Petter Solberg egyeduralmát hozta a világbajnoki sorozatban az idén debütáló Japán Rali. A világbajnoki címvédő norvég csapata hazai pályáján nagyon fontos győzelmet aratott - immár a harmadikat az idény során.
Petter Solberg lehengerlô volt az idén debütáló Japán Ralin – a rajttól a célig vezetett, és idei harmadik futamgyôzelmét aratta
Petter Solberg lehengerlô volt az idén debütáló Japán Ralin – a rajttól a célig vezetett, és idei harmadik futamgyôzelmét aratta
Ráadásul úgy, hogy az első gyorsasági szakasztól kezdve az utolsóig uralta a mezőnyt. A második helyen a vb-pontverseny jelenlegi éllovasa, Sebastien Loeb érkezett, akinek nagyon jól jöttek ezek a pontok ahhoz, hogy újabb nagy lépést tegyen a világbajnoki cím megszerzése felé vezető úton. A címvédő és a vb-aspriáns mellett a fordos Markko Märtin állhatott még fel a dobogóra. "Solberg szamuráj" győzelme tehát ennél tisztább aligha lehetett volna, és bár csapattársának, Mikko Hirvonennek hidraulikai problémák miatt meg kellett elégednie a hetedik pozícióval, a címvédő legalább bizonyította - újra bizonyította -, hogy menynyire versenyképes murván az Impreza WRC. "Hihetetlen élmény volt számomra a viadal! - lelkendezett a pályafutása nyolcadik vb-sikerét arató Solberg. - Különleges verseny volt ez a Subaru számára, azzal, hogy hazai pályán tudtunk nyerni, egy álom vált valóra. Nem is alakulhatott volna jobban!" A második helyen érkező Loeb is elégedett lehet, hiszen immár harminc pont az előnye az összetettben, ami három győztes viadalt jelent. A franciák menője az elején mindent beleadott (nem érdekelte, hogy első rajtolóként neki kell takarítania az utakat, és már a nyitó napot a második helyen zárta), ám amikor belátta, hogy nincs esélye a győzelemre, taktikát váltott, és "bölcs férfi" módjára versenyzett. Nem kockáztatott, vigyázott a technikára, és biztonságos körülmények között bevitte a célba a Xsarát. Markko Märtin egész hétvégén az itinerre panaszkodott, hogy folyamatosan változtatni kellett rajta, aztán mire jó lett volna (a záró napon két gyorsasági szakaszt megnyert az észt pilóta), addigra meg elromlott az átbeszélő, amelyen a navigátora instrukcióit hallja. Szóval a fordos pilótának nem volt könnyű dolga, ilyen körülmények között pedig igazán dicséretes a dobogós pozíció. Persze ehhez kellett az is, hogy Marcus Grönholmnak váltógondjai legyenek a Peugeot-val, mert csak ezután tudott Märtin előrébb kapaszkodni.
A kétszeres világbajnok finn az első napon még partiban volt Loebbel és Solberggel, ám az említett technikai problémák miatt rengeteg időt veszített, úgyhogy a végén még a negyedik helyért is hatalmas csatát kellett vívnia Carlos Sainzcal. Grönholm az utóbbi időben sokat szidta a 307 WRC-t (beszélik is, hogy emiatt megromlott a kapcsolata a csapat vezetőségével, úgyhogy az idény végén valószínűleg távozik a Peugeot-tól), és bár most egy kicsit viszszafogottabban nyilatkozott, egyértelműen utalt az autó megbízhatatlanságára. Sainznak három napon keresztül a beállításokkal volt gondja, ennek ellenére három szakaszgyőzelmet aratott, és végül csak néhány másodperccel csúszott le a negyedik helyről. A nap krónikájához tartozik még, hogy Francois Duval lecsúszott az útról, és a verseny feladására kényszerült, ennek következményeként pedig egy privát pilóta, Anthony Warmbold is világbajnoki pontot szerzett. Folytatás két hét múlva Cardiff környékén, ám ez a Brit Rali egy kicsit más lesz, mint amit megszokhattunk, hiszen a "normális" időpontjához képest jó két hónappal korábban tartják. ---- E ---- A