg nézőt vonzott.
A Turi Tamás, Kerék István kettôs kezdett a legjobban a tizes szorzójú Európa-kupa-viadalon (Fotó: Meggyesi Bálint)
A Turi Tamás, Kerék István kettôs kezdett a legjobban a tizes szorzójú Európa-kupa-viadalon (Fotó: Meggyesi Bálint)
Veteránautók, szpíker, zene - minden show-elem együtt volt ahhoz, hogy jól szórakozzon a közönség, és bár ennek a kis bemelegítésnek (mint általában a prológoknak) nem sok köze volt az igazi ralihoz, mégis nagy tetszést aratott. Több ezren tolongtak a szalagkorlátok mögött, és éltették kedvenceiket, akik pedig igyekeztek mindent megtenni annak érdekében, hogy kiszolgálják a rajongóikat. A presztízsjelentőségű győzelmet a Turi Tamás, Kerék István páros szerezte meg. "A prológnak nincs igazán tétje, csak lélektanilag van jelentősége ennek a sikernek - mondta az Octavia WRC pilótája. - A felkészülésünk jól sikerült, elég sok lehetőséget kaptunk a tréningezésre, és nekem tetszenek is ezek a pályák, úgyhogy remélem, lesz keresnivalónk ezen a viadalon. Összesen húsz kilométert tudtunk tesztelni a futam előtt, nagyjából beállítottuk a teleszkópokat, és ha az Octavia úgy viselkedik, mint az első versenyeken, akkor én már nagyon elégedett leszek vele." Az utóbbi kijelentés egyáltalán nem meglepő, hiszen az idény elején Turi szenzációsan kezdett - az első két aszfaltos viadalt megnyerte. A prológon a második helyet Aschenbrenner György kaparintotta meg, és nem maradt el sokkal tőle a másik A8-as favorit, Turán Frigyes sem. Ôk ketten jó viszonyban vannak egymással, ám ez egyiküket sem akadályozza meg abban, hogy a másik legyőzésére törekedjen. Meglepően jól kezdett a cseh Trneny is, aki az előzetes hírekkel ellentétben nem egy Focust, hanem egy Corolla WRC-t állított csatasorba, és megelőzte vele Szabó Gergőt, valamint a Szuper 1600-as géposztály legjobbját, Bútor Róbertet. Ezekből az eredményekből azonban nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, hiszen az igazi küzdelem szombaton kezdődik majd a Mátrában.
18. nemzetközi Michelin Budapest-rali a Mol-kupáért Prológ. Abszolút sorrend (nem hivatalos): 1. Turi Tamás, Kerék István (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 1:11.1, 2. Aschenbrenner, Percze (V-Max Asi Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:11.4, 3. Turán, Csökő (Turán Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:11.8, 4. Trneny, Pritzl (cseh, Toyota Corolla WRC) 1:12.2, 5. Szabó G., Kerék B. (Castrol Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 1:12.9, 6. Bútor, Tóth V. (Citroen Total Rally Team, Citroen Saxo Szuper1600) 1:13.7