Jani Paasonen olyan, mint egy nagy gyerek. Szerzett valahonnan két papírzászlót, azokat próbálja rögzíteni a Mitsubishi szárnyához fekete szigetelőszalaggal.
Jani Paasonen egyelôre nem gondol a jövôre, csak a jelennel foglalkozik
Jani Paasonen egyelôre nem gondol a jövôre, csak a jelennel foglalkozik
Elsőre nem megy, úgyhogy bevonja a navigátorát - csináljon valami hasznosat ő is. A Német Rali előtti tesztet se vette túlságosan komolyan, épphogy ki nem könyökölt az ablakon a nagy lazaságtól. Ilyen az, amikor valakivel szalad a szekér. A Mitsubishi Lancer Evo7 remekül szuperál, a gazdája egy privát csapat tagjaként vezeti a világbajnokságot az N-csoportban - mi baja lehet?! És akkor még nem is említettük, hogy hazájában, a Finn Ralin annyira jól szerepelt az eddig gyengélkedő Fabia WRC-vel (a hatodik helyen végzett és három pontot szerzett), hogy a Skoda gyári csapat felkérte a brit viadalra is. Egyelőre csak arra… - Nemrégiben felhívott a Skoda-csapat főnöke, Martin Mühlmeier, és felajánlotta, hogy a finnországi jó szereplésemnek köszönhetően Cardiffban is én ülhetek a Fabiába. - A madarak egy jövő évi, teljes idényre szóló szerződésről csiripelnek. - Én egyelőre csak egy versenyről tudok - mosolyog. - Tényleg! Ráadásul nekem a jövő évre még szerződésem van az OMV World Rally Teammel. - Beszéljünk akkor a jelenről, ha már a jövőről nem nagyon szeretne. Jelenleg vezeti az N-csoportos világbajnokságot, de a legnagyobb ellenfeleinek még két versenyük van hátra (az idény elején a pilótáknak kell kiválasztaniuk, melyik futamuk számítson a pontversenybe - a szerző), önnek viszont csak egy. - Igen, nagyon úgy néz ki, hogy a vébétrófeáért folyó csata Ausztráliában, az idény utolsó versenyén dől majd el. De nem bánom, mert szeretek küzdeni. - A World Rally Car után nehéz volt visszatalálni az N-csoportos Mitsubishire Németországban? - Egyáltalán nem. A kettő ugyanis olyan sok mindenben különbözik egymástól, hogy nem lehet őket összekeverni. - Gondolom, fájt a szíve, hogy csak beugróként szerepelhetett a topkategóriában. - Egyáltalán nem. Tudja, mi itt az N-csoportban is keményen megdolgozunk a pontokért, az autóink technikailag majdnem teljesen egyformák, és így a csata is kiélezettebb. A világbajnoki szerepléshez szükséges tapasztalatot szerintem ebben a géposztályban kell megszerezni, ahelyett, hogy iszonyú drágán bérel az ember egy WRC-t, utána meg csak bukdácsol vele. Szívesebben nyernék világbajnoki címet az N-csoportban, minthogy pontot se szerezzek a WRC-k között. - Könnyen lehet, hogy ez a vágya már az idén teljesül. - Nagyon remélem!