Bútorék a hét végén halmozták az élvezeteket

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.08.08. 20:45
Címkék
Elszomorítóan kevesen maradtak a vasárnapi versenynapra. A World Rally Carok az idén meghozott szabályok miatt eleve nem lehettek ott a reggeli rajtnál (pontosabban ott lehettek volna, csak nem értékelték volna őket az Európa-kupában, akkor meg minek), és a topkategória versenyzőin kívül is sokan úgy gondolták, elég volt az ob-futam távja, nem költenek pénzt (méghozzá nem is keveset) a vasárnapi napra csupán egy elismerő hátbaveregetésért.
És ahogy a mezőny fogyott - az első nap 111-en rajtoltak, vasárnap már csak 21-en -, úgy csappant meg az érdeklődés is. Valamelyik pilóta mondta, hogy ezen a napon nagyon figyelni kellett arra, nehogy becsússzon az ember az árokba, mert nincs senki a pálya szélén, hogy visszasegítse az útra. Hatalmas volt a kontraszt a két versenynap között: példának okáért Szuha főutcájának két oldalán szombaton egymást érték a szurkolók autói, vasárnap azonban alig lézengett ott pár ember.

Bútor Róbert (kis képünkön) és Tóth Vilmos az idén többet már nem versenyez itthon (Fotó: Meggyesi Bálint)
Bútor Róbert (kis képünkön) és Tóth Vilmos az idén többet már nem versenyez itthon (Fotó: Meggyesi Bálint)
Bútor Róbert (kis képünkön) és Tóth Vilmos az idén többet már nem versenyez itthon (Fotó: Meggyesi Bálint)
A Bútor Róbert, Tóth Vilmos párosnak azonban még ez sem tudta a kedvét szegni. Szombaton megszerezték a bajnoki címet a Szuper1600-as kategóriában, és ahelyett, hogy este ünnepeltek volna, korán lefeküdtek, mert úgy gondolták, mivel az idén többet már nem versenyeznek itthon, megérdemli a közönség, hogy még egy napig láthassa őket. No és nem utolsó sorban jó esélyük volt az Európa-kupa-futamgyőzelem megszerzésére.
Végül azonban mégsem volt könnyű dolguk, hiszen az időjárás mindenkit megtréfált. Az egyik pillanatban még tűzött a nap, a másikban meg zuhogott az eső, de annyira, hogy veszélyes vízátfolyások nehezítették a pilóták dolgát. Szinte lehetetlen volt jó gumit választani, Bútor mondta is, hogy időnként alig tudta az úton tartani a kocsit. Ennek ellenére simán nyerni tudott, a bajnoki címe mellé ugyanazon a hétvégén egy Ek-sikert is begyűjtött.
A második helyen Martin László érkezett, aki két év kihagyás után tért vissza a ralipályákra, és az idén eddig nem sok szerencséje volt - mindig tönkrement az autója. Most élvezte, hogy végre megy a gép, emiatt indult az Európa-kupában, és az N-csoport küzdelmeit meg is nyerte az osztrák Andreas Aigner előtt. A "sógornak" a viadal első két napja nagyon tetszett, a vasárnapit azonban nem élvezte annyira. Nem a pályákkal volt baja, hanem azzal, hogy nem volt közönség, meg hogy jóformán a mezőnyből sem maradt semmi, úgyhogy nem volt kivel küzdeni.
Az A7-es géposztály küzdelmeit Ábrahám Zoltán nyerte meg, méghozzá úgy, hogy a váltója a végére már kidobálta az egyes és kettes sebességi fokozatot, úgyhogy például az utolsó szakaszon, amikor az egyesre nagyon nagy szükség volt, a navigátora tartotta a váltókart.
És ha már itt tartunk, mindenképp meg kell említenünk, hogy a viadal a Papp László Sportarénában megtartott szuperspeciálissal ért véget. Ez lehetett volna a csattanó, hiszen hazánkban még sohasem rendeztek raligyorsaságit fedett helyen. A csúszós felület és a rendkívül kanyargósra kijelölt szlalompálya azonban szinte azt is lehetetlenné tette, hogy a versenyzők egyesből kettes sebességi fokozatba kapcsoljanak, sőt, még azt is, hogy egy-egy kanyarba egyáltalán beforduljanak. Csak sajnálni lehet azokat a nézőket, akik egyébként nem járnak versenyekre, és az idén mindössze enynyi jutott nekik a raliból, mert ennek a "valaminek" a rajongók által imádott sportághoz vajmi kevés köze volt.

18. nemzetközi Michelin Budapest-rali a Mol-kupáért
Az Európa-kupa végeredménye: 1. Bútor Róbert, Tóth Vilmos (Citroen Total Rally Team, Citroen Saxo Szuper1600) 2:19:31.2, 2. Martin, Nagy L. (Technoteam, Mitsubishi Lancer Evo6) 9:35.9 p h., 3. Aigner, Gottschalk (osztrák, német, Mitsubishi Lancer Evo6) 10:14.5 p h., 4. Ungur, Juhan (román, Mitsubishi Lancer Evo6) 11:24.6 p h., 5. Ollé, Benics (Minor Suzuki Treff, Suzuki Ignis Szuper1600) 16:02.7 p h., 6. Ábrahám, Tóth G. (D-VID Motorsport, Honda Civic Type-R) 16:10.0 p h.

Szavazás

Ki nyer az abszolútban?

Az N-csoportban?

A Szuper1600-ban?

Rali ob: ki nyer az abszolútban?

Legfrissebb hírek

Ligue 1: a Lille továbbra is BL-esélyes, folytatta mélyrepülését a Toulouse

Francia labdarúgás
2 perce

NB II: Aqvital FC Csákvár–Budafoki MTE

Labdarúgó NB II
14 perce

NB II: Soroksár SC–HR-Rent Kozármisleny

Labdarúgó NB II
18 perce

Hajóbalesetet szenvedett, eltűnt a Csepel erőnléti edzője

Labdarúgó NB II
20 perce

Női röplabda Extraliga: egy győzelemre került sorozatban negyedik bajnoki címétől a Vasas

Röplabda
30 perce

La Liga: négygólos döntetlent játszott a Villarreal és a Real Sociedad

Spanyol labdarúgás
38 perce

Ijesztő sérülése után egy nappal Gulácsi Péter már otthonából tett közzé bejegyzést

Légiósok
44 perce

F1, Szaúdi Nagydíj, verseny

F1
44 perce
Ezek is érdekelhetik