"Semmi taktika! Nincs is rá lehetőség, hiszen annyira szoros a küzdelem, hogy egyetlen apró hiba is végzetes lehet" - Turi Tamás szavai ezek, amelyeket alátámaszt, hogy a hat gyorsasági szakaszgyőzelmen három pilóta osztozott az Allianz-rali szombati napján, és általában egy-két másodperc volt köztük a különbség.
Hat gyorsasági szakasz után az a tapasztalat, hogy az a páros tart előrébb, amelyiknek kevesebb a gondja. Persze olykor a kevés is sok, legalábbis Turi így érezte a nap elején. Az egyik motortartó szakadt le és ijesztő hangok jöttek a kocsi hátuljából, majd az utolsó előtti szakaszon még kapott egy lassú defektet. Ennek ellenére vezet, bizonyítva, hogy nem véletlenül nyerte meg az első két aszfaltos viadalt.
Turi Tamás nem óvatoskodott (Fotó: Laufer László)
De Herczig Norbert sem véletlenül büszkélkedhet két futamgyőzelemmel! Noha a Skodában valami gond van a rajtprogrammal - háromszor vagy négyszer veszített másodperceket amiatt, hogy lefulladt a kocsija a start előtt -, a pilóta nem panaszkodott. A hátránya 11.2 másodperc az éllovas mögött, és bár ezt soknak tartja, azért nem várja feltartott kézzel a vasárnapot. Nem is várhatja, hiszen ott liheg a nyakában Aschenbrenner György, aki szintén nyert már futamot az idén. Asira az első két szakaszon eléggé ráijesztett a differenciálmű "zörgése", de utóbb belehúzott, és ledolgozta a pillanatnyi hátrányát, sőt az utolsó gyorsaságin átvette a harmadik pozíciót. Jelenleg úgy áll a helyzet, hogy a fent említett három pilótának van esélye a győzelemre, a negyedik Benik Balázsnak ugyanis több mint egy perc a hátránya. A bajnoki címvédőnek megint jó néhány súlyos gondja volt: a második gyorsaságin kapott egy lassú defektet, és a múltkori jó néhány lyukas gumi után érthetően megijedt. Elkezdte az ideálisnál magasabb guminyomással használni a kerekeket, aminek az lett a vége, hogy már a szakaszok felénél túlmelegedtek a gumik. Szabó Gergő a harmadikról a harmincadik helyre esett vissza, miután az utolsó szakasz utolsó kanyarjában beesett az árokba. Azt mondja, talán azért hibázott, mert megkönnyebbült, hogy vége a szakasznak - három-négy kilométert ugyanis navigáció nélkül tett meg, mert állandó társa, Kerék Balázs elkapott valami vírusos fertőzést, és a fent említett időt egy zacskó társaságában töltötte a jobb oldali ülésben. A fennmaradó három WRC-s kettős közül ifjabb Angyalfi Károlynak (7. hely) nem volt szerencséje az Octaviával (annyi gondja volt, hogy felsorolni is hosszú lenne), Michna Ottó (8.) Accentjének váltója pedig továbbra sem tökéletes, a rajtnál mindig kettesbe váltott, aminek következtében lefulladt a kocsi. Vizin László most először fejtetőre tette a Corollát, ennek ellenére folytatta a küzdelmet, és a 13. helyen áll. Mindhármuk előtt végzett az A8-as kategóriában nevező Szeleczky Tamás, aki az ötödik pozíciót foglalja el. Az N-csoportban a Spitzmüller Csaba, Bahor Bea kettősnek mindössze egy pontot kell szereznie ahhoz, hogy megvédje a bajnoki címét, ennek megfelelően eléggé ideges hangulatban kezdte a viadalt. A pilóta szerint lehet, hogy könnyebb lett volna, ha nyerni kell, akkor nem lenne rajta akkora a nyomás. A nap második felére már kezdtek mindketten megnyugodni, de mondani sem kell, az idegesség sem akadályozta meg őket abban, hogy a napi összes szakaszt megnyerjék. A második helyen Hideg Krisztián érkezett, akinek egész nap nem volt fékje, folyamatosan pumpálgatni kellett, de a végén már ez sem zavarta, próbálta élvezni a száguldást. A nap legnagyobb meglepetését a Zsolt Dániel, Patkó Gergely duó szerezte, amely az N2-es bajnoki címet már a budapesti viadalon megszerezte, és élete első N4-es viadalán egy Lancerrel a kategória harmadik helyén tanyázik. Azt mondják, ez a fiú az utóbbi évek egyik legnagyobb tehetsége. A Szuper1600-os géposztályban Keller Péter vezet, annak ellenére, hogy az utolsó szakaszon feltartotta egy előtte haladó Mitsubishi. A siklósi pilóta élvezte a hazai közönség szeretetét. Utólag bevallotta: jólesett, hogy ennyien szurkoltak neki, bár abban végig csak reménykedett, hogy az emberfal szétnyílik, mire ő odaér. Nos, szerencsére szétnyílt. A bajnok Bútor Róbert távollétében a második helyen a másik suzukis sofőr, Ollé Sándor a második (az utolsó szakaszokon már beesett kuplunggal volt kénytelen közlekedni), Kakuszi Zsolt pedig a harmadik.