Álmában sem gondolta volna, hogy lesz esélye rá, de ha így alakult, akkor most már bajnok akar lenni. Turi Tamás szinte az első pillanattól kezdve vezetett az Allianz-ralin, és bár a zárónapon egyetlen gyorsasági szakaszt sem nyert, megtartotta éllovas pozícióját - ő pezsgőzhetett a céldobogón.
Immár a harmadik futamgyőzelmét aratta, és mindet aszfaltos pályákon. Ez nem lehet véletlen. Turi azt mondja, azért van, mert az Octavia WRC-je az aszfaltbajnokságon szerepelt, szinte nincs is hozzá murvabeállítás - alkatrészek is alig. Pedig ő régen kifejezetten murvamenőnek számított, most meg mindenki az új aszfaltkirályként emlegeti. "Dehogy vagyok én aszfaltkirály! Bár kétségtelen, az idén jobban ment nekünk ezen a talajtípuson és az aszfaltos viadaloknak köszönhető, hogy esélyesek vagyunk a bajnoki címre - mondta Turi. - Pedig a zárónapunk sem volt gondmentes, a fékünk nem fogott, néha kormányozhatatlan volt az autónk, a nyitó szakaszon neki is csúsztunk a szalagkorlátnak. Egyáltalán nem volt kellemes kétszázzal menni fék nélkül…"
Turi Tamás (jobbra) és Kerék István nagyszerûen versenyzett Pécsett, az ob 7. futamán (Fotó: Laufer Tamás)
Aschenbrenner Györgynek volt ugyan fékje, mégis féktelenül száguldott - a vasárnapra rendelt mind a négy gyorsasági szakaszt megnyerte. Még az utolsó szuperspeciálist is, pedig mindenki esküdni mert volna rá, hogy azon a sokszoros gyorsasági autós bajnok Turán Frigyesen kívül más nem arathat sikert. Turán ugyanis úgy ismeri a remeteréti hegyi pályát, mint a tenyerét - emlékezetből is pontos térképet tudna készíteni róla. De Asi ott is legyőzte - igaz, mindössze két tizeddel. A mitsubishis pilóta részsikereinek az lett az eredménye, hogy megelőzte Herczig Norbertet, és átvette a vezetést az összetett pontversenyben.
Herczig kezéből kicsúszott a 2. hely
Herczig persze nem örült ennek, főleg mert egy keresztbe fordulástól eltekintve egyik gyorsaságin sem hibázott - mégis megelőzték. Azt mondja, ő is belépett azoknak a táborába, akik nem tudják megfejteni Asi sikerének titkát. Mondjuk, az tény: ritkán fordul elő a nagyvilágban, hogy egy A8-as versenygéppel valaki legyőzzön egy (illetve több) WRC-t. Mi, magyarok azonban kezdhetünk hozzászokni, hiszen Asi már futamot is nyert. A bajnoki címvédő Benik Balázs ezen a viadalon gyakorlatilag elbukta az esélyt a duplázásra, pontosabban csak akkor lehet bajnok újra, ha Asi és Turi hatalmasat hibázik az idényzárón. Benik ugyanis minimum hat pontot mínuszol (a legrosszabb eredmény az idény végén dobható), míg a többiek nullát, vagyis marad a mostani pontszámuk. A fordos pilótának már szombaton elszálltak az esélyei, egy defekt megpecsételte a sorsát, majdnem egyperces hátrányban pedig értelmetlen lett volna kockáztatni.