Loeb megérdemelt sikere

GYENGE BALÁZSGYENGE BALÁZS
Vágólapra másolva!
2004.10.17. 22:56
Címkék
Két futammal a világbajnokság idényzárása előtt duplán ünnepelhetett a Citroen-csapat: megvédte konstruktőri világbajnoki címét, és ami talán ennél is lényegesebb, Sebastien Loeb fejére végre felkerülhetett az egyéni világbajnoknak járó babérkoszorú.
Sebastien Loeb annak idején tornász volt – ezt most be is bizonyította
Sebastien Loeb annak idején tornász volt – ezt most be is bizonyította
Sebastien Loeb annak idején tornász volt – ezt most be is bizonyította
Sebastien Loeb annak idején tornász volt – ezt most be is bizonyította
Sebastien Loeb annak idején tornász volt – ezt most be is bizonyította
Sebastien Loeb annak idején tornász volt – ezt most be is bizonyította
A francia versenyző nemcsak a Korzika-ralin, de még csak nem is kizárólag az idényben mutatott teljesítménye, hanem az előző évadban tanúsított önzetlensége miatt is megérdemli a sikert. Emlékezetes, Loeb 2003-ban a csapat utasítására nem kockáztatott az idény utolsó futamán, a Brit-ralin, amelyen Petter Solberg mögött csak második helyen végzett, így a norvég szerezte meg az egyéni címet, miközben a Citroen a nemzeti konkurens Peugeot-t megelőzve konstruktőr-világbajnok lehetett.
Loeb akkor megfogadta, az idén nem állíthatják hasonló szituáció elé, és nagyjából az idény közepén akkora előnyre tett szert riválisaival szemben, hogy érezhető volt, ha nem jön közbe katasztrofális pechsorozat, akkor a Xsara WRC-t kormányzó versenyző lesz az új világbajnok. Nem is jött közbe, noha Petter Solberg németországi balesetéből felépülve feltámadt, és a legutóbbi három futamot megnyerte - ám Korzika előtt már neki is csak matematikai esélyei maradtak címének megvédésére.

A Franciaországhoz tartozó szigeten aztán Solberg úgy versenyzett, mint aki feladta az egyébként tényleg kilátástalan harcot, a három nap alatt egyszer sem került Loeb elé az összetettben. Igazság szerint a legtöbb nagymenő megelőzte a norvégot, aki vasárnap csak az első gyorsaságit tudta megnyerni, és végül az ötödik helyen zárta a viadalt. Voltaképpen ezt a helyezést is annak köszönhette, hogy a pénteken és szombaton remeklő Francois Duval a második helyről kiesett a 9. gyorson - a belga Focus WRC-jének motorja felmondta a szolgálatot. Duval búcsúja azt jelentette, hogy a Ford lemondhatott a konstruktőri vb-címről, igaz, a vezető helyen haladó Markko Märtin viszont egy karnyújtásnyira került a győzelemhez, Loeb ugyanis több mint egy perccel volt mögötte. Az észt semmit sem bízott a véletlenre, és megnyerte a versenyből hátramaradó három szakaszt - úgy, hogy kocsijából gyakorlatilag végig fekete füst gomolygott -, Loeb pedig kényelmesen behozta a Citroent a második helyre, hogy aztán megérdemelten pezsgőzhessen mitfahrerjével, Daniel Elenával.
Örömükben rengetegen osztoztak, hiszen a két versenyző és a gyártó is hazai földön, Franciaországban ért a csúcsra. Ott, ahol ezt megelőzően tíz évvel ezelőtt ünnepelhettek egyéni világbajnokot Didier Auriol személyében.

48. Korzika-rali, a 16 futamos vb 14. állomása, Ajaccio
Abszolút végeredmény: 1. Markko Märtin, Michael Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 4:11:51.4 (átlagsebesség: 92.4 km/óra), 2. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 2:02 perc hátrány, 3. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 2:55.3 p h., 4. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307 WRC) 3:29.1 p h., 5. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 5:06.3 p h., 6. Sarrazin, Privat (francia, Subaru Impreza WRC) 7:09.1 p h.
A világbajnokság élcsoportja
Pilóták: 1. Sebastien Loeb 108 pont (már világbajnok), 2. Solberg 78, 3. Märtin 69, 4. Sainz 67, 5. Grönholm 54, 6. Duval (belga, Ford Focus WRC) 47.
Gyártók: 1. Citroen 178 (már világbajnok), 2. Ford 127, 3. Subaru 108, 4. Peugeot 85, 5. Mitsubishi 17

Következik (október 29-31.): Katalán Rali, a vb 15. futama
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik